globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:58 | Nahoru | #1
To je to často omílané kontra řízení. Je to výrazně rychlejší akce, takže když ustřelí nebo může ustřelit na nejistém povrchu, je to okamžitá účinná reakce, narozdíl od korektního vysedání .

Já myslím, že je hloupost, jak někdo ( jistí instruktoři) striktně trvá na tom aby se kontra na silnici nepoužívalo. To platí jen pro najetou trať.
V provozu takový situace ale prakticky nejsou. To je ten nesrovnatelný rozdíl mezi okruhovým ježděním a jízdou v provozu.
Při nenadálé potřebě rychle změnit směr nebo náklon není jiná možnost. Silniční provoz je prakticky výhradně o nových situacích. Předvídaných, ale nových.
Na okruzích máš všechny okolnosti známé, od gum přes povrch, nastavení, tvar zatáček, uzavřená trať. A aspoň minimálně natrénované, vždy.
Vysednutí ti umožní snížit náklon a vytěžit gumy na max. Ale trvá dlouho než se přesuneš a musíš přesně vědět jak pro danou zatáčku a začít s tím dávno před ní.

Kdežto na silnici nikdy nemůžeš věřit ničemu a podle toho jedeš. Měl bys být vždycky daleko pod hranicí možností, abys měl rezervu. Jinak to smrdí špitálem.
A pokud jsi pot limitem gum, můžeš vždycky použít kontra. Pokud se jede kontra řízení, tak je kritizováno že dříve dojde ke skluzu což je pravda. Ale na bezpečné rychlosti je velká rezerva a z kontra polohy se ten případný skluz líp kontroluje. Jak píše Assassin, prostě to pod sebou snadno postavíš když klouzne, proto se tak jezdí v terénu a při driftech třeba.... Když jsi vysednutý okruhovým čistým stylem a klouzne to, tak nic neuděláš - lezení zpátky náklon v tu chvíli jen zvětší a pak highsider a nebo ležíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 13:22 | Nahoru | #2

Kafoholik píše: To je to často omílané kontra řízení. Je to výrazně rychlejší akce, takže když ustřelí nebo může ustřelit na nejistém povrchu, je to okamžitá účinná reakce, narozdíl od korektního vysedání .

Já myslím, že je hloupost, jak někdo ( jistí instruktoři) striktně trvá na tom aby se kontra na silnici nepoužívalo. To platí jen pro najetou trať.
V provozu takový situace ale prakticky nejsou. To je ten nesrovnatelný rozdíl mezi okruhovým ježděním a jízdou v provozu.
Při nenadálé potřebě rychle změnit směr nebo náklon není jiná možnost. Silniční provoz je prakticky výhradně o nových situacích. Předvídaných, ale nových.
Na okruzích máš všechny okolnosti známé, od gum přes povrch, nastavení, tvar zatáček, uzavřená trať. A aspoň minimálně natrénované, vždy.
Vysednutí ti umožní snížit náklon a vytěžit gumy na max. Ale trvá dlouho než se přesuneš a musíš přesně vědět jak pro danou zatáčku a začít s tím dávno před ní.

Kdežto na silnici nikdy nemůžeš věřit ničemu a podle toho jedeš. Měl bys být vždycky daleko pod hranicí možností, abys měl rezervu. Jinak to smrdí špitálem.
A pokud jsi pot limitem gum, můžeš vždycky použít kontra. Pokud se jede kontra řízení, tak je kritizováno že dříve dojde ke skluzu což je pravda. Ale na bezpečné rychlosti je velká rezerva a z kontra polohy se ten případný skluz líp kontroluje. Jak píše Assassin, prostě to pod sebou snadno postavíš když klouzne, proto se tak jezdí v terénu a při driftech třeba.... Když jsi vysednutý okruhovým čistým stylem a klouzne to, tak nic neuděláš - lezení zpátky náklon v tu chvíli jen zvětší a pak highsider a nebo ležíš.



Kontra rizeni a lamani motorky pod sebe kvuli narovnani pri smyku kola jsou dve uplne rozdilny veci. Placas to vsechno dohromady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist