reaguji na článek, který jsem si včera přečetl na jednom webu, o tom, že Mercedes přestal v USA dodávat auta s manuální převodovkou a že se k podobnému kroku chystá do budoucna i v Evropě. Je prostě taková doba a jistě nebude mít dlouhého trvání skutečnost, kdy kromě Hondy nabídnou motorky s automatem i další velcí motocykloví výrobci. To se prostě v budoucnosti stane a je to neoddiskutovatelný fakt. Ostatně prodejní čísla Hondy hovoří jasně. Nicméně, nevím a tam směřuje má otázka, zda je v ČR podle současné legislativy možné, stejně jako u auta, si udělat řidičák pouze na motorku s automatem a pokud ano, tak kde? Díky za info ?.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Naposledy editováno 19.10.2020 15:36:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
HornisGSX píše: motovlk> jsou dva druhy lidi....ti co už v automatu jeli a ti co melou o tom jak je to nahvo pač v něm nejeli....mé firemní dodávky jsou bohužel všecky v manuálu a trávím v těch krumplech poměrně dost času a km a vážně mě každodení kvedlání nebaví ( prostě mě to sere). Osobní auta mám obě v automatu a u těch aut mě jízda s nima baví....pravda není to DSG ale oba s hydroměničem....ale kvůli pohodlí a klidu budu klidně nazýván lemplem
to je hrozna blbost
automat mam (Magnum 3.5) a manual (Mustang 3.8) je lepsi a 100x zabavnejsi
automat je pohodli, ale mensi kontrola nad vozidlem (napr. milimetrovy podelny parkovani v kopci)
krom toho i v novych autech ty samoradici automaty jsou skutecne na hovno (ridil jsem ted v Recku a loni ve Spanelsku)
ale jezdit pracovne v dodavce nebo nakladaku (a nebo i autem celej den po Praze, napr. Uber / Bolt apod), tam neni o cem a automat je skutecne lepsi.
jinak jedine manual a dalsi auto po Magnumu chci rozhodne manual.
Naposledy editováno 19.10.2020 17:08:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
HMS píše: [
Tak přece jenom máte nějakou software vychytávku, když je motor ještě miminko?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Bubrak-ZX10R píše:
automat mam (Magnum 3.5 ) a manual (Mustang 3.8) je lepsi a 100x zabavnejsi...
Tak porovnávat dvoutunový kombajn s Mustangem mě přijde vůči té dodžce nefér
Ještě jsi zapomněl, že se špatnou baterkou automat nenastartuješ, protože nejde roztlačit. Jenom je to dnes argument podobný tomu, jako dřív, že stovka škodovka je proti Spartaku na prd auto, protože nemá roztáčecí kliku.
Kohlstein píše: Tak porovnávat dvoutunový kombajn s Mustangem mě přijde vůči té dodžce nefér
Ještě jsi zapomněl, že se špatnou baterkou automat nenastartuješ, protože nejde roztlačit. Jenom je to dnes argument podobný tomu, jako dřív, že stovka škodovka je proti Spartaku na prd auto, protože nemá roztáčecí kliku.
tak i Corsa C 1.2 a StreetKa 1.6 s manualem jsou lepsi
ano nejde roztlacit, a a podobny se Spartakem to neni, protoze proste manual je porad dost dobrej a jde jen o pohodli a jeste v 90tych letech se evropani smali americanum ze jsou totalni idioti protoze jezdi v automatech, na to nezapominejte...
Ale je potreba si zvyknout, clovek co je zvyklej na manual, pak se sveze automatem a jen celou dobu hoeda co to dela blbe jasne vyhodnoti automat jako spatnou vec.
Ja si pamatuju, kdyz jsem presedl do atmosferickeho auta z turbodieselu, tak mi taky spousta veci nesedela a prislo mi, ze to auto nejede.. a to jsem presedal z 81kW tdi do 140+kW 2.8 benzinaku... ucil jsem se s tim jezdit pul roku...
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
porad ale plati, ze s automatem nemuzes tahnout, nemuzes roztlacit a v podelnem parkovani v kopci na tesno mezi auta nemas tak presnou kontrolu nad autem jako s manualem.
vyhoda je jen to pohodli (a kdybych jezdil nakladakem, nebo dodavkou pracovne nebo taxikaril autem, tak automat rozhodne preferuju), to za co sme se jeste nedavno amikum vysmivali. dneska najednou tady kazdej chytrej ze je automat to nejlepsi, ze bysme jakoze slezli ze stromu za amikama?
manual je manual a za tim si stojim, a to sem ridil spoustu automatu, vc 8sp v Trackhawku 4x4 707hp nebo v Corvette C7, prvotne jsem komentoval tvrzeni ze "na automat nadavaji jen ti co s nim nikdy nejeli"
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
Má otázka zněla takto : "Dá se podle současné legislativy pořídít řidičák na velkou motorku v automatu?" Řekl bych, jednoduchá otázka na kterou jsem si představoval odpověď typu : "Ano, ne a to podle paragrafu toho a toho." Případně bych ještě přivítal "návod", jak na to, pokud je to možné.
Nicméně jsme tady společně za pár dní nashromáždili čtyři stránky naprosto nesmyslné diskuze o úplně jiných tématech.... Takže, děkuji všem za ochotu se vyjádřit, ale zjistím si to sám na nějakém dopravním inspektorátě. Přeji Všem hodně šťastných kilometrů, kolama dolů .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Paragrafy tu psal tusim uživatele CRF1000, jestli si to dobre pamatuju.
Naposledy editováno 20.10.2020 10:10:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Naposledy editováno 20.10.2020 21:39:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Fakt je, že celoeurópsky kód na obmedzenie na vozidlá s automatom existuje a nikde v príslušných zákonoch sa nepíše, že sa skúška na motorku musí robiť na manuále (napríklad pre C také obmedzenie existuje). Ešte je možné, že moto s automatom nie je možné prihlásiť ako výcvikové vozidlo, lebo to predpisy neumožňujú - nehľadal som nariadenie, podľa ktorého sa spôsobilosť výcvikového vozidla schvaľuje a nikto ho sem nedával, asi všetci predpokladali, že ak vozidlo spĺňa požiadavky zákona o autoškolách, bude schválené.
Naposledy editováno 20.10.2020 10:55:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Osobně bych řekl, že to vše stojí nějaké peníze, aby to někdo zpracoval a schválil , což vzhledem k malému zájmu nikdo nezaplatí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Súhlasím s tým, že to niečo bude stáť (myslím tým toho žiaka), ďaľšou nevýhodou je, že odvtedy má motorka v TP zápis ako výcvikové vozidlo, takže ju asi bude musieť predať za zníženú cenu.
(reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Metric píše: Kafoholik> Ja viem, je to samozrejme i v zákone. Niektoré motorky (AT, GW) tieto podmienky spĺňajú. Neviem, čo zo skúšok by sa muselo vynechávať, nespomínam si na nič, čo sa nedá robiť na automate.
Súhlasím s tým, že to niečo bude stáť (myslím tým toho žiaka), ďaľšou nevýhodou je, že odvtedy má motorka v TP zápis ako výcvikové vozidlo, takže ju asi bude musieť predať za zníženú cenu.
Tak, zápis stojí 1000 korun, nevím jak výmaz, to může být podobně. Blbý je že to pak musí každý rok na stk.
Metodika ke zkouškám obsahuje i zacházení se spojkou, to by se asi muselo upravit: https://www.mdcr.cz...52016160ZK1.pdf.aspx
Naposledy editováno 20.10.2020 12:01:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
HMS píše: Bubrak-ZX10R> Já si říkal proč má Veyron DSG a ono jim šlo o pohodlí:) Ps: Řazení u F1 je vlastně taky manuál...
ze by to tam nestihali? a asi neparkujou v kopci podelne mezi auta. a ta F1 kdyz jezdi hodinu nebo kolik a furt se radi, to je vlastne takovej prazskej taxik
A tahání a roztlacovani uz naštěstí asi 20let neznam a nijak mi to nechybi takze za me asi jako ta klika.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
ad diesel - mel sem Mondeo TDCI 2.0 a naopak sem musel porad radit oproti 2.0i benzin, s benzinem jsem dal 5ku v 50 a hotovo, s naftou sem radil kvuli dvouhmotaku nad 1800ot, tj 5ku az v 80ti a 6ku az ve 100, navic uzky pasmo otacek, takze uplne o nicem.
me razeni bavi (ale nejaky normalni, ten diesel byl uz docela na hrane) , je to takova vetsi kontrola nad autem, vic o rizeni auta. ale nekdo to tak nepotrebuje. je to asi jako mit motorku s tlumicem rizeni nebo bez, me to bavi vic bez.
Ja bych toho bez tlumice moc nenajezdil, ta motorka ma pri ostrejsi jízdě tendence ke kmitání co nejde zastavit
A víceméně to platí už v celý EU, kvůli všudypřítomným radarům se jezdí jak v autoškole u zkoušek
Takže to i chápu u cestovní motorky, nedávno jsem třeba projížděl na Stromu Budapešť přes centrum , to furt držíš spojku a řadíš, na každý křižovatce 10x popojedeš, když se neprotáhneš kvůli kufrům, zlatej automat.
Vážně uvažuji o Corvettě C3. Na výběr je 4 stupňový manuál nebo 3 stupňový automat. Zatím jsem jel s automatem jen Mercedes S. Jinak zkušenosti nemám žádné i když to bylo zábavné poslouchat jak si podřadí třeba o 2 stupně při trochu razantnějším sešlápnutí.
Co by jste preferovali u sportovního veterána. Je použitelný automat nebo se mám poohlížet po manuálu, který bych preferoval.
Mel jsem Firebirda 5.7 95 v manualu (6sp) a bylo to super. Podle me automat (mozna krom DSG apod) degraduje vykon (a zvysuje spotrebu) a je to narocnejsi na pripadne opravy, tj i u starsich aut je podle me vetsi riziko. Na druhou stranu automat eliminuje omyly ridice (nedovoli pretoceni motoru, razeni bez spojky apod). Kamos ma Camaro 79 v automatu (3sp) a zatim dobry, zadny problemy..
Pokud preferujes manual, tak bych do nej sel.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
Nemám takové možnosti jako on a tak se budu muset smířit s " tuctovým " Mustangem nebo Corvettou. . Taky bych raději manuál, ale je jich asi 1 : 3 proti automatu. Podstatné bude popořadě
stav ( pokud možno autenticita ),
cena,
výkon ( na začátku 70-tých šli rapidně dolu ),
vzhled ( barevná kombinace ),
převodovka.
Určitě budu dělat kompromisy.
Původně jsem měl v hledáčku Buick Riviera ze 68 - 69 let. Uvidíme.