globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová nebo starý železo
Zdravím přátelé. Jak začít. Před desti lety jsem sedlal FZS 600. Skvělá motorka, potom přišlo stěhování, rodina, absence garáže, šla z domu.
Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.

Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.

Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

30.10.2020 v 17:26 | Nahoru | #151
pma1> Záleží jaký má to slovo duše pro tebe význam.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

30.10.2020 v 19:28 | Nahoru | #152
Do háje, člověk na chvíli ulehne s tou moderní chřipečkou a nestačí se divit, co se tady děje.

Děkuji všem za informace, rady a nápady. Momentálně jsem ve stavu, kdy čekám, co se objeví v inzerci. Bude-li nějaká hezká ojetina za pár peněz (asi naivní), tak po ní skočím. Jinak na jaře půjdu a koupím RE. Ještě samozřejmě kouknu i na jiné stroje v hladině 200tisic, +-. Ale prostě RE mi leží v oku od samého začátku. Peníze jsou, ale jako každý je nějak řeším, proto se ptám i na ojetinu ale rodina nijak trpět nebude, když je utopim.
Tolik mé stanovisko.
Teď koukám po oblečení a helmě, co se za ty roky změnilo a co pořídím, až otevřou krámy.

(reakce na) Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 30.10.2020 v 19:52 | Nahoru | #153
StrangerPetr> Domluv se v Brně V RE na zapůjčení a pořádně to projed než to koupíš. Jinak já sháněl oblečení pro mladýho a v Brně v Bonmotu jsem nakoupili skoro všecho.

(reakce na) Nová nebo starý železo

1.11.2020 v 03:20 | Nahoru | #154

StrangerPetr píše: Pánové děkuji.
Právě ten pocit nového stroje mě láká. Žádný starosti a myšlenky na to, co skrývá za překvapení. A ano, ta záruka není vždy výhra, znám to z aut...
S mým časem ale počítám, že najedu max 3000 za rok. Pořád proto přemýšlím, jestli to není až moc zbytečný rozmar... Navíc, motorka bude parkovat 50km ode mě, takže garážové dívání se moc konat nebude

Další věc ale ještě větší obava z moc ojeteho nebo stočeného stroje



Každá bude drahej rozmar. Tady musí rozhodnout emoce. Jsou stroje u kterých je jedno kolik mají najeto. Pak ty co jsou vyrobený rovnou rozbitý, nemluvě o švindlech aby se to ještě nějak prodalo. Nejdůležitější bude trocha toho štěstíčka. Takže zbytečně neblaznit a myslet na to ať Vám přijde to co padne do ruky a i do srdce!
Osobně jsem se rozhodloval z ohledem na chabý rozpočet. Přišla 20 let stará Guzzina v segmentu který jem nikdy nejezdil. Ještě navíc jsem po mnoha leté odmlce, začal jako naprostý elév. Zatím spokojen. Osobytý stroj, na kterém jsem objevil kouzlo couraček po vesničkách a silničkách 3 trídy. Za 5 měsíců najeto cca 7 tis.

Nová nebo starý železo

1.11.2020 v 14:05 | Nahoru | #155
Měl jsem na rozježdění z podobný situace (návrat k ježdění po letech) nesmrtelnou hondici CB 500S, starou skoro 20 let. V krásným stavu, rozumnej nájezd, dobrej předchozí majitel. Nároky na údržbu nula, držák jako bejk, nic se nekazilo, nic neodešlo, nic nezaskočilo. Náklady jen na benál, jednou ročně olej s filtrem a jedny nový gumy. Žádná elektronika, klasickej příjemnej kus poctivýho japonskýho železa pod prdelí - za cenu současnýho nevalnýho elektrokola...
Letos na jaře jsem neplánovaně přelezl na šest let starou hondici NC 750S, a zase - nic se nesere, všecko funguje, sedneš, jedeš, spotřeba vtip.
Tyhle motorky jsou držáky. Pro mě obě fajn, enco určitě lepší, ale pochopitelně i dražší ( ale ani tak žádný drama, rozpočet mi určitě nezbouralo)

Nová nebo starý železo

2.11.2020 v 13:25 | Nahoru | #156
Díky
Momentálně jsou v okolí dvě vrány, Bandit 1200 rv 04, 40tis najeto, a Inazuma 750 rv 98, téměř 70tis najeto. Minimálně na ně kouknu, alespoň si udělám obrázek, co se prodává

Nová nebo starý železo

2.11.2020 v 15:18 | Nahoru | #157
Inazuma je moc pěkná motorka, pokud je v origo stavu. Na km nájezd u těchto vzducháčů moc nehleď. Jsou to držáci.

(reakce na) Nová nebo starý železo

5.11.2020 v 16:35 | Nahoru | #158
MilanTST> no jasně že to je dvojsmyslný, jednak starý motorky měly duše dvě žejo, přední a zadní, ale tím to nekončí.
Mě se starý motorky líbí (ale i nový) a o duši jako duchovní věci se někteří zmiňují a mluví o tom, nevím jestli tomu tak ve skutečnosti je (svým způsobem to není úplně mrtvá hmota i když pro spoustu lidí ano), ale minimálně nějakou úctu by si ty starý šroty nobo pro někoho skvosty zasloužily

Nová nebo starý železo

5.11.2020 v 19:40 | Nahoru | #159
Životní styl. V tom ten zakopaný pes bude

Nová nebo starý železo

14.11.2020 v 05:24 | Nahoru | #160
Ten Enfield je krásná motorka, o tom žádná, otázka je jak to bude s kvalitou, spolehlivostí atd, to je velká neznámá, přeci jen to Indie a to je kvalita na úrovni lepší Číny, A taky potom výkony, za ty prachy docela málo koní, nečekej nějaký sportovnější svezení, spíš pohodová jízda, tk abys nebyl zklamanej až otočíš heftem

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

19.11.2020 v 08:32 | Nahoru | #161
...kvalita na úrovni lepší číny...
To by som si netrúfol tvrdiť. Podľa prečítaného si skôr myslím,že kvalitou sú už približne na úrovni západného trhu.
Ale,pravda,až čas ukáže.
...za ty prachy docela málo koní...
Ty to vždy vidíš iba takto. Chyba. Sú to len suché čísla.
Ja som prešiel z 96kw na 35 kw a je to pre mňa o dosť lepšie zvezenie,aj pocit po otočení heftom je lepší. Tá motorka dokáže totiž svoje malé stádo koníkov veľmi dobre predať...

Naposledy editováno 19.11.2020 08:33:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

19.11.2020 v 12:29 | Nahoru | #162

Guzza píše: ...kvalita na úrovni lepší číny...
To by som si netrúfol tvrdiť. Podľa prečítaného si skôr myslím,že kvalitou sú už približne na úrovni západného trhu.
Ale,pravda,až čas ukáže.
...



Kdo nemá oči zaslepené politickou agitací, tak vidí růst kvality mnoha čínských motorek. A -bohužel - "nerůst" kvality indických.
Nic méně - ani Číňané a ani Indové se zatím rovnat s Japonci či Evropou nemohou. Škoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

19.11.2020 v 13:13 | Nahoru | #163

650ccm píše: Kdo nemá oči zaslepené politickou agitací, tak vidí růst kvality mnoha čínských motorek. A -bohužel - "nerůst" kvality indických.
Nic méně - ani Číňané a ani Indové se zatím rovnat s Japonci či Evropou nemohou. Škoda.



Tady nejde o politickou agitaci. Mám pracovní zkušenost s obojím. Čína sice má nakradené technologie, ale nejsou schopni zatím ten vývoj dělat. Myšlením jsou za technologiemi, takže zatím jejich produkty jsou většinou nesmyslně navržené.

Indie je na tom zhruba opačně, mají obrovskou praxi v motorkách a i myšlenku, ale jsou hodně tlačení cenami a snaží se často některé drahé technologie řešit levněji. Je tam stále vysoký poměr ruční práce a ždímou co se dá ze staré techniky.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

19.11.2020 v 13:13 | Nahoru | #164
650ccm, ako sa to dá vidieť,teda rast čínskej kvality a stagnáciu indickej?

(reakce na) Nová nebo starý železo

19.11.2020 v 13:18 | Nahoru | #165
Kafoholik> ...to knowhow obe strany resi nakupem evropskych firem co maji zkusenosti - treba enfield koupil harrise - a ti delali v minulosti ramy atd I pro SBK teamy a firmy jako yoshimura apod...

Naposledy editováno 19.11.2020 13:19:40

(reakce na) Nová nebo starý železo

19.11.2020 v 19:42 | Nahoru | #166

Guzza píše: 650ccm, ako sa to dá vidieť,teda rast čínskej kvality a stagnáciu indickej?



Růst čínské kvality, nebo lépe řečeno jejich schopnosti tvořit, záleží hlavně na nás. Zatím nedokážou samostatně vyvinout produkty, které by byly v souladu s naším vkusem.

Ale pokud si evropan ten vývoj dokáže v Číně řídit aby produkt byl v duchu evropského uvažování, pak je kvalita dosažitelná, technologie a materiály tam jsou jaké chceš.

Dobrý je, že Číňan je nastavený tak, že nechce akceptovat nečínské myšlení. To se jen tak nezmění, je to velmoc. A jejich myšlení je zásadně jiné. Proto můžeme doufat, že evropské výrobky budou pro Evropany nadále lepší, vkusnější, přátelštější, nebo jak to říct. A to i přes často vyšší ceny.

2 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

20.11.2020 v 09:07 | Nahoru | #167
mám zkušenost, že čína nám dodavá standardně a dlouhodobě kvalitnější zboží než naši dodavatelé ze švédska třeba...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

20.11.2020 v 09:14 | Nahoru | #168

pma1 píše: mám zkušenost, že čína nám dodavá standardně a dlouhodobě kvalitnější zboží než naši dodavatelé ze švédska třeba...



Cinani - dost podobne jako ostatni vyrobci - dodají co si objednas. Tomu odpovida cena. Ono je dost rozdil, kdyz si naspecifikujes dil a neco jinyho kdyz cinani vyvinou a vyrobí komplet vyrobek a snazi se nějakému zavedenemu konkurovat hlavne nízkou cenou...

Nová nebo starý železo

20.11.2020 v 10:36 | Nahoru | #169
Už dlho tu nebol článok o CFmoto...

(reakce na) Nová nebo starý železo

20.11.2020 v 12:31 | Nahoru | #170

assassin píše: Cinani - dost podobne jako ostatni vyrobci - dodají co si objednas. Tomu odpovida cena. Ono je dost rozdil, kdyz si naspecifikujes dil a neco jinyho kdyz cinani vyvinou a vyrobí komplet vyrobek a snazi se nějakému zavedenemu konkurovat hlavne nízkou cenou...



přesně tak

(reakce na) Nová nebo starý železo

20.11.2020 v 19:24 | Nahoru | #171
callowsick> Lidem pořád něco vadí, je třeba je ignorovat a jet si svou cestou. Svezl jsem se na kamarádovo Nortonu 750 SS -typu N15 a musím říci , že tato pila z 60. tých let člověka naplní ažaž, po krásných dvojkách a trojkách je to zážitek. Moderní výplody mi nic neříkají , ani na ně už nemám , jeto jako s moderními auty. , všude samé kw a když není autostráda, tak jsou často nohy na zemi..Ale samozřejmě , někdo holky, někdo vdolky..

Nová nebo starý železo

20.11.2020 v 19:54 | Nahoru | #172
to víš nikdo nedopustí na tu svojí bandaska je pohodová a inazuma je hezká ale připrav se že obě budou papat dost oleje, aby jsi nebyl překvapenej, za mě teda Aprílie Tuono super svezení a nejsou drahý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

20.11.2020 v 21:06 | Nahoru | #173

pma1 píše: mám zkušenost, že čína nám dodavá standardně a dlouhodobě kvalitnější zboží než naši dodavatelé ze švédska třeba...



Jestli obchoduješ s nudlema, tak věřím

Sorry, já musel...

Naposledy editováno 21.11.2020 09:58:51

Nová nebo starý železo

21.11.2020 v 16:37 | Nahoru | #174

Nová nebo starý železo

27.11.2020 v 17:41 | Nahoru | #175

Guzza píše: ...kvalita na úrovni lepší číny...
To by som si netrúfol tvrdiť. Podľa prečítaného si skôr myslím,že kvalitou sú už približne na úrovni západného trhu.
Ale,pravda,až čas ukáže.
...za ty prachy docela málo koní...
Ty to vždy vidíš iba takto. Chyba. Sú to len suché čísla.
Ja som prešiel z 96kw na 35 kw a je to pre mňa o dosť lepšie zvezenie,aj pocit po otočení heftom je lepší. Tá motorka dokáže totiž svoje malé stádo koníkov veľmi dobre predať...



No právě, že to takhle moc nevidím, když třeba jezdím na svém 250cc endurku se 17kw výkonu a strávím odpoledne po zapadlých okreskách s permanentním "loupákem na ksichtě" a že to zdaleka ne vždy není o výkonu ale o uplně jinejch věcech.. Ale tady přeci jen u toho RE je to 650cc a čekal bych od toho objemu a za 170 litrů přeci jen o něco víc. Jasně, že jde o podání výkonu a krouťáku ale ve finále je to všechno stejná fyzika a ta ochcat nejde, má to 35kw a to je daný. No a pověst indických strojů a jejich much je věc druhá. Ale to vše bude mít ve svých rukou tazatel. Jinak ale ten RE 650 je fakt pěkná klasika.

(reakce na) Nová nebo starý železo

7.12.2020 v 20:27 | Nahoru | #176

Kafoholik píše: Jestli obchoduješ s nudlema, tak věřím

Sorry, já musel...



no naprosto v klidu, mě by se líbilo být nůdlový princ
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT Alda156 67 21.4.2023 v 22:59 oondra2
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT sardel 39 6.10.2021 v 06:52 MilanTST
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT dundee5 3 21.5.2021 v 11:23 dundee5
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT Alceste 13 18.5.2018 v 14:18 Alceste


TOPlist