vše pro chopper Přidat reklamu

Téma: Řidičák na motorku s automatem
13.10.2020 v 15:40
Ahoj chlapci,
reaguji na článek, který jsem si včera přečetl na jednom webu, o tom, že Mercedes přestal v USA dodávat auta s manuální převodovkou a že se k podobnému kroku chystá do budoucna i v Evropě. Je prostě taková doba a jistě nebude mít dlouhého trvání skutečnost, kdy kromě Hondy nabídnou motorky s automatem i další velcí motocykloví výrobci. To se prostě v budoucnosti stane a je to neoddiskutovatelný fakt. Ostatně prodejní čísla Hondy hovoří jasně. Nicméně, nevím a tam směřuje má otázka, zda je v ČR podle současné legislativy možné, stejně jako u auta, si udělat řidičák pouze na motorku s automatem a pokud ano, tak kde? Díky za info ?.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 00:06 | Nahoru | #91

vilemx píše: Vzhledem k tvym prispevkum o podjizdeni ve vedlejsim vlakne ohledne jizdy sneku v rychlem pruhu to je naprosto samozrejme



rychle jezdim jen v nemecku a odvaznej jsem jen u nas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 13:33 | Nahoru | #92
[

Naposledy editováno 19.10.2020 15:36:02

Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 14:54 | Nahoru | #93
Co vím, tak ve Varnsdorfu se to dalo udělat tak, že jsi na tu motorku u zkoušek nemusel ani sednout. Teď tam ale byla nějaká policejní šťára, ale snad tam někdo z toho týmu zůstal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 17:05 | Nahoru | #94

HornisGSX píše: motovlk> jsou dva druhy lidi....ti co už v automatu jeli a ti co melou o tom jak je to nahvo pač v něm nejeli....mé firemní dodávky jsou bohužel všecky v manuálu a trávím v těch krumplech poměrně dost času a km a vážně mě každodení kvedlání nebaví ( prostě mě to sere). Osobní auta mám obě v automatu a u těch aut mě jízda s nima baví....pravda není to DSG ale oba s hydroměničem....ale kvůli pohodlí a klidu budu klidně nazýván lemplem



to je hrozna blbost

automat mam (Magnum 3.5) a manual (Mustang 3.8) je lepsi a 100x zabavnejsi

automat je pohodli, ale mensi kontrola nad vozidlem (napr. milimetrovy podelny parkovani v kopci)

krom toho i v novych autech ty samoradici automaty jsou skutecne na hovno (ridil jsem ted v Recku a loni ve Spanelsku)

ale jezdit pracovne v dodavce nebo nakladaku (a nebo i autem celej den po Praze, napr. Uber / Bolt apod), tam neni o cem a automat je skutecne lepsi.

jinak jedine manual a dalsi auto po Magnumu chci rozhodne manual.

Naposledy editováno 19.10.2020 17:08:21

Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 17:07 | Nahoru | #95
hornis: krom toho automat nelze tahnout na lane pokud nejede motor (max par km)

Naposledy editováno 19.10.2020 17:08:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 17:31 | Nahoru | #96

HMS píše: [


Tak přece jenom máte nějakou software vychytávku, když je motor ještě miminko?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 17:42 | Nahoru | #97

Bubrak-ZX10R píše:
automat mam (Magnum 3.5 ) a manual (Mustang 3.8) je lepsi a 100x zabavnejsi...


Tak porovnávat dvoutunový kombajn s Mustangem mě přijde vůči té dodžce nefér
Ještě jsi zapomněl, že se špatnou baterkou automat nenastartuješ, protože nejde roztlačit. Jenom je to dnes argument podobný tomu, jako dřív, že stovka škodovka je proti Spartaku na prd auto, protože nemá roztáčecí kliku.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 20:32 | Nahoru | #98

Kohlstein píše: Tak porovnávat dvoutunový kombajn s Mustangem mě přijde vůči té dodžce nefér
Ještě jsi zapomněl, že se špatnou baterkou automat nenastartuješ, protože nejde roztlačit. Jenom je to dnes argument podobný tomu, jako dřív, že stovka škodovka je proti Spartaku na prd auto, protože nemá roztáčecí kliku.



tak i Corsa C 1.2 a StreetKa 1.6 s manualem jsou lepsi

ano nejde roztlacit, a a podobny se Spartakem to neni, protoze proste manual je porad dost dobrej a jde jen o pohodli a jeste v 90tych letech se evropani smali americanum ze jsou totalni idioti protoze jezdi v automatech, na to nezapominejte...

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

19.10.2020 v 22:16 | Nahoru | #99
e

Naposledy editováno 20.10.2020 21:39:26

Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 00:00 | Nahoru | #100
Bubrak: asi to ma kazdej jinak, me automaty bavi. Jinak auta znpujcívny nejsou zrovna nejlepsi vzorek na posouzeni - byvaji to levna auta, casto s nejakou osizenou prevodovkou. Ja mel v cerny hore pujceny zanovni polo s dsg a taky neradilo uplne jak bych si predstavoval - hlavne v horach, tam jsem jezdil na "sport". Prevodovky v drazsich autech funguji zase o kus jinak a hlavne je tam o dost pokrocilejsi ta umela inteligence co se uci podoe tveho stylu rizeni.
Ale je potreba si zvyknout, clovek co je zvyklej na manual, pak se sveze automatem a jen celou dobu hoeda co to dela blbe jasne vyhodnoti automat jako spatnou vec.

Ja si pamatuju, kdyz jsem presedl do atmosferickeho auta z turbodieselu, tak mi taky spousta veci nesedela a prislo mi, ze to auto nejede.. a to jsem presedal z 81kW tdi do 140+kW 2.8 benzinaku... ucil jsem se s tim jezdit pul roku...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 03:08 | Nahoru | #101
assassin: ja s automatem jezdim, i s manualem, jsou ruzny automaty, me hydromenic vyhovuje tim ze je ta jizda hodne plynula, pohodlna, a je to lety provereny system. mozna DSG bude lepsi, v tom zahranici sme jezdili novym Espace a Peugeotem pro 8 lidi (taky zanovni), coz jsou velky auta a zrovna tam bych cekal ze ten automat bude to nejlepsi, ale bylo tam nejaky to roboticky razeni klasicky prevodovky nebo co a bylo to fakt dementni na entou, u obou tech aut (k uvztekani, doslova).

porad ale plati, ze s automatem nemuzes tahnout, nemuzes roztlacit a v podelnem parkovani v kopci na tesno mezi auta nemas tak presnou kontrolu nad autem jako s manualem.

vyhoda je jen to pohodli (a kdybych jezdil nakladakem, nebo dodavkou pracovne nebo taxikaril autem, tak automat rozhodne preferuju), to za co sme se jeste nedavno amikum vysmivali. dneska najednou tady kazdej chytrej ze je automat to nejlepsi, ze bysme jakoze slezli ze stromu za amikama?

manual je manual a za tim si stojim, a to sem ridil spoustu automatu, vc 8sp v Trackhawku 4x4 707hp nebo v Corvette C7, prvotne jsem komentoval tvrzeni ze "na automat nadavaji jen ti co s nim nikdy nejeli"

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 10:03 | Nahoru | #102
Chlapi, při vší úctě k Vám všem.
Má otázka zněla takto : "Dá se podle současné legislativy pořídít řidičák na velkou motorku v automatu?" Řekl bych, jednoduchá otázka na kterou jsem si představoval odpověď typu : "Ano, ne a to podle paragrafu toho a toho." Případně bych ještě přivítal "návod", jak na to, pokud je to možné.
Nicméně jsme tady společně za pár dní nashromáždili čtyři stránky naprosto nesmyslné diskuze o úplně jiných tématech.... Takže, děkuji všem za ochotu se vyjádřit, ale zjistím si to sám na nějakém dopravním inspektorátě. Přeji Všem hodně šťastných kilometrů, kolama dolů .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 10:09 | Nahoru | #103
Jasyr> No ale to se vyřešilo uz davno - jsi asi necetl odpovedi. Ne, neni to mozné

Paragrafy tu psal tusim uživatele CRF1000, jestli si to dobre pamatuju.

Naposledy editováno 20.10.2020 10:10:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 10:25 | Nahoru | #104
..

Naposledy editováno 20.10.2020 21:39:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 10:54 | Nahoru | #105
assassin> Tak zasa iní ľudia (napr. Puffy) napísali, že to možné je a ako na to ísť.

Fakt je, že celoeurópsky kód na obmedzenie na vozidlá s automatom existuje a nikde v príslušných zákonoch sa nepíše, že sa skúška na motorku musí robiť na manuále (napríklad pre C také obmedzenie existuje). Ešte je možné, že moto s automatom nie je možné prihlásiť ako výcvikové vozidlo, lebo to predpisy neumožňujú - nehľadal som nariadenie, podľa ktorého sa spôsobilosť výcvikového vozidla schvaľuje a nikto ho sem nedával, asi všetci predpokladali, že ak vozidlo spĺňa požiadavky zákona o autoškolách, bude schválené.

Naposledy editováno 20.10.2020 10:55:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 11:28 | Nahoru | #106
Metric> Odkaz jsem dával, co musí plnit motorka. U některých by to asi zapsat šlo. Akorát nevím jak jsou k dispozici metodiky ke zkouškám, aby komisař vynechal některé věci a zaznamenal omezenou zkoušku...
Osobně bych řekl, že to vše stojí nějaké peníze, aby to někdo zpracoval a schválil , což vzhledem k malému zájmu nikdo nezaplatí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 11:40 | Nahoru | #107
Kafoholik> Ja viem, je to samozrejme i v zákone. Niektoré motorky (AT, GW) tieto podmienky spĺňajú. Neviem, čo zo skúšok by sa muselo vynechávať, nespomínam si na nič, čo sa nedá robiť na automate.

Súhlasím s tým, že to niečo bude stáť (myslím tým toho žiaka), ďaľšou nevýhodou je, že odvtedy má motorka v TP zápis ako výcvikové vozidlo, takže ju asi bude musieť predať za zníženú cenu.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2020 v 11:54 | Nahoru | #108

Metric píše: Kafoholik> Ja viem, je to samozrejme i v zákone. Niektoré motorky (AT, GW) tieto podmienky spĺňajú. Neviem, čo zo skúšok by sa muselo vynechávať, nespomínam si na nič, čo sa nedá robiť na automate.

Súhlasím s tým, že to niečo bude stáť (myslím tým toho žiaka), ďaľšou nevýhodou je, že odvtedy má motorka v TP zápis ako výcvikové vozidlo, takže ju asi bude musieť predať za zníženú cenu.



Tak, zápis stojí 1000 korun, nevím jak výmaz, to může být podobně. Blbý je že to pak musí každý rok na stk.
Metodika ke zkouškám obsahuje i zacházení se spojkou, to by se asi muselo upravit: https://www.mdcr.cz...52016160ZK1.pdf.aspx

Naposledy editováno 20.10.2020 12:01:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 13:45 | Nahoru | #109

HMS píše: Bubrak-ZX10R> Já si říkal proč má Veyron DSG a ono jim šlo o pohodlí:) Ps: Řazení u F1 je vlastně taky manuál...



ze by to tam nestihali? a asi neparkujou v kopci podelne mezi auta. a ta F1 kdyz jezdi hodinu nebo kolik a furt se radi, to je vlastne takovej prazskej taxik

Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 14:07 | Nahoru | #110
Bubrak: schvalne jsem si na to ted cestou k zubari dával pozor a asi mi řazení nepřináší zadnej super požitek a nejspis by se ani nic nestalo kdyby to radilo pomaleji nez ja, jinak atd - stejne s větším dieselem das 5 nebo 6 a uz jen slapes na plyn, nižší kvalty az zas na rozjezd od semaforu.

A tahání a roztlacovani uz naštěstí asi 20let neznam a nijak mi to nechybi takze za me asi jako ta klika.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 15:29 | Nahoru | #111
m

Naposledy editováno 20.10.2020 21:39:04

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 15:29 | Nahoru | #112
assassin: ok, je to individualni, ale rozhodne neplati, ze na automat nadavaji jen ti co s nim jeste nejeli

ad diesel - mel sem Mondeo TDCI 2.0 a naopak sem musel porad radit oproti 2.0i benzin, s benzinem jsem dal 5ku v 50 a hotovo, s naftou sem radil kvuli dvouhmotaku nad 1800ot, tj 5ku az v 80ti a 6ku az ve 100, navic uzky pasmo otacek, takze uplne o nicem.

me razeni bavi (ale nejaky normalni, ten diesel byl uz docela na hrane) , je to takova vetsi kontrola nad autem, vic o rizeni auta. ale nekdo to tak nepotrebuje. je to asi jako mit motorku s tlumicem rizeni nebo bez, me to bavi vic bez.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 15:34 | Nahoru | #113
)

Naposledy editováno 20.10.2020 21:38:43

Řidičák na motorku s automatem

20.10.2020 v 15:41 | Nahoru | #114
Bubrak: jo to je fakt, diesel ma to rozpeti otacek mensi, tim spis by to chtelo automat. Ja mam 5valcu tak to muzu trápit o neco vic, nez chce motor vyskocit z auta

Ja bych toho bez tlumice moc nenajezdil, ta motorka ma pri ostrejsi jízdě tendence ke kmitání co nejde zastavit

Řidičák na motorku s automatem

21.10.2020 v 09:10 | Nahoru | #115
No, já jsem ve fázi, kdy ten automat už preferuju v silničním provozu... Tady už snad není silnice, kde bys mohl plynule jet, než dojedu odsud do Brna, tak se nejmíň 50x rozjedu a to mě neba furt kvedlat a šlapat. To není už svezení, to je kolbenka...

A víceméně to platí už v celý EU, kvůli všudypřítomným radarům se jezdí jak v autoškole u zkoušek

Takže to i chápu u cestovní motorky, nedávno jsem třeba projížděl na Stromu Budapešť přes centrum , to furt držíš spojku a řadíš, na každý křižovatce 10x popojedeš, když se neprotáhneš kvůli kufrům, zlatej automat.

(reakce na) Řidičák na motorku s automatem

23.10.2020 v 09:22 | Nahoru | #116
Bubrak-ZX10R a assassin> Pánové vmísím se do debaty, když už to sklouzlo k autům.
Vážně uvažuji o Corvettě C3. Na výběr je 4 stupňový manuál nebo 3 stupňový automat. Zatím jsem jel s automatem jen Mercedes S. Jinak zkušenosti nemám žádné i když to bylo zábavné poslouchat jak si podřadí třeba o 2 stupně při trochu razantnějším sešlápnutí.
Co by jste preferovali u sportovního veterána. Je použitelný automat nebo se mám poohlížet po manuálu, který bych preferoval.

Řidičák na motorku s automatem

23.10.2020 v 15:03 | Nahoru | #117
Brejlovec: Bohuzel o C3 nic nevim abych mohl fundovane (nebo aspon castecne fundovane) neco doporucit. Vim jen ze s C7 a 7sp manualem se da jezdit v pohode. Osobne jsem mel obavu, ze cim vic kvaltu, tim spis automat, ale jeste se da.

Mel jsem Firebirda 5.7 95 v manualu (6sp) a bylo to super. Podle me automat (mozna krom DSG apod) degraduje vykon (a zvysuje spotrebu) a je to narocnejsi na pripadne opravy, tj i u starsich aut je podle me vetsi riziko. Na druhou stranu automat eliminuje omyly ridice (nedovoli pretoceni motoru, razeni bez spojky apod). Kamos ma Camaro 79 v automatu (3sp) a zatim dobry, zadny problemy..

Pokud preferujes manual, tak bych do nej sel.

Řidičák na motorku s automatem

24.10.2020 v 03:40 | Nahoru | #118
Brejlovec:

tady taky preferuje manual, uz takovy blizsi rocnik auta

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem

27.10.2020 v 07:59 | Nahoru | #119
Dík za odpověď a hlavně za video. Teoreticky všechny automaty z daných let mohou být +,- stejné.
Nemám takové možnosti jako on a tak se budu muset smířit s " tuctovým " Mustangem nebo Corvettou. . Taky bych raději manuál, ale je jich asi 1 : 3 proti automatu. Podstatné bude popořadě
stav ( pokud možno autenticita ),
cena,
výkon ( na začátku 70-tých šli rapidně dolu ),
vzhled ( barevná kombinace ),
převodovka.
Určitě budu dělat kompromisy.
Původně jsem měl v hledáčku Buick Riviera ze 68 - 69 let. Uvidíme.

Řidičák na motorku s automatem

27.10.2020 v 13:39 | Nahoru | #120
brejlovec: asi zalezi k cemu to chces, ja kdyz jsem hledal youngtimera a sknocil s vyberem u 928 tak jsem chtel verzi GT s manualem, ale nakonec bych vzal klidne obyc s automatem, kdybych nasel peknou .. ale je to vlastne tezky granturismo…
korveta je sportak, tam bych asi chtel manual…
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist