paolo_novy Přidat reklamu

Téma: chladící okruh vs pubertální kutil
zdarec, mám takovou otázku/teorii. musí mít chladící okruh expanzní nádobu? no abych to vysvětlil. na mý derbině se urval držák chladící kapaliny a origo za 1500 nebo kolik se my nechce kupovat když to není nutný, a na internetu jsem si všiml že třeba beta rr50 nebo možná aj yamaha dt50 nemají expanzku jenom radiátor s vysokotlakým víčkem (nebo jak se tomu říká) na odvzdušnění. tak jsem si říkal jestli bych si nemohl upravit radiátor tak že bych udělal to hrdlo navrchu a přepad do expanzky bych nějak vyřešil. moje otázka než něco udělám zní, jestli jsem blbej a rr50 a další mají expanzku nebo je to možný a nebudou s tím nějaké potíže. třeba aby se mi nenafouk chladič nebo tak.

PS: umím svářet (TIG) takže kecy typu to se ti nevyplatí, to ještě zesereš, nešahej na to si prosím..

chladící okruh vs pubertální kutil

6.11.2021 v 21:10 | Nahoru | #1
ano, expanzku nepotrebujes, staci kdyz vyvedes hadici z vicka nekam pod motorku smerem pryc, aby te pripadne vrouci kapalin nemohla oparit.. + bonus kdyz to uvaris a vycaka to, budes bez vody..

chladící okruh vs pubertální kutil

6.11.2021 v 22:28 | Nahoru | #2
expanzku nepotrebujes, jen budes muset dolejvat

chladící okruh vs pubertální kutil

6.11.2021 v 22:44 | Nahoru | #3
A zadny vysokotlaky vicko bych tam nedaval. Riskujes, ze ti v lepsim pripade praskne hadice, v horsim chladic nebo to foukne guferem pumpy do oleje. Ale ty ztraty chladiva pres puvodni vicko muzou byt dost velky a napln je mala...

chladící okruh vs pubertální kutil

6.11.2021 v 23:33 | Nahoru | #4
No.., taky řešení. I bez expanzky to jde. Ona je tam vlastně na hovno. A spousta dalších věcí na motce je zbytečných……Fakt k zamyšlení .
Když umíš svářet Al, nebo nerez tak si tu exp. vytvoř.
Pokud si spočítáš reálně práci svářeče a matroš, tak Tě vyjde líp , když ji koupíš.
Páč , za dvě hodky to nedokážeš, nehledě ke skutečnosti, že budeš muset ještě koupit nalévací hrdlo s přetlakovou zátkou.

2 reakcí na tento příspěvek chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 07:20 | Nahoru | #5
Že je expanzka na hovno, to je až příliš odvážné tvrzení.

Naposledy editováno 07.11.2021 07:21:02

chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 07:27 | Nahoru | #6
Tady jsme expanzku vyráběli, aby to přestalo vařit:
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10254176

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 08:17 | Nahoru | #7
Kohlstein> myslím, že výrobce o tom ví hovno... Vůbec tomu nerozumí

U auta ji máš nebo nemáš taky. A mnohdy u stejného auta jeden motor má expanzku v systému co je pořád pod tlakem a jiný motor jen chladič s víčkem a nádobku beztlakovou.

Naposledy editováno 07.11.2021 08:31:32

chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 08:27 | Nahoru | #8
Čau, no do riti, zas som o čosi múdrejší, díky Kohlstein, som rád už viem na čo je expanzka u motoriek a prečo ju niektoré motorky majú úplne dole , videl som to pod motorom. Síce, nikdy som sa nad tým nezamýšľal, načo tam je. Zas som sa nikdy nezamýšľal , že by som to vyhodil.

(reakce na) chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 08:33 | Nahoru | #9
Kohlstein> Zdravím, bylo to myšleno ironicky….je nesmysl se zamýšlet nad tím ,zda tam exp. může chybět…

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 08:48 | Nahoru | #10
karavanista> …to máš pravdu, ale fungují podobně.
Ta tlaková exp. slouží jako expanzomat, kdy vyrovnává tlak v teplém a studeném stavu. Při překročení limitního tlaku u přetlakového víčka se poroučí kapalina do pryč.
U chladiče s přetlakovým uzávěrem se po překonání tlaku v systému kapalina poroučí do beztlaké nádoby kdy při chládnutí potlakem cestuje zpět ventilem přetlakového víčka do chladiče- systému.

chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 09:22 | Nahoru | #11
Nadpis máš špatně, správně tam máš mít: chladící okruh vs Jirka Babica .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 11:06 | Nahoru | #12
Tom270> to souhlas, jen jsem chtěl napsat, že i u shodných motoru ale různých výkonu je použito odlišné řešení.. 110kw na normální expanzku s tlakovým víčkem a přepadem na zem, 125 kw má chladič s víčkem a bezlkakou nádobku do které to vytlačí a po schladnuti vcucne z5.

(reakce na) chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 11:23 | Nahoru | #13
karavanista>

(reakce na) chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 18:54 | Nahoru | #14

Tom270 píše: karavanista> …to máš pravdu, ale fungují podobně.
Ta tlaková exp. slouží jako expanzomat, kdy vyrovnává tlak v teplém a studeném stavu. Při překročení limitního tlaku u přetlakového víčka se poroučí kapalina do pryč.
U chladiče s přetlakovým uzávěrem se po překonání tlaku v systému kapalina poroučí do beztlaké nádoby kdy při chládnutí potlakem cestuje zpět ventilem přetlakového víčka do chladiče- systému.



nebo úpně ven....

chladící okruh vs pubertální kutil

7.11.2021 v 20:54 | Nahoru | #15
Já bych to předělal na vzducháč. Našrouboval bych na hlavu a válec hliníkovaj chladič z počítače, jakýpak sraní.
Chladící okruh se dělá buď tlakový s expanzkou, nebo beztlaký s přepadovou nádržkou a zpětným cucáním po vychladnutí. Chladící kapalina, jako jakákoli jiná látka, teplem nabývá na objemu. Takže buďto se roztáhne do expanzky, nebo do té přepadové nádržky, nebo musí mít někde v tom systému prostor, kam se bude roztahovat. Pokud expanzku u stroje, kde byla vyřadíš, kapalina po ohřátí buď roztrhne nejslabší místo v systému, nebo v případě použití správného víčka, vystříká ven. To znamená před každou jízdou kapalinu dolévat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
80ccm kit Beta RR Motard 50 MaraMolnár 7 7.5.2022 v 11:19 karavanista
Yamaha dt 50r 2006 Yamaha DT 50 R Kolibrzyk__21 1 13.10.2021 v 12:27 ja1
Minarelli am6 Rieju MRT 50 Jencek6 1 28.6.2021 v 14:04 Kohlstein
Rozeta a řetězové kolečko Yamaha DT 50 R -Nio- 1 23.6.2021 v 21:10 Radoby_Kotan
mam problem Yamaha DT 50 R Radoby_Kotan 4 23.6.2021 v 21:09 Radoby_Kotan


TOPlist