Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Já myslím, že je hloupost, jak někdo ( jistí instruktoři) striktně trvá na tom aby se kontra na silnici nepoužívalo. To platí jen pro najetou trať.
V provozu takový situace ale prakticky nejsou. To je ten nesrovnatelný rozdíl mezi okruhovým ježděním a jízdou v provozu.
Při nenadálé potřebě rychle změnit směr nebo náklon není jiná možnost. Silniční provoz je prakticky výhradně o nových situacích. Předvídaných, ale nových.
Na okruzích máš všechny okolnosti známé, od gum přes povrch, nastavení, tvar zatáček, uzavřená trať. A aspoň minimálně natrénované, vždy.
Vysednutí ti umožní snížit náklon a vytěžit gumy na max. Ale trvá dlouho než se přesuneš a musíš přesně vědět jak pro danou zatáčku a začít s tím dávno před ní.
Kdežto na silnici nikdy nemůžeš věřit ničemu a podle toho jedeš. Měl bys být vždycky daleko pod hranicí možností, abys měl rezervu. Jinak to smrdí špitálem.
A pokud jsi pot limitem gum, můžeš vždycky použít kontra. Pokud se jede kontra řízení, tak je kritizováno že dříve dojde ke skluzu což je pravda. Ale na bezpečné rychlosti je velká rezerva a z kontra polohy se ten případný skluz líp kontroluje. Jak píše Assassin, prostě to pod sebou snadno postavíš když klouzne, proto se tak jezdí v terénu a při driftech třeba.... Když jsi vysednutý okruhovým čistým stylem a klouzne to, tak nic neuděláš - lezení zpátky náklon v tu chvíli jen zvětší a pak highsider a nebo ležíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Kafoholik píše: To je to často omílané kontra řízení. Je to výrazně rychlejší akce, takže když ustřelí nebo může ustřelit na nejistém povrchu, je to okamžitá účinná reakce, narozdíl od korektního vysedání .
Já myslím, že je hloupost, jak někdo ( jistí instruktoři) striktně trvá na tom aby se kontra na silnici nepoužívalo. To platí jen pro najetou trať.
V provozu takový situace ale prakticky nejsou. To je ten nesrovnatelný rozdíl mezi okruhovým ježděním a jízdou v provozu.
Při nenadálé potřebě rychle změnit směr nebo náklon není jiná možnost. Silniční provoz je prakticky výhradně o nových situacích. Předvídaných, ale nových.
Na okruzích máš všechny okolnosti známé, od gum přes povrch, nastavení, tvar zatáček, uzavřená trať. A aspoň minimálně natrénované, vždy.
Vysednutí ti umožní snížit náklon a vytěžit gumy na max. Ale trvá dlouho než se přesuneš a musíš přesně vědět jak pro danou zatáčku a začít s tím dávno před ní.
Kdežto na silnici nikdy nemůžeš věřit ničemu a podle toho jedeš. Měl bys být vždycky daleko pod hranicí možností, abys měl rezervu. Jinak to smrdí špitálem.
A pokud jsi pot limitem gum, můžeš vždycky použít kontra. Pokud se jede kontra řízení, tak je kritizováno že dříve dojde ke skluzu což je pravda. Ale na bezpečné rychlosti je velká rezerva a z kontra polohy se ten případný skluz líp kontroluje. Jak píše Assassin, prostě to pod sebou snadno postavíš když klouzne, proto se tak jezdí v terénu a při driftech třeba.... Když jsi vysednutý okruhovým čistým stylem a klouzne to, tak nic neuděláš - lezení zpátky náklon v tu chvíli jen zvětší a pak highsider a nebo ležíš.
Kontra rizeni a lamani motorky pod sebe kvuli narovnani pri smyku kola jsou dve uplne rozdilny veci. Placas to vsechno dohromady.