Téma: CB 1000R 2020 pro začátečníka
3.9.2020 v 13:50
Ahoj všem. Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale jedno oprášit, jaksi to ale bylo bez odpovědi, neboť to asi bylo už zapomenuté téma. Chci se zeptat na váš názor. Jsem absolutní začátečník, loni jsem si udělal ŘP sk. A. Je mi 36 let. Celý život se mi motorky líbily, lákaly mě, ale tak nějak můj život byl nasměrovaný tím směrem, že mi moto bude zapovězeno (bydlení ve městě, nejdřív málo financí, pak nějaké rodinné záležitosti, atd.) zkrátka jsem motorku neměl, ani na ní nikdy nejezdil. Posledních pár let jsem se párkrát projel na kamarádově fichtlu. Toť ale do autoškoly jediná zkušenost. V AŠ jsem jezdil na FZ6 a poté na XJ6. Myslím si, že mi to i šlo, instruktor mě chválil, že na to mám cit. Tím rozhodně neříkám, že to umím. Je mi jasné, že špičkový jezdec už nebudu nikdy, ale byl bych rád alespoň dobrým jezdcem, což bude asi ještě hooodně dlouho trvat. V autě mám od 18 let najeto cca 750 tis. km, neboť jsem celý život dělal různé práce, které spočívali hlavně v řízení. Ale i to vím, že až na znalost provozu a předvídavost je to k ničemu. Po autoškole jsem začal, zatím jen párkrát, jezdit na FJR1300, protože je to služební motorka. Zkrátka to tak je. Teď si chci koupit svojí motorku. Pročetl jsem tu snad všechny diskuze na téma litrová moto a začátečník. Samozřejmě chápu, že by nějaký postup kubaturami měl být na získání zkušeností. Každopádně realita je taková, že mohu mít úplně fungl novou Hondu CB1000R+ r.v. 2020, a to za ani ne poloviční cenu. Kdybych tuto nabídku neměl, koukal jsem po Kawě Z750 či Hondě CBF600 Hornet, vše okolo r.v. 2008 a novější. Otázka zní, zda-li si myslíte, že ačkoliv je to litrová motorka o 145 k, zda by to byla za tu cenu dobrá volba? Jde o to, že moto má Antihopingovou spojku, má ABS, lze na ní nastavovat kontrolu trakce, brzdný účinek motoru a v neposlední řadě výkon. Tak si říkám, že bych to mohl zvládat... Chápu, že učit se na moto bez všech těch vyfikundací by nebylo od cesty. Projet jsem se s ní byl, jela jako svi.ě, ale zároveň dokázala být velice klidná a poslušná, v řekněme zákonných rychlostech, nebo o malinko vyšších. Resp. v nižších otáčkách. Z druhé strany je to naháč, kde řekněme od 150 km/h už fakt dost fouká, člověk opravdu ten nápor vzduchu hodně vnímá a myslím si, že to je také taková psychologická brzda. Psát něco o srovnané hlavě nechci, aby to nebyl červený hadr na některé místní býky, ale mám čerstvě dítě, co se rychlosti týče, té si dost užiji v práci, a vlastně tak trošku "legálně". Chci jezdit na okreskách spíše na kochačku, než rvát nějaké rychlostní limity. Prostě mám rodinu, povinnosti a závazky a vždy se chci dostat v pořádku domů. Jak byste řešili tuto otázku vy? Všem děkuji.
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 14:17 | Nahoru | #1
Tak si ji kup, ne? Je to jen stroj, jede jen tolik kolik mu pravým zápěstím nakrmíš. A pokud víš že postrádáš sebekontrolu, navrhuji vrátit kartičku a jezdit metrem.

... leda že by ses chtěl jen pomasírovat že umíš sehnat nový cébéčko za půlčara.

Btw, služební efjéčko, rychlost v práci "legálně" - že ty budeš fízl.

Naposledy editováno 03.09.2020 14:18:57

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 14:22 | Nahoru | #2

FiZzeR píše: Tak si ji kup, ne? Je to jen stroj, jede jen tolik kolik mu pravým zápěstím nakrmíš. A pokud víš že postrádáš sebekontrolu, navrhuji vrátit kartičku a jezdit metrem.

... leda že by ses chtěl jen pomasírovat že umíš sehnat nový cébéčko za půlčara.

Btw, služební efjéčko, rychlost v práci "legálně" - že ty budeš fízl.



CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 14:30 | Nahoru | #3
Na eliminaci těch, co mají služební FJR, bude CB1000R stačit, schvaluju, ale lepší by bylo CBR.

Naposledy editováno 03.09.2020 14:31:50

CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 14:33 | Nahoru | #4
Pokud jsi přežil na FJR1300, tak to CB taky přežiješ.

1 reakcí na tento příspěvek CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 14:39 | Nahoru | #5
to služební FJR si zmiňuvat neměl, právě jsi byl úhledně zaškatulkován
Já v tom začínání na velké moto problém nevidím, pokud je člověk trochu chlap, vnímá balanc, fyziku a techniku tak je to jen o tom zápěstí...

1 reakcí na tento příspěvek CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 15:07 | Nahoru | #6
Jseš v pohodě jdi do cb1000r

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 15:28 | Nahoru | #7

Filipuč píše: Jseš v pohodě jdi do cb1000r


Ale mělo by se to někam hlásit, novou za polovinu ceny dostává jen ten, kdo může nabídnout protislužbu. Třeba když zajistí, aby u prodejce v obchodě nezačalo hořet a tak ...

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 15:46 | Nahoru | #8

Kohlstein píše: Ale mělo by se to někam hlásit, novou za polovinu ceny dostává jen ten, kdo může nabídnout protislužbu. Třeba když zajistí, aby u prodejce v obchodě nezačalo hořet a tak ...

Jako protislužbu vyndá z nádrže všechen kokeš než začne jezdit

CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 15:48 | Nahoru | #9
Tak i kdyby Ti CB nesedlo za dobrou nákupní cenu můžeš prodat a koupit cokoliv jiného....

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 16:03 | Nahoru | #10
Kohlstein>

1 reakcí na tento příspěvek CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 18:21 | Nahoru | #11
Ty vole za půlku fungla nebuď játro, ber hned. A služební FJR.. takže cajt, hradní stráž co já vím, takže mototrénink byl, zaškolení, to nechápu proč řešíš jesli koupit nebo ne

CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 18:23 | Nahoru | #12
Ty vole za půlku fungla nebuď játro, ber hned. A služební FJR.. takže cajt, hradní stráž co já vím, takže mototrénink byl, zaškolení, to nechápu proč řešíš jesli koupit nebo ne

CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 18:24 | Nahoru | #13
T-mobile má krámy..

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 19:08 | Nahoru | #14
FiZzeR> V Plzni krtek nejezdi

1 reakcí na tento příspěvek CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 20:31 | Nahoru | #15
Kdyz uz mas moznost i na FJR1300, tak CB1000R urcite nebude problem. Navic nova, tak to urcite palivove mapy a das si tam nejakou slabou nebo do deste nebo jak se to bude jmenovat a bude to jezdit jak nejaka 600ccm. Jedine co neokecas je vaha, ale opet, FJR je urcite tezsi.

Mne by spise zajimalo jak se dostat k nabidce noveho stroje od vyrobce za polovinu V USA tyhle slevy mivaji na starsi modely, ale v Evrope to jsou drzgresle u dealeru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 21:12 | Nahoru | #16
puffybodie> Nejspíš to fízli někomu ukradli a teď tu aukci dělají neveřejně jenom pro sebe. Prodej ukradených věcí - cenza.cz

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 21:59 | Nahoru | #17

Kohlstein píše: puffybodie> Nejspíš to fízli někomu ukradli a teď tu aukci dělají neveřejně jenom pro sebe. Prodej ukradených věcí - cenza.cz



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

3.9.2020 v 22:11 | Nahoru | #18
Kohlstein> s tou neveřejností to tak vostrý nebude, ty aukce jsou na aukru ...

CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 08:04 | Nahoru | #19
Já to měl letos podobně, 39 let, 700 000 autem, jen jsem neměl řidičák na A. Praštil jsem do toho a vybíral mezi Hondou CB650R a Hondou CB1000R. Za mě obě super mašiny, výkon u 650 naprosto dostatečný, motorka skvěle ovladatelná a čitelná. Pokud je CB1000R, za super cenu, neváhal bych, prodat se dá vždy. Já 650 vybral jednak s ohledem, na to, že začínám, recenzím a samozřejmě cenovce, 100 - 150 tis rozdíl byl pro začátek zásadní a výkonu mám dostatek. Takže za mě bych neváhal a šel do toho

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 09:16 | Nahoru | #20

Firecracker píše: Kohlstein> s tou neveřejností to tak vostrý nebude, ty aukce jsou na aukru ...


Já myslím, že na aukro se dostane, až co zbyde. Stejně jako když potřebuješ někoho barák, kdo je blbec, naseká dluhy a nemá na splácení, tak si zařídíš exekuci a jakože aukci, kam přijdeš jenom ty a tebou nastrčení.

CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 10:00 | Nahoru | #21
Na litrové motorce, podle toho, co píšeš, zvládneš jezdit, aniž by ses musel zrakvit. Podle mě si to ale nebudeš moc užívat, protože budeš jezdit pořád s pocitem, že to jen šimráš. Ale nevyužít té finanční příležitosti je zase škoda. Na tvém místě bych CB1000R koupil, chvíli na ní pojezdil, pak bych potlačil lítost, se ziskem ji prodal a pořídil si něco lehčího a přiměřenějšího aktuálním schopnostem.

S motorkou mám jen o rok víc zkušeností než ty, udělal jsem si papíry loni na jaře, v 51 letech. Zkusil jsem za tu dobu asi 15 různých testovaček včetně litrové Suzuki Katana, líbila se mně moc, ale je to prostě moc daleko od mých schopností. Doteď jsem měl Hondu CBF 600N (to není Hornet), což je relativně utlumená motorka. I s ní jezdím typicky tak na 50%. Teď ji prodávám a výkonově dělám dokonce downgrade na KTM 390 Adventure, abych zkusil něco úplně jiného. Je s tím kopa srandy a ani na ní nijak nestrádám nedostatkem výkonu, když ji trochu podržím pod krkem.

CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 11:06 | Nahoru | #22

CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 12:20 | Nahoru | #23
jestli chces jezdit na okreskach na kochacku, tak bych koupil toho litra za polovic,
pak ho se ziskem prodal a za vydelany penize koupil nejakou ojetou dvouvalcovou sestku (ty jsou IMHO na okresky nejlepsi), nebo street tipla od Triumpha.

Litr neni o srovnany hlave, ale IMHO spis o zkusenostech. Zacit se na tom urcite da, ale progres bude IMHO pomalejsi nez na sestce.
Jestli to mas v hlave srovnany, tak ti pud sebezachovy nedovoli ani na sestce jezdit v omezovaci...natoz s litrem.

a jestli to myslis s tou kochaci jizdou vazne, tak je sestkovej dvouval idelani. Pohrnes se krajinou ve strednim pasmu otacek, kdy ma dvouval uz "nabito", takze je i zabava a nemusis tocit motor do bezvedomi a budes mit aspon vnitrni pocit, ze vykon motorky vyuzivas.

Naposledy editováno 04.09.2020 12:22:34

CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 12:41 | Nahoru | #24
Výhodný koupi se fakt těžko odolává, tak myslím, že už ses v hloubi duše, tam někde vzadu, stejně rozhodl.
Ale zároveň si myslím, že motorka, která těžce přesahuje řidičský umění a schopnosti majitele, je blbost.
Kámoš měl hondu litra sport, a po roce ji poslal pryč, že by se dřív nebo později zabil.
Druhej kámoš poslal pryč Horneta, důvod stejnej.
Oba zjistili, co pro ně je a co už je přes čáru.
Ten první dnes brouzdá na čtrnáctce Intruderu, ten druhej krosí dvaapůlu hondici. Oba maximálně spokojení.
Kdysi (´79) napsal v legendárním testu Hondy CBX Theodor Pištěk: "V mládí jsem se něco najezdil na tandemu za Františtem Šťastným. To byla škola nejen řidičského umění, ale i všech hnutí mysli...ukázalo mi to vlastní hranice...díky tomu dnes mohu řídit litrový šestiválec bez permanentního rizika, že se nedožiju večera."

Naposledy editováno 04.09.2020 12:44:11

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 16:36 | Nahoru | #25

grooll píše: to služební FJR si zmiňuvat neměl, právě jsi byl úhledně zaškatulkován
Já v tom začínání na velké moto problém nevidím, pokud je člověk trochu chlap, vnímá balanc, fyziku a techniku tak je to jen o tom zápěstí...



No, asi to není vyloženě nebezpečné, pokud máš mozek patřičné velikosti. ALE - vidím kolem, že se na těchto pokročilých typech lidi nenaučí, nikam se neposouvají. Jedou asi bezpečně ale donekonečna se potýkají s manipulací a jízdou ve stísněných prostorech, nemluvě o případném řešení byť nechtěného driftu třeba na vodě či štěrku.
Ta motorka ti tohle nedá, protože bez návyků dříve spadneš, než bys ten manévr vůbec zkusil. Není problém výkon, ale váha a nadměrná ( nebo jak to napsat ) stabilita...

Možná bych to vzal, pokud je to supr nabídka, ale k tomu nějaký enduro za pár šupů na rok, starou XT nebo DR na blbnutí a hlavně jemný doladění citu . To ti dá ty věci kolem balancu a podobně

1 reakcí na tento příspěvek CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 19:01 | Nahoru | #26
Řeknu ti to takle ... měl jsem dlouhý léta 125 a když jsem jí statečně rozstřelil, tak jsem si místo 600 koupil 1000 a jsem pořád tady ... když víš co děláš a myslíš je to Fáááááákt jedno .... třeba u mě je to vlastně tak že mám 152koní, ale i tak na silnici málokdy překročim 100, jelikož nejdu až na vrchol otáček jak magor všude a "jakoby" v podstatě využívám výkon 600 Samosřejmně, musíš vzít v potaz fakt, že ta to zaplatíš daň ve formě váhy, budeš muset kontrolovat větší kolos, trošku se o to umět zapřít při pořádném zatáčení/klopení a ztratíš takovej ten pocit rychlé změny směru při menších rychlostech. A stejně tak, budeš mít neustále v hlavě ten smutnej fakt, že když si budeš chtít poslechnout těch 11-12tis otáček a tím i nejvyšší výkon/krouťák, je třeba vědět že ta silnice je v pohodě a že gumy jsou ohřátý a kilometr před tebou nic neni

Ale reálně vzato, JDE TO v případě, pokud máš ovládání opravdu zažitý a jedinný co tě bude tradičně děsit je posouvání svých limitů ... ale v případě, kdy jsi ve fázi že pořád musíš "přemýšlet" nad řízením jako takovým, je to dobrej záčátek průseru ... bát se výkonu a přitom se bát ovládání je moc věcí najedou ... Co se všech těch TC/ABS atd. týče, určitě bych se na to nespoléhal a řídil tak že to nemám a podle toho se rozhodoval.

Naposledy editováno 04.09.2020 19:06:02

CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 20:38 | Nahoru | #27
moc divné nová za polovic a ještě pro cajta..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 21:29 | Nahoru | #28
Lam.> Na silnici málokdy překročím 100-vku. Chtěl jsi napsat 200. 100-vku ti nikdo neuvěří při tomhle výkonu, i při faktu, že jsi se rozstřelil na 125-tce..

Naposledy editováno 04.09.2020 21:39:09

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 22:07 | Nahoru | #29
_Michal> Já myslím, že stovku. Lam je totiž z těch, jak se sám nedávno vyjádřil, které nepohání dopředu výkon, ale krouťák, takže mu stačí to zpřevodovat jak traktor. Výkon je pro sraby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

4.9.2020 v 22:58 | Nahoru | #30
_Michal> Řekl bych, že mluvil o výkonu a ne o rychlosti.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s vyberem moto po bouracce [1, 2] Honda CB 1000R, Triumph Street Triple R, Yamaha MT-0... Trent 35 22.9.2020 v 15:16 David-Plzen
Jakou motorku, opět a po x-té aneb ... Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Honda CB 1000R, D... xBaryk 16 15.9.2020 v 13:51 PetrJ81
CB1000R na začátek ?? [1 ... 7, 8] Honda CB 1000R coolio 220 3.9.2020 v 13:56 PetrJ81
Oranžové kontrolky Honda CB 1000R HRK666 13 2.9.2020 v 21:47 drak0123
Honda CB1000R tlmiče tečiu Honda CB 1000R andy735 12 10.8.2020 v 23:03 mik119

TOPlist