globalmoto_duben_nolan





Téma: Kolem Afriky
 
18.10.2020 v 12:06
Chystáme se s kamarádem na cestu kolem Afriky a hledáme třetího do party.

Cesta bude na etapy, zatím předběžné konce etap Dakar, Angola, Kapské město, Etiopie a domů, motorky zůstanou v cíli etapy a my si zaletíme domů. Trvání jedné etapy 3-4 týdny, rozestup mezi etapami 4-5 měsíců, prostě 2 etapy do roka. je to typ výletu ala Around Africa, který můžeš přečíst tady ma Motorkářích v cestopisech. Hledáme někoho na celou cestu, ne na jednotlivé etapy.
Vyrazit chceme kolem března 2021, motorky necháme dopravit na jih Španělska a náklaďákem a doletíme za nimi.

Motorky: Suzuki DR 750 Big a Yamaha Tenere 600. Chce to jet na staré hajtře, kterou ti nebude líto v Africe nechat, možná i definitivně. Velký servis v bude v JAR.
Spaní: někdy stan, někdy u místních, kam dojedeme a jak to vyjde.
Je zapotřebí Carnet. Víza budeme řešit před každou etapou, na první není zapotřebí nic řešit předem.

Afrika je teď kvůli covidu zavřená. Když se neotevře, alternativa je Rusko, dojet v první etapě do Irkutsku, nechat motorky tam a v dalších etapách dát, Mongolsko, objet Bajkal, všechny xxx-stány, Magadan a Vladivostok. A když bude zavřeno i tam, odložíme to o rok.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolem Afriky

18.10.2020 v 22:44 | Nahoru | #1
Bullride> Hele - to, že zrovna neplatíš carnet neznamená, že tam můžeš motorku nechat a v klidu si odletět domů. Už při vstupu do Afriky tě stroj zanesou do systému a finito. Budeš-li chtít odjet bez stroje, znamená to pro ně zaplacení dodatečně.................a cena stroje - ani sám netušíš, jak drahý poklad pro místní úředníky vlastníš.
Myslím, že tvé pochopení je mylné.................zjisti si, co by tě čekalo v případě ponechání nepojízdného stroje v Africe (i ve státu který nevyžaduje carnet) - a bude to něco, co opravdu nebudeš chtít slyšet, natož zažít.

(reakce na) Kolem Afriky

19.10.2020 v 10:37 | Nahoru | #2

Brůča. píše: Bullride> Hele - to, že zrovna neplatíš carnet neznamená, že tam můžeš motorku nechat a v klidu si odletět domů. Už při vstupu do Afriky tě stroj zanesou do systému a finito. Budeš-li chtít odjet bez stroje, znamená to pro ně zaplacení dodatečně.................a cena stroje - ani sám netušíš, jak drahý poklad pro místní úředníky vlastníš.
Myslím, že tvé pochopení je mylné.................zjisti si, co by tě čekalo v případě ponechání nepojízdného stroje v Africe (i ve státu který nevyžaduje carnet) - a bude to něco, co opravdu nebudeš chtít slyšet, natož zažít.


Všiml sis v mojí minulé odpovědi, že s tím už nějaký osobní zkušenosti mám? A protože jsem se probíral na místě všelijakými možnostmi, vím, že všechno je k vyřešení. Posuzuješ peníze a čas.
O čem píšeš platí v Maroku - tam dostaneš papír k motorce a musíš ho předložit při výjezdu. Ovšem celník mi potvrdil možnost napsat nepojízdný stroj na osobu, která by ho vyzvedla a dopravila ze země pryč. V Mauritánii si u tebe dělají poznámku v databázi cizinecké policie. Senegal = carnet nebo dočasný dovoz.
Co jsem neprověřoval, jak to funguje, kdyby to stroj ukradli, nebo by shořel. Pak by papírový problém řešil policejní protokol předpokládám...
Máš ty nějakou konkrétní zkušenost? Sem s ní...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist