globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Simson - pístní podložky
27.9.2020 v 09:25
Nevíte někdo, jakou tvrdost mají mít pístní podložky u Simsona? Zkoušel jsem měřit nějaký homemade vyběhlý hnusy a koupené, ale rozdíl v tvrdosti mě moc nepřesvědčil. Jediný co se lišilo bylo to, že homemade podložka nepraskla, kupovaná ano. Krom toho měření takto slabého materiálu (1,5mm) bude vykazovat značnou chybovost.
U homemade podložky jsem naměřil cca 129HB, kupovaná měla 150HB (Poldi kladívko).

Nejradši bych si podložky vyrobil sám, ale ideálně z něčeho, co už nebude potřeba zušlechtit. Mám k dispozici třeba konstrukční 12050, nebo 15142, ale u nich by asi bylo vhodné zušlechtění.

Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 09:33 | Nahoru | #1
Edit - podložky, sorry, soustředil jsem se na to pístní ... Které podložky máš na mysli?
(napsal jsem, Kroužky jsou snad z litiny, ne? A u litiny záleží na struktuře, způsobu lití, atd.)

Naposledy editováno 27.09.2020 09:40:40

Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 11:00 | Nahoru | #2
Dej foto pístu zespodu..

Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 12:05 | Nahoru | #3
Čemu říkáš pístní podložky???

Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 12:49 | Nahoru | #4
to jsou ty vymezovací podložky pos.14, to tak záleží na matrosi?

1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 14:13 | Nahoru | #5
Nevím sice přesně jaký materiál je použit, ale šlechtit to budeš muset tak jako tak. V "syrovém" stavu je i nástrojovka měkká. Ty nepotřebuješ odolnost proti střihu, ale proti otěru. Proto je ta kupovaná tvrdší. To že praskne když se ji pokusíš rozlámat je logické. A 150HB mi přijde dostačující. Na 155HB a víc si necháváme kalit jen extrémně (otěrově a tlakově) namáhané součásti. Poslední řešení je udělat to např z M303 apod. pokud máš možnost.

Naposledy editováno 27.09.2020 14:35:58

Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 14:53 | Nahoru | #6
Kup originál,stojí 7 Kč.

Naposledy editováno 27.09.2020 14:55:27

2 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 15:32 | Nahoru | #7
Pardon za nepresne oznaceni, samozrejme se jedná o vymezovaci podlozky, aby ojnicni lozisko nelezlo z oka ojnice. Originaly jsem tam samozrejme dal, ale dneska se jako original bali kdeco a nerad bych opet resil vydreny valec kvuli podlozce v radu korun, viz muj denik.

Karavanista> Fotku nového pistu zevnitr nemam, akorat stareho, plus fotky puvodnich a novych podlozek.








(reakce na) Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 15:38 | Nahoru | #8
Yori> K M303 se nedostanu. Tak jedine vytocit vic sad z te 15142 a prisoupnout to k nejake zakazce, co pujde do kalirny a nechat to povrchove zakalit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 19:36 | Nahoru | #9
Krovak> já jen, že jsem se setkal s vybrusovymi písty, u kterých chybí opracování plochy tam co dosedaji ty podložky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky

27.9.2020 v 20:24 | Nahoru | #10
karavanista> Tak tohle jsou přesně ony. Popravde i kdyz jsem kontroloval 60ccm pist, taky byly plochy neobrobene. Nejak si nepamatuju, kdy naposled jsem je videl zarovnane.

1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky

28.9.2020 v 21:37 | Nahoru | #11
Řešíte tu blbosti,u normálních motorek-Japonsko,Itálie žádné podložky mezi horní jehlovou klecí a pístem nejsou a nic se nevidírá,podložky se používali jen při takzvaném horním vedení ojnice-kde ale píst musel mít prostor pro ojnici-podložky ofrézované.Pokud se na těch vyfocených podložkách něco vydřelo-je chyba někde jinde.

(reakce na) Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 05:46 | Nahoru | #12
imoladu> Co sem motáš "normální motorky"? Tobě teda přijde normální, že píst z AlSi slitiny (měkké) dokáže udělat drážku do ocelové podložky (tvrdé)? Samozřejmě že byla chyba někde jinde, a to v montážní axiální vůli 0,05mm. Na to si ale dokážu přijít sám. Já se ptal na to, jakou tvrdost mají mít originální vymezovací podložky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 08:33 | Nahoru | #13
Krovak> asi jen u původního pístu.. u všech co jsou ted jsem to musel dorovnavat.

(reakce na) Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 08:49 | Nahoru | #14
karavanista> Holt na to serou. Taky me napadlo jit touto cestou, upravit proste pist tak, aby se vesly dve 1.5mm podlozky a rovnou si tak udelat i pozadovanou vuli. Jakou sis dělal na svem motoru? Tusim zes to tenkrat taky zjistoval, ale k nicemu se v tom tematu nedoslo.

Edit: Aha, tak uz vim, zmiňoval jsi to v pm.

Naposledy editováno 29.09.2020 08:50:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 08:51 | Nahoru | #15
Krovak> Podle té fotky ti "šroubovala" klec s jehlama a tlačila se na jednu stranu. Chyba není ani v pístu, ani v podložkách, ale v kleci.

(reakce na) Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 12:33 | Nahoru | #16
Kohlstein> Teorie dobra, ale to taky nebude ono. Protoze kdyby tlacila klec, je podlozka ubrousena zevnitr. Ale tahle je zvenku, cili ji brousilo ojnicni oko. Otazka je, proc to odnesla jen levá podlozka a na pravé neni skoro nic. Meril jsem pak i vyuhlovani ojnice, ale ani tam chyba neni.

Naposledy editováno 29.09.2020 12:34:31

1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 12:38 | Nahoru | #17
Takhle vypada z druhe strany, touto stranou byla k ojnici. Na předchozí fotce byla strana od pistu.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 15:00 | Nahoru | #18
Krovak> Z té poslední fotky už je mi to jasnější, Simson špecialitét. Ani s novýma podložkama nemáš vyhráno. U Simsona je ojnice stranově vedená v pístu, ne na spodním oku ojnice, jak známe ze všech "normálních motorek". S51 má podložky silné 1mm a stranová vůle ojnice v pístu má být 0,3-0,4mm. Spodní oko má vůli asi 1,5mm nebo 2mm, přesnou hodnotu jsem nenašel, ale spodní klec má stranově vůli zase jenom asi 0,3mm. Takže ti asi šroubuje ta spodní klec, celou ojnici to tlačí bokem a horní oko vydírá podložku. Ty podložky by měly být kalené, s vůlí na pístním čepu asi 2-4 setiny mm(?), ne víc, aby na čepu neklepaly. Ta tvoje stará podložka teda na hladkou přesnou díru moc nevypadá.

(reakce na) Simson - pístní podložky

29.9.2020 v 18:18 | Nahoru | #19
Kohlstein> Ty stary podlozky jsou pravdepodobne homemade vyrobky. Novy nemaj na cepu skoro zadnou vuli, tam nebudou ani tri setiny. Axialni vuli na cepu po slozeni maj ted cca 0.2-0.25mm a vypada to, ze by to mohlo stacit. Jinak pred dnesni jízdou jsem to pro jistotu kuchl, stavam se rychlostnim prebornikem na rozborku a sborku motoru. Akorat teda jeste vyladit tu vyrobu der do prstu pomoci sroubovaku. Jen pist mi přijde na spodni hrane nezvykle ojeban, je to jak kdyby se ve valci moc klopil diky velke vuli.
Toto je stav po 85 km.
Edit: Nebo jeste muzu vzit pilnik, sebrat zevnitr pistu na kazde strane necelych 0.1mm a bude tam pak tech cca 0.3-0.4mm vule.






























Naposledy editováno 29.09.2020 18:24:33

1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky

1.10.2020 v 12:47 | Nahoru | #20
...a proč tam montujete podložky, keré majů větší vnejší průměr než díra v ojnici???
Kucí německý tam asi ty podložky tam dali proto, aby to moc nevandrovalo.
Já bych tam dal příložky, vyrobené z jakékoliv oceli či bronzu s takovým vnějším průměrem, aby to celé vlezlo do oka ojnice. Pokud je teda ojnice axiálně vedena v setrvákoch, že jo.
Je to vyzkoušené, funkční, spolehlivé.

Když je něco nahoře opotřebované na jedné straně víc, než na druhé, je něco křivě. Nejspíš ojnice. Také by mohlo napovědět "popsání" pístu...
"Šroubování" klece na pístním čepu nemůže nastat, neboť se tam jedná o nerotační pohyb . Právě to kývání spíš může rozbít klec, proto se pro zvýšení spolehlivosti dávají jehly volně. To, že klec montují prakticky všechny firmy, je proto, že její montáž je jednodušší...

(reakce na) Simson - pístní podložky

1.10.2020 v 13:05 | Nahoru | #21

Zdenalbenal píše: ...Já bych tam dal příložky, vyrobené z jakékoliv oceli či bronzu s takovým vnějším průměrem, aby to celé vlezlo do oka ojnice. Pokud je teda ojnice axiálně vedena v setrvákoch, že jo...


No a to právě v setrvákách vedená není. Ojnice je stranově vedená v pístu. Na ramenech klikovky je zevnitř osazení, aby tam mohla ojnice volně cestovat.

1 reakcí na tento příspěvek Simson - pístní podložky

9.10.2020 v 11:05 | Nahoru | #22
...no a taky je klika kompaktnější a je menší mrtvý prostor dole v kartrech.
Co se teda týče horních příložek pístu, tak tam taky nejsů nejaké extra podmínky na kvalitu (tvrdost) materiálu.
Sifón má, tuším, pístní čep prům. 12mm, takže pokud by vyhovovala tloušťka, klidně by se to dalo vyrobit z obyčejné ploché podložky na šroub M10 úpravou díry - stačí bezpřípravkově na soustruhu.
Šikovný kovozemědělec by to zmákl aj vyšudlit šmirkglem na tyčce vrtačků...

(reakce na) Simson - pístní podložky

9.10.2020 v 12:52 | Nahoru | #23
Zdenalbenal> Z podložky to vyrábět nepotřebuju, materiál mám
Zkusmo jsem si Poldi kladívkem oklepl zušlechtěnou 15142 (jak moc ji zušlechtili nám bohužel do technického listu neráčili napsat), ale vyšla mi tvrdost kolem 300HB, což je až do prdele.

Simson - pístní podložky

12.10.2020 v 15:31 | Nahoru | #24
No já sem enom tak uvažoval, že pokud by ty rozměry jakž takž seděly, byl by to dobrý polotovar...
Co se týče materiálu, netuším, z čeho to kucí čínský lisujů...ale potřeboval sem neco takového podobného, ale tvrdého - tak sem to ohřál do třešňovéj červenéj a pdhrůzil do vody...
Když sem to speciálním tvrdoměrem (pilník Ajax) zkusil, bruslil sem po tem jak po ledě.
Špónu to nebralo.
Zakalilo se to a aj na lomu to mělo tu správnů stukturu.
Tož to enom tak na okraj.
Materiál šmejd, výsledek - skvost.
A tak je to správně a tak to má byt. Né obráceně...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak naladit směs Simson S 51 Elektronik martin12424 1 19.2.2024 v 15:07 borishonda
Problém s elektroinstalací Simson S 51 Elektronik VědecOldSchollů 1 31.8.2023 v 08:41 vit51
Simson neteče benzín Simson S 51 Enduro, Simson S 51 Elektronik dom_burda 5 30.7.2023 v 16:48 dom_burda
Simson S51 jede na půl plynu Simson S 51 Elektronik Chvojik 11 4.7.2023 v 06:22 Chvojik
Simson s51 dusí se Simson S 51 Elektronik gege252 5 22.6.2023 v 20:56 Kalasnikov


TOPlist