globalmoto_kveten





Téma: OT: Výběr dodávky
 
8.12.2020 v 22:25
Tak nějak sem dospěl do stádia, že bych si pořídil na běžný ježdění dodávku, jenže se v autech skoro vůbec neorientuju, tak bych rád slyšel zkušenosti ostatních.
Požadavky jsou jasný -
musí to mít minimálně 2 řady sedaček (5 míst)
klimu a topení včetně rozvodu dozadu, aby se v to dalo jet v zimě (mám osobní zkušenost, v klasický dodávce sem jel v zimě na ukrajinu a vepředu bylo na tričko a v druhý řadě mráz)
ideálně prodloužená verze LONG - aby za 2. řadou byly ještě cca 2 metry místa
výška normální
samozřejmě aby to nerezlo a moc se to nesralo
musí to v 5 lidech nějak jet - 100 okresky, 140 dálnice
nejezdim moc, ročně kolem 15 000 km
Cenovej strop mám kolem 200 000 kč s přihlášením atd

Adepty jsou
Opel Vivaro, Movano
Renault Traffic
možná Ford tranzit Custom
Ale určitě nechci T4 a T5

Má někdo přehled o motorech u toho rencka a opla? Co je vyloženě vyhlášenej křáp, co jakštakš funguje, jakou kubaturu atd.
Nebo napadá někoho jiná alternativa?

Díky

Blokovaní uživatelé: Vjetropalach

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

10.12.2020 v 11:45 | Nahoru | #1
za mě..ujasni si, na co to budeš používat.
s malýma dodávkama se vejdeš do podzemních garáží nákupáku (většinou 2 metry), s většíma ne...rodinné auto tam občas musí.. zase tam není moc místa na výšku (ca 135 cm...u endur musíš sundavat štít, pokud tam dáš spaní, aby byl pod ním šuplík - a matrace šla až nad podběhy - tak tak si na postel sedneš).
víc elektroniky je víc problémů (napříč značkama) - mně stačí přední okna v elektrice, vyhřívaná zrcátka, klimatizace (pro 2 čady sedadel není nutnost mít klimu a topení vzadu...ale je to lepší) a tempomat.
pro "takové to domácí žvýkání" (alias nejezdím moc po dálnici, málokdy mám naloženo 800 - což bývá obvyklá nosnost těhle dodávek - a netahám těžký vozík daleko) stačí minimální motorizace (obvykle kolem 90 k). pokud nesplňuješ tyto tři podmínky, potřebuješ silnější motorizaci. pozor, většinou je nejsilnější motorizace nejvíc průšvihová...zvlášť ve chvílích, kdy nejezdíš dálky (egr, dpf).

co se týká konkrétních modelů...poslední roky není nic "blbuvzdorné" a nejvíc záleží na předchozích majitelích (kromě "jak se k tomu chovali" také "kde s tím jezdili" - lepší 200 tkm dálničních než 80 tkm po městě, zvlášť u dpf a egr, - a také jak často měnili olej. předepsané intervaly je vhodné o třetinu zkrátit...při městském poskakování o polovinu). na druhou stranu nic není vyložený průšvih (vyjma nejsilnějších verzí většiny značek, zvlášť když jezdily po městě nebo byly ždímány na výkon...tady je asi nejhorší vw t5 2003-2016)
pokud nejezdíš s těžkým přívěsem (nebo furt naložený), je lepší přední náhon.
4x4 se vyhni, pokud ji vyloženě nepotřebuješ.

v autech dělám 20 let a po něčem takovém - 7 až 9 míst a když vykopneš poslední řadu, máš dva metry na spaní...nebo na motorku naštorc.
podařilo se mi loni na jaře najít v německu 8 místného transita 2013 s najetými 180 tkm po stavební firmě, takže trochu okopané plasty a sedačky na hloubkové čištění a potahy navrch. vyšel na 7 tisíc é včetně dph a oprava do stavu "vše funguje" (nějaká přetěsnění, rozchození zadní klimy, atp) vyšlo na 30 bez daně. po 10 tkm se rozpadl dpf (repasovaný za 25 bez daně) - protože stavební auto jezdilo krátké trasy.
a za druhýma sedačkama je jen 195 cm (ve výšce matrace)

(reakce na) OT: Výběr dodávky

10.12.2020 v 12:07 | Nahoru | #2
mariano> díky moc za odpověd
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist