bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 17:21 | Nahoru | #1
kurva voboji se to odviji od toho posranyho zavleku a geometrie vidlice... kdyby byly (v riti ryby...) vidle kolmo k asfaltu a nulovej zavlek, pak byste pootoceny riditka maximalne preleteli... diky geometrii (uhel rizeni) a zavleku vznikne mezi podelnou osou moto (jako od znacky ke svetlu) a bodem kde se kolo dotyka asfaltu kousek mista, vzdalenost, fyzikalne rameno,... a sila ktera na tom rameni pusobi je teziste motorky posouvajici se setrvacnosti po te ose... takze kdyz "zatocim" do leva, sila je v levo, kolo (bod dotyku s asfaltem) ej v pravo, takze motorka spadne logicky do prava.. to je cely...

a stejne tak spadne do prava kdyz z ni na pravou stranu vystoupim(radeji jen povysednu ), nebo kdyz se poradne opru o traktor jedouci stejnou rychlosti v levo rukou, proste musim vytvorit silovy moment a vyhodit motorku z primeho smeru... otazka je pak jak velkou silu vytvorim, vysednutim pulprdele na 200kg mtorce ktera jede relativne rychle vytvori malou silu, kdyz misto vysednuti svoji prdele posunu od osy (kontrarizenim) celou vahu motorky sila je vetsi.. dyt je to tak jednoduchy..

....a v druhem pripade (krejzo ) vznikne prvni ta porucha, nerovnovaha, ta zatlaci pres zminenou geometrii na kolo resp rizeni, rzeni se pohne taky opacnym smerem nez je vnesena porucha, ALE ne proto ze by motorka chtela zatocit, ale protoze se snazi tu poruchu vyrovnat (proto je ta geometrie takova je, kdyby nebyla mirne autstabilni neuridili bychom to)

..no, stejne to nikdo nepochopi, pulka bude vyrusovat a druha v tom uvidi kouzlo, ale coz hrachu je dost...

Naposledy editováno 28.08.2020 17:23:25

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 18:35 | Nahoru | #2

kerut píše: ....a v druhem pripade (krejzo ) vznikne prvni ta porucha, nerovnovaha, ta zatlaci pres zminenou geometrii na kolo resp rizeni, rzeni se pohne taky opacnym smerem nez je vnesena porucha, ALE ne proto ze by motorka chtela zatocit, ale protoze se snazi tu poruchu vyrovnat (proto je ta geometrie takova je, kdyby nebyla mirne autstabilni neuridili bychom to)

..no, stejne to nikdo nepochopi, pulka bude vyrusovat a druha v tom uvidi kouzlo, ale coz hrachu je dost...



Jo, motorka se snaží poruchu vyrovnat tím způsobem, že zatočí. Netuším, kam na tohle chodíš

Když už jsi u poruchy, tak i pohyb předního kola je pro ni porucha a po zatlačení do řídítek a následném uvolnění má tendenci se srovnat/zbavit se poruchy.
Přední kolo se prostě hne nejdříve na opačnou stranu než je náklon zadního kola a poté se srovná, bez ohledu na místo vzniku poruchy.
Srovnání tak není a nemůže být instantní v okamžiku, kdy k poruše dochází. To se děje až po vzniku poruchy. Ale v tu dobu je již přední kolo otočeno na jednu stranu.
Máš soustavu dvou částí motorky a bez ohledu na vznik poruchy se tyto dvě části navzájem ovlivňují.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist