1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu
1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kapající olej u výpustního šroubu
Koudy01 píše: Já si myslím, že ten šroub už nevyděláš tak, aby si ho mohl napakovat ( ). Vytočíš to i se závitem. Existují sady na opravu výpustných šroubů olejových van. Stojí to pár korun a funguje to. Je tam závitník a několik zátek. Jde to bez demontáže vany.
myslim ze DL1000 jakozto V2 vanu nema, puli se ve svisle rovine a zavit je v jedne z pulek bloku. pulit motor kvuli tomu asi nikdo nebude...
.....bez vypusteni oleje to samozrejme nepujde.. na to doporucuju close-bottom kapotu, (v nekterejch tridach/soutezich je povinna..) a tu a tam ji vylejt
assassin píše: myslim ze DL1000 jakozto V2 vanu nema, puli se ve svisle rovine a zavit je v jedne z pulek bloku. pulit motor kvuli tomu asi nikdo nebude...
Jo, tak to nevím, že nemá vanu. Ale i tak by to mělo jít ne? Půlit motor není třeba. To je přece jedno, jestli řízne závit do sundávací vany, kterou nesundá. A nebo ten závit řízne do bloku motoru tvořícího vanu. Na závitník pořádně vazeliny, ať se na to chytají špóny, následně pro klid duše propláchnout trochou oleje a je hotovo. Vrtat se nic nemusí. Práce na hodinku i s kafíčkem a s cenou 350 Kč za opravnou sadu.
Naposledy editováno 06.10.2020 18:10:17
assassin píše: myslim ze DL1000 jakozto V2 vanu nema, puli se ve svisle rovine a zavit je v jedne z pulek bloku. pulit motor kvuli tomu asi nikdo nebude...
kámoš teď řešil něco podobného, sice na jiné moto, ale ve finále nic nepomohlo a musel pulit motor,diru zavrit a dělat nový zavit,v servisu nauctovali k memu překvapení snad jenom 14hodin práce, celkově to vyšlo 151 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu
Myslím že to spraví vložka na opravu závitů svíček, ale to teď nechci tvrdit. Dá se koupit jako sada.
Nebo pokud je to jinak, kup správnou velikost vložky, já bych dal Helicoil.
Pokud se to koupí komplet, oprava je na 5 minut. Pozor na délku vložky a zalomení konce musíš udělat tzv. kleštěmi na jemnou mechaniku, aby ti nespadl dovnitř.
http://www.extol.cz/...late-kleste/8813026/
Před aplikací bych tu vložku zakápl Loctite, aby to později nevyjelo při povolování, ale obvykle se to neděje.
Před natočením vložky si změř hlobuku díry a vložku případně zkrátit dobrými štípačkami na straně kde není ocásek... Vhodná délka vložky je o cca 1-2 mm kratší než je hloubka díry. Jinak to nejde ulomit a kouká dovnitř.
Hliníkové piliny vrták vytahá ven, můžeš to podpořit přiložením vysavače. Ale musí se pomalu, moc netlačit a víc otáček. Pokud tam přece nějaká špona spadne, není to ohrožující, pokud je hliníková. Skončí ve filtru.
Kup si třeba tuhle sadu, vyjde ti líp než jednotlivé a motorkář to časem spotřebuje. Kapoty, víka, příruby, je toho hodně na motorce co drží v hliníku .
Dá se to použít i preventivně...
https://www.profigar...DaF38tRoClUgQAvD_BwE
Naposledy editováno 06.10.2020 19:10:37
https://www.motorkar...amp;order=nejnovejsi
Přeřezat na větší je jediná rozumná oprava u takovéto motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kapající olej u výpustního šroubu
Skoro bych rekl, ze je tam vetsi jak m12. "Masa" je tam myslim dost, ja pouzivam kde to jde spis vlozky od wurthu (timesert)
..a mam v tom rozmeru i zavitnik
pokud je to chyne ta mezi prahou a amerikama neni problem se zastavit... btw byl odtama kamarad ze skoly z waltrovky, a vedle z vorechu hned druhej
1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu
Servisy ale mívají ty sady a obcas to i umi uz jsem videl dost samodomo oprav co se dostalo do servisu az v okamžiku kdy kutila ten velkej vrtak v narexce po dědovi namotal a je tam dira jak vrata apod. a to uz se blbe opravuje
Naposledy editováno 06.10.2020 21:47:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kapající olej u výpustního šroubu
15 bude muset sehnat,.. ja mam tech 18 vic bo to byl material na nejakou vec, a mam s keruti peclivosti urcite nejmin o 1 sroub vic
1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu
Vypalit tam díru pro m18 a pak tam trefit m18 zavit rovne bych mel asi problem. To je výhoda tech vlozek, jsou jen o malo vetsi
Nekteré firmy na sve topspec zavodni produkty dávají kerutem neuznávané vložky uz v sérii - treba brzdice ap racing apod. Protoze nejspis nevěří tomu závitu v alu slitině. Tak to asi takovej shit nebude.
Naposledy editováno 06.10.2020 22:45:59
Helicoil se dával i original do elektronových bloků leteckých motorů, jakože schválená metoda.
Tyjo, ze by na stromku byla taková veledira ? Skoro bych se vsadil že to byla dvanactka...
Njn, asi si prd pamatuju.
Naposledy editováno 06.10.2020 23:08:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kapající olej u výpustního šroubu
kerut píše: assassin> jj tohle chce tvarovym (s vedenim) a idealne chytit stojan za neco na motoru aby to bylo rovne... ja videl video ohgledne tech mnou neuznavanych vlozek, a tam to pan expert vrtal dobrejch 5-10° sejdrem, sem se u toho malem poblil...
15 bude muset sehnat,.. ja mam tech 18 vic bo to byl material na nejakou vec, a mam s keruti peclivosti urcite nejmin o 1 sroub vic
Jj, na jedné mašině mám takhle opravovaný závit - šulin to prořezal na větší zabít, bohužel to vrtal hooodne šejdrem, takže hlava vypustaku nedosedá rovné a protéká to...musel jsem vyrobit speciální podložku, aby to to tesnilo...někdy tu vanu shodim a vyvarim to...
ynzha> vlozkovani je potreba tam kde neni dost mista, a je potreba roznest vetsi zatizeni,.. zavit a bejt dimensovanej na unosnost, takze v Al je proste potreba udelat vetsi nez v oceli... na vypousteci srub je vlozka z pevnostnich duvodu proste nesmysl, stejne tak ocelova zatka... hydrodynamickej tlak je tam akorat od gravitace, navic vetsi zavit = vetsi dira = rychlejs vypustenej olej... za m je vlozkovani stejny jako lisovany matky v plastu.. cim vic spoju tim vic koleda o pruser... ja rad uz z principu konstrukce z jednoho (nebo z co nejmene) kusu...
Naposledy editováno 07.10.2020 01:35:21
1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu
Taky je u vypustaku problem s delkou zavitu, kdyz bys tam udelal zavit dlouhej na dva prumery, tak bud cumi dovnitr bloku tak daleko, ze pri vypousteni tam litr zustane a nebo cumi dolu z notoru a to se taky moc nehodi.
Jap pise kafoholik, brzdice se na zavodaku porad sundavaj a tim se v nich znicily zavity, proto firmy co delaj zavodni brzdy tam davaji ocel vlozku, ta se tak snadno nestrhne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kapající olej u výpustního šroubu
brzdice zavodaku jsou davno radialni, tam je materialu dost... pokud je spoj navrzenej tak jak ma a utahuje se tak jak ma, a nepresvihne se tudiz sml. mez kluzu, pak se nic znicit nemuze ani kdyby to bylo vyriztly ve zmrzlym masle
Jinak, koukal jsem na ty zátky a on DL1000 má opravdu větší špunt než DL650 ( tu mám v šuplíku a je to 12 mm )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kapající olej u výpustního šroubu
kerut píše: assassin> ty musis brblat proste z principu vid, dva prumery je kokotina i na pevnostni spoj, nesou posledni tri zavity, spatne jsi poslouchal strejdy kanavala/houkala navic zadna zatka nema ani ujeden prumer, ani ta nalejvaci, ani ta vypousteci...
brzdice zavodaku jsou davno radialni, tam je materialu dost... pokud je spoj navrzenej tak jak ma a utahuje se tak jak ma, a nepresvihne se tudiz sml. mez kluzu, pak se nic znicit nemuze ani kdyby to bylo vyriztly ve zmrzlym masle
uz jsem opravoval nekolik strzenych vidlic… spoustu vypoustecich zatek… vlozky drzi. nekde tvoje teorie kulha.
materialu dost? sam pises, ze nesou jen tri posledni zavity, takze tam asi ten material navic moc smysl nema ne...
AP racing to dela spatne a spousta dalsich
ktm, yamaha, Husqvarna - ti vsichni spatne konstruuji valce a vyfuky… no skoda…. atd atd…
uz me to nebavi.
Naposledy editováno 07.10.2020 11:13:44
assassin píše: uz jsem opravoval nekolik strzenych vidlic… spoustu vypoustecich zatek… nekde tvoje teorie kulha.
ano, vetsinou mezi podlahou dilny a utahovacim klicem
assassin píše: AP racing to dela spatne a spousta dalsich ktm, yamaha, Husqvarna - ti vsichni spatne konstruuji valce a vyfuky… no skoda…. atd atd…
ano, spousta veci je spatne nebo nevhodne konstruovanych, protoze VS dnes vystuduje kazdej debil kterej nema o pulce prednasene latky ani poneti..
navic spousta takovejch lidi slepe veri nejakym "modernim" skolenim a "nabliskjanym" workshopum misto toho aby si otevreli staryho posranyho cernocha nebo nejaky skripta a zacali fakt pouzivat hlavu,...
assassin píše: uz me to nebavi.
to brblani z principu ? tak to nedelej ne ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom | aldags | 6 | 20.1.2024 v 21:47 aldags |
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom | Mastik4 | 9 | 17.9.2023 v 21:03 dzudas |
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom | akimek314 | 1 | 8.9.2023 v 06:36 milor |