globalmoto_duben_nolan





Téma: Že by i prodejci stáčeli tachometry
 
14.1.2021 v 16:32
Zdravím všechny,
dívám se po motorkách, kterou bych si ještě pořídil a zjišťuji , že se u prodejců objevuje takový nešvar.
Tak třeba tento Fazer má dle prodejce najeto 51500 km. Ale dle TK měl už v březnu 2017 najeto 53375 km.
Může se stát chyba, to nepopírám, ale že je těch km na tachometru vždy méně, to je divné.

Naposledy editováno 14.01.2021 16:32:58

1 reakcí na tento příspěvek Že by i prodejci stáčeli tachometry

27.1.2021 v 17:24 | Nahoru | #1
kerut> nejsi ty nahodou leteckej mechanik? nedela se tam servis podle odletanych hodin? a nebo je to blbost a dily se meni az kdyz na to nekdo koukne a podle technickeho stavu to necha vymenit? myslis ze letadlo co ma podle hodin pred velkou a drahou opravou bude mit na trhu stejnou cenu jako letadlo po teto oprave, nebo dokonce letadlo ktere ma nalitano jen par hodin? Ono to same letadlo bude v jine kondici kdyz nalita 500hodin ve virech nekde nad rovnikovym morem a nebo 500hod nekde v klidnem povetri a bez soli, ne?

rozebrat krosku a slozit ji, stoji dost penez a navic pochybuju, ze kdyz ti ukazu titanovej ventil tak ty mi reknes jestli je jeste ok, nebo jestli mu uz unavou povoli talirek spadne do valce …

tudiz ma samozrejme velkej vliv na cenu jestli ma motrka najeto 20hod a do generalni opravy za 50tis ji chybi jeste 40hod a nebo ma ta motorka ten servisni interval pretazenej o 40hod a ceka se kdy to tam spadne...

Naposledy editováno 27.01.2021 17:26:22

(reakce na) Že by i prodejci stáčeli tachometry

27.1.2021 v 19:17 | Nahoru | #2
assassin> tyvole letadlo ma ale celou svoji zivotnost zdokumentovanou v palubnim deniku a na zemi v drakovy a motorovy knize, a to vcetne vymeny nejmensiho sroubku a podpisu toho kdo ho menil (jak se resi ztrata dokumentace fakt nevim, ale nedivil bych se kdyby velkym problemem nebo rovnou trvalym vyrazenim z provozu)

jinak ano, cena letadla bude zavisla na zbytku (predepsane) zivotnosti, jenze motorovy vozidlo jaksi nema zadnou predepsanou zivotnost, po jejimz vyprseni uz nesmi byt provozovano (BTW nestandardni opravy, napr po narazu ptaka nebo jine mimoradce na cenu ani na predepsanou zivotnost mit vliv mit fakt nebudou.. for example, mixet trefi listem pri startu ptaka, pristane, prohlidka = vysledek list/y na vymenu.. vymena se udela, zapise, atd.. ale zivotnost vrtulniku bude dal zavisla na zivotnosti vsech casti jako pred vymenou, tzn. napr. samotnyho draku, takze i kdyby ho meli novy listy papirove o mnoho desitek letovych hodin prezit, tak ho proste prezijou a pripadne se daji po vyrazeni pouzit jinde.. tzn. jakakoliv mimoradna oprava na zivotnost ostatnich dilu nebude mit vliv)

nevim kolik tebe stoji rozebrat krosku, ale kamarad co jezdil enduro mel motorky teda castejs rozebrany nez slozeny... sam dycky rikal ze je to 90% mechanikovani a 10% jezdeni..

jestli se ti rozpadne ventil ti bez defektoskopie nerekne nikdo, ale veskery dily maji predepsany nejaky mezni hodnoty,.. a to kupodivu i na uplne normalnich beznejch strojich nejen na zavodacich co se generalkujou po par desitkach mth, a tyto udaje byvaji v technicke dokumentaci (prumery pistu/valcu, kliky, tloustka kotoucu..)

a mimo to je to cely debata vo hovne, protoze spor vznikl na tvrzeni ze cena se odviji od poctu najetych km, a ja ti asi po sedme opakuju ze cislo najetejch kilometru na napr. ten tvuj titanovej ventil bude mit ten nejmensi vliv ze vseho
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist