globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zpět k moto po 20ti letech přestávky
3.1.2021 v 11:36
Zdar, dokola omilané, plánuji se vrátit k motorce na projižďky po jihočeském kraji, možná i dále. Je mi 45let opravneni full A. merim 185 a 85 kg, svuj moto zivot jsem zakoncil na ČZ180 před 20ti lety. Zamilovlal jsem si znacku Royal Enfield a model Interceptor 650 Twin. Mam rad retro a motor musi byt videt a nejlepe strbrny :) Tu moto vzhledove miluji :) Myslite, ze tato kubatura je vhodna pro navrat? po tech letech se tak nejak povazuji za zacatecnika, bojim se vahy motocyklu a tak nejak se bojim bouracek :) ale trocha sebereflexe u moto neuskodi ne :) Mam dve deti a nechci aby kvuli me moto prisli o tatu. Ale to preci meni pravidlo a zivot mi muze pokazit uplne neco jineho. Vim kazdej rekne tak to rovnou zabal :) Je to dano tim ze proste clovek jak na tom dlouho nesedel a tak nejak zapomel jaky to je to pocit jet treba 90 :) Mozna ze to prvnim otocenim plynu hned opadne. Taky se mi libi R. Enfield meteor 350, ktery ma v tomto roce prijit. Jasne asi by byl dobry na seznameni, je lehci. Ale jak kazdej rika ten vykon te brzo omrzi a budes chtit vic, na silnejsim se da jet pomalu a s rozmyslem vzdy, obracene uz to nejde. Rozpocet mam 200tis i s hadrama.
Co myslite? Trchu se ubtoho Enfieldu bojim servisu nejblissi je 150km daleko tak vubec nevim jak se to resi, nebo i bezny servis muze delat kdejaka firma co moto trochu rozumi, nebo vsichni co si nedelate servis sami jezdite do autorizaku? Pod fichtlem a ČZ clovek musel se sroubovakem skoro porad. 15let jsem delal ser. technika v jinem oboru a pri pohledu na sroubovak je mi uz spatne, jsem linej, nemam rad problemy chci mit beztarostny zivot a proto preferuji novy stroj.
Mimo jine nevite kdo rozumi RE v jih. kraji nebo v ČB?


Naposledy editováno 03.01.2021 12:16:38

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 14:38 | Nahoru | #271
Tak jsem kompletní. Od hlavy až k patě od Bolder, za celkem 13tis. To myslim že jde.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 14:50 | Nahoru | #272
Za ty prachy i boty a helma? Aby to nebylo něco těžkýho a hlučnýho, s tím se vytrestal brácha, že koupil v akci vyklapěčku za 4 litry a pak mě ani neslyšel v interkomu, když jel víc jak 80 km/h......

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 14:52 | Nahoru | #273
Ale na té fotce vpravo vypadáš trochu jako Karl Urban
Nevzal by sis prosím do ruky nějakou bouchačku a nevyfotil se?
Každopádně pokud s tebou doteď někteří jednali jako se začátečníkem, tak teď z tebe mají repekt, ne-li vysloveně strach!




Naposledy editováno 18.01.2021 15:00:48

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 15:18 | Nahoru | #274
Helma výklopná Bolder M3-160 (2750,-)
Kož. bunda Bolder 468 (5000,-) vcetne loket, ramen a paterniho chranice.
Kalhoty Bolder Enduro 547 (1930,-)
Rukavice Bolder 740 (1150,-)
Boty kotníčkové FORMA Genesis (2490,-)

Uvidime jak s tou helmou, ma nosni deflektor a bradovy, prodlouzenou slunecni clonu, Vic nez 100km se stejne jezdit nechystam, kdyz k tomu nebude, pro spolujezdce bude dobra.

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 15:18 | Nahoru | #275
Ten Boler,to je Vietnamec?

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 15:20 | Nahoru | #276
Bicista> Jo, ta helma je takovej otazník. Jak se svezeš v tichý, tak už se k ní nebudeš chtít vrátit. No uvidíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 15:42 | Nahoru | #277

Sclavus píše: Ten Boler,to je Vietnamec?


Je to Bolder www.bolder.cz a blembak mi byl od nich doporucen, i ma pozitivni recenze. Jinak o firme Bolder (mam ji 5km od domova)

"Každý, kdo se alespoň okrajově orientuje v motocyklovém sportu zná jméno Martina Michka, syna zakladatele společnosti ITOM. Několikanásobný mistr Evropy a mistr světa je hlavním ambasadorem, propagátorem a uživatelem naší soukromé firemní značky Bolder.
Celé spojení Martina Michka a značky Bolder má svou historickou spojitost, díky výše uvedené rodinné vášni k motocyklům. Tvrdé tréninkové metody, píle a odhodlání rodinného klanu vynesly Martina na světovou špičkou ve svém sportovním oboru."

Takže Vietnamec to nebude :)

Naposledy editováno 18.01.2021 15:45:48

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 16:14 | Nahoru | #278

Bicista píše: Takže Vietnamec to nebude :)



Ono je to teda v dnešní době úplně jedno, ale ten text ještě pokračuje dál:

"Náš pohled se tedy zaměřil na Pákistán, kde jsme nalezli profesionály, kteří se svému řemeslu věnují déle než šedesát let."

Ovšem, na indickou motorku hadry od jejich úhlavního nepřítele, no fůj.

3 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 16:28 | Nahoru | #279
Prilba z termoplastu..... .

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 16:44 | Nahoru | #280

Sclavus píše: Prilba z termoplastu..... .


ABS, Polykarbonat atd je vse z rodiny termoplastu, je bohuzel i u prileb treba za 7tis, takze to asi nebude uplnej problem, A fakt prilbu za 10-13tis si kupovat nehodlam. Vse ma byt adekvatni potrebam jezdce tech mych par vyletu v rychlostech na kochacku. Ono kdyz tu hlavu jebnes nekam v kilu, tak ono uz je to materialove uplne jedno, oni ty zraneni totiz vznikaji totiz pak jinak nez tvrdosti samotne prilby. To ze ma nekdo blembo treba z karbonu neni jen pro potreby pevnosti ale hlavne vahy,

Naposledy editováno 18.01.2021 16:52:30

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 16:51 | Nahoru | #281

Bicista píše: Zas nejsem zacatecnik, takovych 20tis jsem v zivote najel :) Technika rezeni a rozjezdu mi fakt problem nedela, jen mi prislo ze 6 rychlosti v rade muze byt na palicu co tam clovek ma, nebo i pri podrazeni a tak. Tak v aute se taky na fofr klacek nedivam. Ale kdz uz, je tam nejaka viualni kontrola. Jo s tou 6tkou se mi to obcas stava i v aute :)
Jasne tlacham tu pac jsem na to nove moto poradne nesednul, takze vlastne ani nevim zda 6 kvaltu bude nebo nebude na bednu.



Ty naděláš s šesti kvaltama - v kamionu jsem jich měl 16...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 17:38 | Nahoru | #282

Sclavus píše: Prilba z termoplastu..... .



Mno a ?

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 18:27 | Nahoru | #283

Sclavus píše: Prilba z termoplastu..... .


Radši bych se do odborných diskuzi co je vhodné mít na hlavě nepouštěl .....už ta první věta co tam máš je letošní maximum

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 18:44 | Nahoru | #284

Ozzy_ píše: Mno a ?



Nie je kompozit bezpečnejší?

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 18:53 | Nahoru | #285

Sclavus píše: Nie je kompozit bezpečnejší?



Projdi si sharp testy . Najdes spoustu termoplastovych prileb s 5 hvezdama a laminatovejch se 3

Ale bezpecnost prilbty, to samozrejme nejsou jen narazovy testy. Kdyz je prilba lehka, nehuci, dobre sedi na hlave .... tak se clovek urcite vic a snaz venuje rizeni, nez kdyz hluci, clouma mu palici atd .... ale to uz zadnej test nezachyti.

Kazdopadne laminatova prilba muze bejt stejne bezpecna pri nizsi vaze ... coz je plus. Ale proste jen rict, ze termoiplast je krap, a laminat nejlepsi co je, a carbon zazrak, takhle jednoduchej zase svet neni

Naposledy editováno 18.01.2021 18:54:26

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 18:56 | Nahoru | #286
Priklad, levna, termoplastova Lazer LZ6 ma 5 hvezd kdezto draha laminatova Shoei XR-1000 ktera je 4* drazsi ma 3 hvezdy.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 19:37 | Nahoru | #287
Ozzy_> jo a pak člověk zblbne nakoupí za raketu pak s ní někde plácne a řekne tvl.za ty prachy ji musím dotáhnout ještě tři roky a průser je na světě takže jak píšeš materiál je trochu jinde co by mě trápilo víc je že za tu cenu je to výklop....
A to že někdo hodlá jezdit jen kilo jsem už slyšel taky hodně krát

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 19:45 | Nahoru | #288
Bicista> hele nestál si někdy jako model pro reklamu poliš uniforem

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 19:45 | Nahoru | #289

Sclavus píše: Nie je kompozit bezpečnejší?



Ne, protože to co tě zabije nebude způsobený tím, že povolí materiál helmy.

Naposledy editováno 18.01.2021 19:46:00

2 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 19:48 | Nahoru | #290
Ozzy/nikdy som to podrobne neštudoval. Ale niekde som čítal,že výhoda kompozitnej je v pohlcovaní energie nárazu,kdežto termoplast sa odráža ako ping- pongová loptička,čo je vraj horšie. Kúpil som teda kompozit ...

Naposledy editováno 18.01.2021 19:56:29

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 20:28 | Nahoru | #291

Sclavus píše: Ozzy/nikdy som to podrobne neštudoval. Ale niekde som čítal,že výhoda kompozitnej je v pohlcovaní energie nárazu,kdežto termoplast sa odráža ako ping- pongová loptička,čo je vraj horšie. Kúpil som teda kompozit ...


Je treba si uvedomit, ze vsechny crash testy aut, autosedacek, prileb atd. se testuji v narezch kolem 50km/h. Jelikoz pri vyssi rechlostech uz to moc nema cenu, trhaji se organy kinetickou energii, praskaji kosti pri narazech atp. Pak uz proste nechrani nic. Takze treba ten vaz se ti zlomi stejne dobre jak v kompozitu tak v termopalstu. Jasne pokud ve meste hlavou jebnes o hranu obrubniku, asi ano, pruraznost termoplastu bude asi vyssi nez u kompozitu. Ale taky si za to hodne priplatis.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 20:49 | Nahoru | #292
Bicista/ neoponujem,asi máš pravdu. Prilbu som ešte neobúchal,"páteřák" a ostatné chrániče už "pracovali".

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 21:37 | Nahoru | #293

Sclavus píše: Ozzy/nikdy som to podrobne neštudoval. Ale niekde som čítal,že výhoda kompozitnej je v pohlcovaní energie nárazu,kdežto termoplast sa odráža ako ping- pongová loptička,čo je vraj horšie. Kúpil som teda kompozit ...



Keci v kleci, naraz pohcuje VNITREK helmy, ne skorepina, a ten je uplne z jinejch materialu.

Nesmite dat na kazdej marketingovej blabol, kterej si kde prectete

Edit: A upozornuju ze par crashtestu kde kde jsem se "probudil" az na asfaltu za motorkou / v sanitce v brne na okruhu za sebou mam. Proste kdyz prostudujete jakejkoli test helem, lepsi (drazsi/laminatova) prilba je vetsi SANCE ze je kvalitni, ne automaticky lepsi (viz muj priklad).

A nejdulezitejsi je, aby Vam helma poradne sedela na sisce .... to muze pak pri narazu udelat kurva velkej rozdil bez toho jak presne dobra je ta ktera helma.

A zbytek uz je hodne nahoda, z X i hruzne vypadajicich tlamoletu jsem odesel po svych a s usmevem, a z blbejch podklouznuti se zlamanejma kostma .... to se proste neda osrat. Kazdopadne PODLE ME mit helmu a nemit helmu je pri padu na hlavu 1/10 a mit megasuperhlmu a mit rtemer jakoukoli helmu je 9/10

takze tak.

Naposledy editováno 18.01.2021 21:41:36

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

18.1.2021 v 22:16 | Nahoru | #294
Presne tak, kvalitu a cenu helmy zvysuje hlavne, vnitrni konstrukce, pouzite materialy, ergonomie, kvalita provedeni, vyvoj tvaru a aerodinamiky a značka :) Ta vrchni obalka se na tom podili opravdu nejmin . Ve vysledku ani ten kompozit nebude tvrdsi, jeho vyhoda je, ze pri stejne kvalite jako treba ten termoplast, muze byt tenci, min huzci tudiz je pak lehci. Proto se ty kompozity pouzivaji v letectvi a tak, pri nizsi vaze stejny vysledek jako jiny material. Cilem neni udelat obalku 2mm tlustou z kompozitu, aby mela super pevnost, ale aby mela pozadovanou pevnost uz pri 0,5mm :)

Naposledy editováno 18.01.2021 22:21:47

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 09:53 | Nahoru | #295
Chlapi,možno som naletel podobným reklamným rečiam,ako sú tieto:
https://motohodnocen...vodce-vyberem-helmy/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 11:10 | Nahoru | #296
Sclavus> Přesně tak. na internet může napsat cokoliv kdokoliv, kdo má do prdele díru. Podívej se na to takhle. Když někdo brousí hlavou 100m po asfaltu, tak je jedno, jestli se materiál prošoupe na flek 3 cm nebo 6 cm. Buď tě zabijje náraz nebo jen brousíš a chtrání tě vnitřek. V podstatě z hlediska ochrany je to jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 12:21 | Nahoru | #297

PetrL3 píše: .... Buď tě zabijje náraz nebo jen brousíš a chrání tě vnitřek. V podstatě z hlediska ochrany je to jedno...



Neřekl bych to tak. Z hlediska ochrany při nárazu musí použitý materiály a konstrukce přilby:

1.rozložit vzniklej tlak na co největší plochu hlavy
2.rozložit působení toho tlaku na co nejdelší časový úsek (= snížit hodnotu zrychlení hlavy při nárazu)
3. udržet přiměřenou tvarovou stabilitu přilby po celou dobu působení sil při nehodě (nesmí se třeba rozpadnout...)

Použitý materiály, jejich kombinace a zkušenosti výrobců pak v součtu v konečným výrobku (přilbě) tyhle úkoly plní líp nebo hůř. Takže to určitě "není jedno".
Připomíná mi to situaci s crashtesty u aut. Pět hvězdiček má dnes kdejaká kára, ale když už bych si mohl vybrat, tak bych raději boural ve Volvu než třeba v Renaultu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 12:35 | Nahoru | #298
Codo> Ale je to tak. pokud poletíš do překážky takovou intenzitou, že by tohle co píšeš mělo rozhodnout, tak tě zabije obratel.

Tvůj omyl jen dokresluje tvoje srovnání dvou značek aut takto obecně.

Zkrátka marketing funguje

Naposledy editováno 19.01.2021 12:37:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 13:08 | Nahoru | #299

PetrL3 píše: Codo> Ale je to tak. pokud poletíš do překážky takovou intenzitou, že by tohle co píšeš mělo rozhodnout, tak tě zabije obratel.
Tvůj omyl jen dokresluje tvoje srovnání dvou značek aut takto obecně.
Zkrátka marketing funguje



v tom případě je veškerý vývoj bezpečnostních prvků na hovno! Sorry, ale to, co píšeš, je prostě hovadina.
Nicméně je mi houby po tom, čemu věříš, a stejně tak to platí i obráceně. Nikdo nám nic nepřikazuje a za svoje rozhodnutí si neseme každej svoji zodpovědnost. V pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 13:29 | Nahoru | #300

Codo píše: v tom případě je veškerý vývoj bezpečnostních prvků na hovno! .



To co jsi právě napsal je samozřejmě blbost a nikdo tu nic takovýho netvrdí. Pořád je tu pohodlí (aerodinamika, hmotnost), ale slabý místa jsou jinde.
Že ty o tom nic nevíš a nerozumíš tomu neznamená, že já píšu hovadinu.
Motáš hrušky s jabkama.

K volvu: Takže bys raději boural v tomto:



než v tomto?



Protože to splňuje tvoje přání bourat raději ve volvu.
Kdo tady píše hovadiny? (Jen řečnická otázka)

Naposledy editováno 19.01.2021 13:30:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist