globalmoto_kveten





Téma: Offroad vs enduro, jak to máte
 
28.12.2020 v 01:36
Napadlo mě, že i tady se bude pohybovat dost lidí s 4x4, tak mi nedá se nezeptat:

Jak to máte s dovolenou v zahraničí? Jedete vždycky jen a pouze na moto, protože člověk je tak víc součástí měnícího se okolí, nebo jsou dovolené, kdy chcete být přeci jenom víc schovaní, takže sáhnete po offroadu.?

Jaký jsou vaše důvody.?

Kjá začnu; do zahraničí jezdím jenom na mašině, a to z důvodu, že se se svým Patrolem tak daleko bojím :D ale doposud jsem ani nepocítil potřebu, abych musel jet autem, spíš je to zvědavost..

Jinak po Čechách jezdím autem zdatně. Jednu dobu dokonce každý víkend. Dost mě to baví, ale příhodnejch cest je tu málo, takže si člověk koleduje... Ale jinak je to paráda! V tom autě člověk nikam nespěchá a má čas vejrat okolo..


Naposledy editováno 28.12.2020 07:36:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 10:00 | Nahoru | #31
pma1> a na motorce na výlety nejezdíš.?

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 10:03 | Nahoru | #32

Drakl píše: kerut> údajně je nej pod kapotou mít Holden 2,2.
A co třeba GAZela? Rsfsrford 4x4?
Kámoš měl Pajero a teď má Nivu, ubylo problémů i místa...
Jinak za mě V3S a T 815 8x8

Hniva je za trest, měli jsme dvě...s tou jednou se člověk bál kamkoliv vyrazit, protože se vrátil tak dvakrát z deseti jízd..s tou druhou to bylo tak půl napůl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 10:13 | Nahoru | #33
kerut> vejda je hlavně strašidelně pomalá.. Běžná rychlost na silnici (na šípech) cca 60, když jsi jel rychleji, začaly se dít věci.. Na silničních gumách to bylo znatelně lepší, ale ty zase neměly žádnou trakci v terénu. Po "úpravě" čerpadla uměla ta věc jet skoro 90, ale ten motor dostával strašnej záhul, si myslím...
To je auto spíš tak do lesa v místě, než se s tím snažit někam dojet.. Otázkou je, zdali a o kolik je ta Praga horší, než Unimog..

A jestli je pravda, že lovil kočky mezi tupláky, tak je fajn, že karma funguje

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 10:18 | Nahoru | #34

selkie píše: kerut> vejda je hlavně strašidelně pomalá.. Běžná rychlost na silnici (na šípech) cca 60, když jsi jel rychleji, začaly se dít věci.. Na silničních gumách to bylo znatelně lepší, ale ty zase neměly žádnou trakci v terénu. Po "úpravě" čerpadla uměla ta věc jet skoro 90, ale ten motor dostával strašnej záhul, si myslím...
To je auto spíš tak do lesa v místě, než se s tím snažit někam dojet.. Otázkou je, zdali a o kolik je ta Praga horší, než Unimog..

A jestli je pravda, že lovil kočky mezi tupláky, tak je fajn, že karma funguje



k ty Vejtre jen tolik, ze je to mrdka pred 20 lety, kdy to jeste realne jezdilo... kazdej ridic prosil, aby mohl jezdit Tatrou... historky starejch zbrojnosu, kam vsude Vejtra vyjede jsou sice legendarni, ale to umi kazdy moderni auto taky, a s vetsi jizdni pohodou...

Kazdopadne, kamarad ma eSpetku... tak se docela tesim, az me v ni sveze...

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 13:09 | Nahoru | #35
Sekie> ty ses za spo ranu moralista jasne ze vejtraska je pomala, navic uz docela velka... tatra je uplne mimo realitu, krom toho ze bychom ju neuzivili bychom ju ani nekoupili a nezaparkovali..se nam to nejak zvrhava.. jasne kdybych si mel vybrat uplne cokoliv tak by nebylo spatny nejaky OTcko, idealne na pasech, nebo vrtulnik

Vilem> ohledne te prujezdnosti teda nevim, bud mam zkresleny predstavy co se da projet cestovnim endurem (jezdil jsem jen lehce na EXC, ale pocitam ze nalozeny cestovni projede spis min nez vic ne ?) nebo ty co se da projet tim autem BTW stopu budes resit spis na moto, s autem se "mezi dve prekazky" proste bud vejdes nebo nevejdes, a nemuzes si moc vybirat jestli ten kamen nebo diru objedes ci projedes....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 14:04 | Nahoru | #36
kerut> Když člověk není úplně levej, tak na dovče s normálně nabalenou čtvrttunovou motorkou projede víc, než v autě. Jasně, jsou určité kombinace, kdy to neplatí nebo je motorka unavnejsi či méně komfortní, třeba náledí, hlubší voda, feš-feš, tenké blátíčko na tvrdém, ale když jsem byl na výletech, kde byl v partě i upraveny Defík, tak byl jednoznačně nejslabším článkem výpravy. Furt se na nej čekalo, řešil se jeho průjezd, spaní se hledalo tak, aby se tam dostal.... Auto ale má jednoznačně navrch v akčním radiusu, protože veze víc vody i paliva. To byl i jeden z hlavních důvodu, proč jsme to Chile nakonec jeli autem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 14:20 | Nahoru | #37
vilemx> budu predpokladat ze jezdite "po cestach" a ridic defenderu byl vymeklej.. pak asi chapu.. s tim pohodlim zcela souhlas, na moto po projeti delsiho useku pulmetrem blata budes potrebovat nejaky myti, najitp potok, nebo proste polezes do spacaku zablacenej (ale to my zdatne dohanime tim ze se tim blatem po pas brodime v dire, takze cisty jsme stejne jen dokud jedem ),.. co se tyka vody a paliva, voda jo, benzin zas takova hitparada to neni, ten tam ve skutecne ostrym terenu tece jak do bezedny diry, ...daleko spis bych zohlednil ze to auto ma hlavne vetsi prumer kol, svetlou vejsku, a hlavne lepsi stabilitu pri prejizdeni cehokoliv (zas na motorce nemusis ledasa co vylozene prejizdet protoze se vejdes "mezi prekazky) jak pisu, ja jezdil jen lehce a na lehouckym EXC, a nedovedu si predfstavit ze projizdim terenem ala kralickej sneznik s bagazi,.. bych byl posranej kazdejch deset metru, verim ze vyjezdenej endurak to po tech kamenech dava s prstem v nose, to zas jo

Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 14:24 | Nahoru | #38
Rozdílu v rychlosti jsem si na cestach všiml i já - ze je docela významný a to i v porovnání s jawou...
Myslel jsem si ale, že autem jde projet víceméně to samé, možná i víc...
Asi záleží na řidiči - já jako lempl možná projedu ten stejný prd na motorce i v aute

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 14:48 | Nahoru | #39
Kerut: staci kdyz budes mit uzkou stezku, nekde mezi stromy, nebo dvouma skalkama a auto tam neprorves ani kdybys nebyl vymeklej.. nebo traverz po svahu, kde by auto slo pres boudu...
Jestli jsi na exc jel jednou, nemas nejspis vubec predstavu co se na tom da jet kdyz to umis, ja mam v offu treba 70mth a neumim vlastne nic...

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 15:09 | Nahoru | #40
assassin> tu uzkou stezku mezi dvema skalama ktera by byla tak zasadni ze by nesla objet okolo lesem bych chtel videt.. a uzkou stezku mezi stromy, vsak to je prave to o cem pisu, ty nejedes po uzke stezce, ty jedes mezi temi stromy..

po cestach (i lesnich, rozbitejch) urcenejch pro auto projedes i s troskou sikovnosti s beznym autem na silnici... (starickou, nevykonnou 105kou jsme kdysi vykrosili po louce na hrebecnou az k jame tamejsiho znameho dolu) ...v terenaku to projedes bez sikovnosti a rychlejs ale na cestach vetsinou neradis ani 4x4 natoz redukci..
...jako po lesnich a lesackejch cestach s tim umim "jezdit" i ja (vubec nemam B), to fakt neni teren, to je jizda jak s fabkou po asfaltu..

BTW napr. ten typek co byl ve zpravach ze stroskotal na jedlove.. znam tu cesto dost dobre, kdyby nebyl linej dat na to retezy tak tam i s timhle uplne v klidku vyjel (a po silnici ktera tam vede taky tim spis)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 15:18 | Nahoru | #41
kerut> Předpokládáš tak napůl, protože často jezdíme (spíš jezdili) i volným terénem bez cest. Fakt se nebavíme o výletu na Kokořín, ale toulání se někde v poušti nebo horách (UKR/RO/ALB), kde se lesácké cesty třeba po 10 km ztratí a dál pokračují jen pěšiny, koryta potoků nebo volný terén.
Když vynechám nějaké extrémy na naviják, tak ani potuněný off-road prostě nemá proti velkému enduru šanci. Právě kvůli tomu, že s motorkou 99 % pro auto nepřekonatelných překážek nějak objedeš. Úplně stačí velbloudí tráva nebo velké šutry mezi skálou. S motorkou prokličkuješ, ale u auta řešíš každých pět metrů, kudy to projet a neurvat diferák nebo prahy. No a když někde zapadneš, tak dva lidé motorku povětšinou ven dostanou. Ale k vyproštění auta potřebuješ buďto (funkční) naviják nebo druhé auto.

Naposledy editováno 02.01.2021 15:23:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 15:59 | Nahoru | #42
vilemx> tak zrovna treba na to rumunsko je ofroud jak delanej, ale je pravda ze to proste bude hodne zaviset na konkretnim typu terenu (tzn pokud jste volili ryze motorkarskej teren, pak to bylo pro defendera obtizny a pomaly, otazka je jak by to vypadalo kdyby bylo zadani z A do B a kazdej svoji nejrychlejsi cestou)..
jako jo, v takovym ceskym svicarsku nebo v ceskym raji by auto na motorku urcite nemelo snaci, to jo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 16:03 | Nahoru | #43
kerut> Byl jsem v RO jako černý pasažér v Defíku, akce bez motorek, jen asi 6 aut. Průchodnost terénem a rychlost postupu byla oproti motorkám až k smíchu.

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 16:13 | Nahoru | #44
vilemx> by me zajimalo co s tema autama blbnete, kdyby to bylo jak pises nemelo by smysl krosit hrebeny a bylo by rychlejsi sjet pod hory a objet to dokola (coz pravidelne nedelame).. nejvetsi zdrzovacka je rezani a tahani padlejch stromu, nebo projizdeni dobytcich ohrad ( musej vylezt dva lidi vysadit sloupky a seslapnout draty k zemi, ne ze by to neslo projet ale zas v ramci slusnosti, projet a neznicit zejo..)..

podle me si jel s nejakejma ofroudakama co maji jako cil te cesty proste tu cestu, a snazej se si to tudiz co nejvic "uzit" (tzn bavi je vymejslet a resit zbytecny problemy)
viz muj uplne prvni prispevek..

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 16:32 | Nahoru | #45
Kerut: podle me ty jsi nikdy nejel poradnej teren, protoze zrovna frontera vyjede prd a podle fotky navic vypada docela seriove a obuti tak spis na tu lesni cestu. Troufam si rict, ze i to co dokazu projet na enduru ja, tak tam konci frontera po par metrech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 16:43 | Nahoru | #46
assassin> hele klidne te nekdy vezmem na akci.. a pokud projedes vic nez my tim lip, dostanes lana a dovezes je k sachte :--P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 16:57 | Nahoru | #47
kerut> Jo, na to bych si vsadil, to co projede frontera projedu na silnicnich gumach

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:04 | Nahoru | #48
assassin> ... ze Te to bavi...

2 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:13 | Nahoru | #49
Zajima me to, podle toho popisu maji kerut a kamaradi bud nadpozemske schopnosti, nebo zijeme v uplne jine realite..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:18 | Nahoru | #50

assassin píše: Zajima me to, podle toho popisu maji kerut a kamaradi bud nadpozemske schopnosti, nebo zijeme v uplne jine realite..


A na tos přišel až teď?
Reagovat se mi tak nějak nechce, vím co umí projet vilemx na starý Africe
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:32 | Nahoru | #51
TomElefant750> To je právě ono...jestli je zrovna vilemx reprezentativní vzorek

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:38 | Nahoru | #52

assassin píše: Zajima me to, podle toho popisu maji kerut a kamaradi bud nadpozemske schopnosti, nebo zijeme v uplne jine realite ..



... to neni nic novyho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:38 | Nahoru | #53
TomElefant750> Jj, Afriku jsem zkoušel v docela zajímavém terénu a ta motorka má zajímavou schopnost se prostě kolem zahrabat až na pevnější podklad a pak to jak tank hrnout dopředu :) proti ostřejšímu enduru to nejde moc srovnávat, ale umí to projet opravdu hodně. Jen je potřeba pečlivě volit stopu, nějaké rychlé překlápění se mi nedařilo :)

Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:47 | Nahoru | #54
Zkušenosti s offroad jízdou v autě sice nemám ale to objíždění překážky lesem bych taky docela chtěl vidět. Nějak si nedovedu představit že by se auto vešlo do lesa mezi stromy. Pokud to teda nemá vypadat tak že si posádka vykácí cestu motorovkama aby auto projelo.

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 17:58 | Nahoru | #55
PetrXX> no prave! jako na ostrym se da projet ledasco, navic ja absolutne nejsem endurojezdec, videl jsem co jezdili kluci.. a Viilem naroozdil ode mne endurak naopak je,.. ale nedovedu si proste predstavit jet to samy co s EXC "jen vbotach a dresu" v nejakych odolnejsich hadrech a hlavne s moto treba o 30kg a vic tezsi (nevim kolik ma afrika ale pres 130 to urcite bude ne ?) navic jeste s bagazi coz je i v minimalisticke podobe daqlsich treba 15kg navic ne uplne sikovne umistenejch co do rozlozeni vahy a prujezdnosti.. (a s lehcim baglem na cundr proste nevyrazim ani kdybych moc chtel,.. leda pak chrapat nekde v kempech nebo hotelech, jasne, pak muze jet clovek prakticky jen s nahradnima ponozkama)

Strata> je les a les, ale tak husty lesy tu v evrope teda fakt nemame a skrz ostruzini nebo neprorezany maly stromy bych nejel ani na ty motorce..
jako nereknu s tou v3s nebo tatrou, ale s osobakem fakt projedes (co do velikosti) skoro cokoliv..

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 18:09 | Nahoru | #56

Wenca24 píše: TomElefant750> To je právě ono...jestli je zrovna vilemx reprezentativní vzorek


No každopádně lidí který projedou na enduru 200+ kilo těžkým neskutečný věci znám určitě velký desítky, videa ale nikam veřejně dávat nebudu
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 18:09 | Nahoru | #57
Kerut: lom Kosov u Berouna asi znas ne? Prijezdovou cestu zahrnuli valem z hlíny - docela by me zajimalo jak bys to přejel s fronterou - ja to přejel i s TL... a to porad neni zadnej terén....

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 18:25 | Nahoru | #58
assassin> nevim jak to vypada, nahod foto ..jako kosov vim ze je, tzn znam, ale vzdalene, ..navic zrovna tohle je to takova onanie ala bikepark,.. (viz uzivani si a hledani problemu tam kde vylozene nejsou..) ale jako jo my takhle ze zacatku taky blbli treba na vidouli (jak je/byl ten moto/kolo ci co okruh..) taky defakto zbytecny pojezdeni bez ucelu.. a ja tam i skocil.. ne ze bych chtel ale jakozto nemajitely B-ecka mi nejak nedoslo ze i dvoutunova mrcha dokaze vyskocit kdyz se na ten hrb najede relativne rychle (30? 40? no bylo to rozhodne vic nez by melo.. dostal jsem slusnou mrdu o strop a vynadano od majitele k tomu )

takovejch valu nebo skarp jsme uz prejizdeli.. problem nejsou valy, ani prudky kopce (vona ta frontera je docela lehka, oproti patrolu treba), problem jsou spis relativne maly ale cetny nerovnosti, typycky kameny o polomeru treba 0,3m nahusto.. kde je proste vejskovej rozdil vetsi nez svetla.. tam ma urcite moto vyhodu ze nejak proklickuje.. taky jsou problem ostrejsi diry, kde je potreba fakt brutalni najezdovej uhel, protoze to tam zapichnes, ledasco se da jet "nastorc" ale stejne.. mnohdy je to vzit lopatu a trochu to dno zplostit.. s moto jedine vjet dovnitr hodne na storc a vyjet taky tak.. pak samozrejme mista kam se nevejdes, ale nejakych skalnich prurev zas tolika nepotkas, to uz je spis takova teoreticka...

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 18:32 | Nahoru | #59
Lom kde je vylamana prijezdova cesta ve skále, a na te je hromada hlíny, cca 2-3metry vysoka a vrchol je pomerne spicatej - auto bys zlomil nejspis uz v najezdu, na vrcholu ho povesis mezi kola (me si tam TL taky sedne na svody, ale motorku preklopis tak aby si sedlo přední na zem, sjede to kus po výfuku a pak uz se chyti zadni ... nejde o to vymyslet překážku kterou neprejedes, ale do lomu se jinak nedostanes. Jezdi tam kluci s nazvedanejma wranglerama... tzn bys musel jit k vodě jeste docela daleko pesky a hlavne nechat auto na ceste se zákazem.

Ja s fronterou jezdil a tahali jsme jo traktorem uz jen z hodne rozbahnene polnacky. Takze mi proste nejde do hlavy jak s tim jezdíte lesem mezi stromama

Btw koleje napříč uz jste prejizdeli?

Naposledy editováno 02.01.2021 18:34:35

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

2.1.2021 v 18:40 | Nahoru | #60
assassin> to co popisujes by dala v klidku, ses zbytecne vyplasenej.. zitra mozna razim do berouna (shodou okolnosti zrovna tam frontera bydli ) tak zkusim nahodit rec a kdyz zbude cas muzem to prubnout... ad polnacka, bud jste meli divny gumy, nebo divnyho ridice, nebo strasne kecas.. hodne rozbahneny polnacky to na ctyrkolku dava uplne v klidu (akorat je na picu ze se u ty stary prirazuje nabojema z venku, a dycky jsem linej vylejzat tak furt rikam dame to na dve,.. a kdyz nedame tak musim do toho blata ), dava to v klidu i cerstve zvorany pole, a to tak ze celkem rychle, a narozdil od motorky to ani moc neposkakuje..

E: jj, kdyz je ostrejsi nasep je to drsny, navic to trosku hrabe, ale da se..
(a musis to ježt zase jako vsechno na storc, treba 45° samozrejme, na primo to tam povesis)

Naposledy editováno 02.01.2021 18:42:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist