U homemade podložky jsem naměřil cca 129HB, kupovaná měla 150HB (Poldi kladívko).
Nejradši bych si podložky vyrobil sám, ale ideálně z něčeho, co už nebude potřeba zušlechtit. Mám k dispozici třeba konstrukční 12050, nebo 15142, ale u nich by asi bylo vhodné zušlechtění.
1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky
Naposledy editováno 27.09.2020 14:35:58
2 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky
Karavanista> Fotku nového pistu zevnitr nemam, akorat stareho, plus fotky puvodnich a novych podlozek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky
1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky
Edit: Aha, tak uz vim, zmiňoval jsi to v pm.
Naposledy editováno 29.09.2020 08:50:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky
Naposledy editováno 29.09.2020 12:34:31
1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky
Toto je stav po 85 km.
Edit: Nebo jeste muzu vzit pilnik, sebrat zevnitr pistu na kazde strane necelych 0.1mm a bude tam pak tech cca 0.3-0.4mm vule.
Naposledy editováno 29.09.2020 18:24:33
1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky
Kucí německý tam asi ty podložky tam dali proto, aby to moc nevandrovalo.
Já bych tam dal příložky, vyrobené z jakékoliv oceli či bronzu s takovým vnějším průměrem, aby to celé vlezlo do oka ojnice. Pokud je teda ojnice axiálně vedena v setrvákoch, že jo.
Je to vyzkoušené, funkční, spolehlivé.
Když je něco nahoře opotřebované na jedné straně víc, než na druhé, je něco křivě. Nejspíš ojnice. Také by mohlo napovědět "popsání" pístu...
"Šroubování" klece na pístním čepu nemůže nastat, neboť se tam jedná o nerotační pohyb . Právě to kývání spíš může rozbít klec, proto se pro zvýšení spolehlivosti dávají jehly volně. To, že klec montují prakticky všechny firmy, je proto, že její montáž je jednodušší...
Zdenalbenal píše: ...Já bych tam dal příložky, vyrobené z jakékoliv oceli či bronzu s takovým vnějším průměrem, aby to celé vlezlo do oka ojnice. Pokud je teda ojnice axiálně vedena v setrvákoch, že jo...
No a to právě v setrvákách vedená není. Ojnice je stranově vedená v pístu. Na ramenech klikovky je zevnitř osazení, aby tam mohla ojnice volně cestovat.
1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky
Co se teda týče horních příložek pístu, tak tam taky nejsů nejaké extra podmínky na kvalitu (tvrdost) materiálu.
Sifón má, tuším, pístní čep prům. 12mm, takže pokud by vyhovovala tloušťka, klidně by se to dalo vyrobit z obyčejné ploché podložky na šroub M10 úpravou díry - stačí bezpřípravkově na soustruhu.
Šikovný kovozemědělec by to zmákl aj vyšudlit šmirkglem na tyčce vrtačků...
Zkusmo jsem si Poldi kladívkem oklepl zušlechtěnou 15142 (jak moc ji zušlechtili nám bohužel do technického listu neráčili napsat), ale vyšla mi tvrdost kolem 300HB, což je až do prdele.
Co se týče materiálu, netuším, z čeho to kucí čínský lisujů...ale potřeboval sem neco takového podobného, ale tvrdého - tak sem to ohřál do třešňovéj červenéj a pdhrůzil do vody...
Když sem to speciálním tvrdoměrem (pilník Ajax) zkusil, bruslil sem po tem jak po ledě.
Špónu to nebralo.
Zakalilo se to a aj na lomu to mělo tu správnů stukturu.
Tož to enom tak na okraj.
Materiál šmejd, výsledek - skvost.
A tak je to správně a tak to má byt. Né obráceně...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak naladit směs Simson S 51 Elektronik | martin12424 | 1 | 19.2.2024 v 15:07 borishonda |
Problém s elektroinstalací Simson S 51 Elektronik | VědecOldSchollů | 1 | 31.8.2023 v 08:41 vit51 |
Simson neteče benzín Simson S 51 Enduro, Simson S 51 Elektronik | dom_burda | 5 | 30.7.2023 v 16:48 dom_burda |
Simson S51 jede na půl plynu Simson S 51 Elektronik | Chvojik | 11 | 4.7.2023 v 06:22 Chvojik |
Simson s51 dusí se Simson S 51 Elektronik | gege252 | 5 | 22.6.2023 v 20:56 Kalasnikov |