Nebo je to něčím jiným? Motor je am6 minarelli. Dekuji za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Jede jen na sytič
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jede jen na sytič
kokoška. píše: Ano když máš větší vrtání musíš dát větší trysku
Se stejným karburátorem menší trysku!
Ovšem on tam dal namísto 12mm difuzoru rovnou nějaký s 21mm, takže prostor k bádání má poměrně rozsáhlý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jede jen na sytič
Ale může se stát, že se tohoto stavu s malým difuzorem ani nedosáhne a výkon motoru bude s 50cc a 77cc válcem v podstatě stejný, jenom ten větší pojede líp v nižších otáčkách. Prostě je nějaké rozmezí, kdy karburátor dává použitelnou směs a pokud se to překročí, už je to velmi obtížně seřiditelné a motor se bohatou směsí sám zadáví.
Takhle se to kdysi učili i všichni automechanici, nebo alespoň měli učit. V učebnicích byl obrázek charakteristiky jednoduchého karburátoru, podobný tomuto:
1 reakcí na tento příspěvek Jede jen na sytič
Jízda jen na sytič může znamenat ucpanou hlavní trysku. Pokud je ale karburátor v pořádku (není nic ucpané), pak by bylo fajn následovat požadavek na dodatečné palivo, které naznačuje nutnost použití sytiče - a trysku zvětšit. Případně zvednout jehlu, jestli ji karbec má (i podtlakové mají jehlu, ale nemusí být vždy přestavitelná). Neznám konrétně vůj karbec.
Vyzkoušej přiškrcením (částečným překrytím) sání před karburátorem - zakryj část průřezu před difůzorem. Třeba postupným zakrýváním papírovým kartonem. Zvětšený podtlak donutí karburátor přisát větší množství paliva. Pokud bude motor po takovém zásahu fungovat lépe - potvrdí ti to potřebu trysku zvětšit.
Pokud to fungovat nebude (nebo to bude ještě horší), udělej to opačně. Sniž jehlu. Nebo dej menší jehlu.
Jak píše Kohlstein, rychlost proudění vzduchu difůzorem má zásadní vliv na poměr vzduch-palivo ve směsi. Ale rozdíl v objemech není tak kritický, aby se zásadně změnila rychlost a motor jel jen na sytič.
Spíš bych to viděl na ucpanou hlavní trysku nebo přisávání falešného vzduchu netěsností v potrubí mezí karbecem a motorem.
Vyzkoušej a napiš výsledek. Improvizace při servisování stávkujících motorů mě vždycky bavila
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
chladící okruh vs pubertální kutil Derbi Senda 50, Beta RR Motard 50, Rieju SMX 50, Yam... | G6six | 15 | 7.11.2021 v 20:54 Borntobewild |
Spojka je furt v záběru Rieju SMX 50 | Ondras88 | 8 | 7.4.2020 v 10:54 Ondras88 |
Ve vyšších kvaltech netáhne Rieju SMX 50 | Ondras88 | 27 | 26.3.2020 v 17:16 Ondras88 |
Zajíždění-kolik km? Rieju SMX 50 | seča | 9 | 8.7.2016 v 23:45 Jawa_Babetta |
Rieju 50 SMX 2T Rieju SMX 50, Rieju SMX 50 RR X Spike | Hyncic | 0 | 28.2.2016 v 20:12 Hyncic |