1) vyměnit za stejný typ jak jsou originál jen k pumpě nechat udělat delší hadici ( problém při odvzdušňování přes ten oblouk nad blatníkem )
2) vyměnit hadice tak jak to má nový V-strom to je z pumpy na brzdič (pravý) a z brzdiče(pravý) na brzdič (levý) ( ovzdušňování stejné jak u bodu 1 )
3) udělat každou hadici zvlášť od brzdiče a u pumpy dát obě k sobě pod větší průtokový šroub ( osobně si myslím že by nebyl mět problém s ovzdušněním jak u bodu 1 a 2 )
samozřejmě vím že tu bude asi 100lidí a 100 názorů, ale jestli to už někdo dělal nechal bych si rád poradit popř i s víměnou pumpy axiální za radiální.
Předem děkuji za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek Brzdová hadice V-strom 2008
Jinak starší v-stromy do K6 měly pumpu 16mm a pístky ve třmenech 30mm. K8 má pumpu 14mm a pístky ve třmenech 27mm. Pokud tedy seženeš levně pumpu ze staršího modelu, tak můžeš vyzkoušet tu. Tyhle pumpy mají nejspíš stejný mechanický převod, takže rozdíl se bude rovnat podílu druhých mocnin průměru pístků. Tedy chod páčky by se měl zkrátit cca o 1/4.
Jiná věc je, že ta pumpa na v-stromu je asi prostě slabota sama o sobě a výměna za nějakou modernější radiálku bude určitě posun k lepšímu. Vzhledem k tomu, že K8 má dvoupístky s průměrem jen 27mm, což jsou opravdu menší pístky než má většina jiných motorek, tak bych do 19 pumpy raději asi nešel.
Naposledy editováno 05.10.2020 09:58:02
1 reakcí na tento příspěvek Brzdová hadice V-strom 2008
1 reakcí na tento příspěvek Brzdová hadice V-strom 2008
Na konci článku je popsáno chování brzd v závislosti na poměru plochy pístků ve třmenech a plochy pístku brzdové pumpy. Je to pro radiální pumpu a třmeny, které mají pístky z obou stran kotouče. Myslím, ale že pro dvoupístky bude výpočet fungovat relativně podobně, jen plochu pístků je potřeba počítat 2x, protože se musí vysunout o dvojnásobnou vzdálenost (přitahují desky na obou stranách).
Pokud použiju tuhle analogii, tak bych asi na tvém místě zkusil pumpu s průměrem 15 nebo 16mm. Ty pístky 27mm jsou opravdu malé. U průměru 15mm se dostaneš na poměr 25,9 a u 16mm 22,8...
Ber to jen jako neověřený názor, je to teorie a asi ti nezbyde než zkoušet nebo najít někoho kdo už tuhle výměnu na stromu dělal. Každopádně si troufnu říct, že pumpa 19mm a dvoupístky s průměrem 27mm nebudou dohromady fungovat dobře.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |