globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zpět k moto po 20ti letech přestávky
3.1.2021 v 11:36
Zdar, dokola omilané, plánuji se vrátit k motorce na projižďky po jihočeském kraji, možná i dále. Je mi 45let opravneni full A. merim 185 a 85 kg, svuj moto zivot jsem zakoncil na ČZ180 před 20ti lety. Zamilovlal jsem si znacku Royal Enfield a model Interceptor 650 Twin. Mam rad retro a motor musi byt videt a nejlepe strbrny :) Tu moto vzhledove miluji :) Myslite, ze tato kubatura je vhodna pro navrat? po tech letech se tak nejak povazuji za zacatecnika, bojim se vahy motocyklu a tak nejak se bojim bouracek :) ale trocha sebereflexe u moto neuskodi ne :) Mam dve deti a nechci aby kvuli me moto prisli o tatu. Ale to preci meni pravidlo a zivot mi muze pokazit uplne neco jineho. Vim kazdej rekne tak to rovnou zabal :) Je to dano tim ze proste clovek jak na tom dlouho nesedel a tak nejak zapomel jaky to je to pocit jet treba 90 :) Mozna ze to prvnim otocenim plynu hned opadne. Taky se mi libi R. Enfield meteor 350, ktery ma v tomto roce prijit. Jasne asi by byl dobry na seznameni, je lehci. Ale jak kazdej rika ten vykon te brzo omrzi a budes chtit vic, na silnejsim se da jet pomalu a s rozmyslem vzdy, obracene uz to nejde. Rozpocet mam 200tis i s hadrama.
Co myslite? Trchu se ubtoho Enfieldu bojim servisu nejblissi je 150km daleko tak vubec nevim jak se to resi, nebo i bezny servis muze delat kdejaka firma co moto trochu rozumi, nebo vsichni co si nedelate servis sami jezdite do autorizaku? Pod fichtlem a ČZ clovek musel se sroubovakem skoro porad. 15let jsem delal ser. technika v jinem oboru a pri pohledu na sroubovak je mi uz spatne, jsem linej, nemam rad problemy chci mit beztarostny zivot a proto preferuji novy stroj.
Mimo jine nevite kdo rozumi RE v jih. kraji nebo v ČB?

Naposledy editováno 03.01.2021 12:16:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 12:21 | Nahoru | #1

PetrL3 píše: .... Buď tě zabijje náraz nebo jen brousíš a chrání tě vnitřek. V podstatě z hlediska ochrany je to jedno...



Neřekl bych to tak. Z hlediska ochrany při nárazu musí použitý materiály a konstrukce přilby:

1.rozložit vzniklej tlak na co největší plochu hlavy
2.rozložit působení toho tlaku na co nejdelší časový úsek (= snížit hodnotu zrychlení hlavy při nárazu)
3. udržet přiměřenou tvarovou stabilitu přilby po celou dobu působení sil při nehodě (nesmí se třeba rozpadnout...)

Použitý materiály, jejich kombinace a zkušenosti výrobců pak v součtu v konečným výrobku (přilbě) tyhle úkoly plní líp nebo hůř. Takže to určitě "není jedno".
Připomíná mi to situaci s crashtesty u aut. Pět hvězdiček má dnes kdejaká kára, ale když už bych si mohl vybrat, tak bych raději boural ve Volvu než třeba v Renaultu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

19.1.2021 v 12:35 | Nahoru | #2
Codo> Ale je to tak. pokud poletíš do překážky takovou intenzitou, že by tohle co píšeš mělo rozhodnout, tak tě zabije obratel.

Tvůj omyl jen dokresluje tvoje srovnání dvou značek aut takto obecně.

Zkrátka marketing funguje

Naposledy editováno 19.01.2021 12:37:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist