bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 20:53 | Nahoru | #1
assassin> Tak samozřejmě kilometry odjeté v autě jsou na motorce z větší části k hovnu. Tam jedině ti ta praxe dá to,že jsi ostražitý v situacích,kdy si nezkušení myslí,že nic nehrozí. A a no stále platí,že opakování je matka moudrosti. Ale na tréning náklonu na mokru nepůjde žádný začátečník. Nebo aspoň já bych jako začátečník nešel. Většinou ti co začínají jsou rádi,že to nastartují objedou barák a přijedou v celku Ti by přivítali kurz "Jak nastartovat motorku a neumřít"
A dril na okruhu je ti v běžném provozu také z větší části k hovno. Kdo jede v provozu jak na okruhu,tak si povětšinou říká dřív nebo později o průser. Viz Buchláky,Červenohorské sedlo,Dubá a pod.
A proto jsem psal,že krizové situace nejde naučit zvládat "levou zadní". musíš být soustředěný a počítat s tím že se to může stát. A když se to náhodou stane,tak umíš zareagovat. Když jedeš v autě,kouříš,rádio na plné kule,řechtáte se s kamošem historkám z minulé pařby a najednou vyvstane krizovka tak se lekneš a stejně zareaguješ na kokota Dril nedril! Prostě je nutné jezdit jen tak rychle,jak rychle lítá tvůj anděl strážný

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 21:04 | Nahoru | #2
dafikk> Jak jsem psal, jsou veci co se naucis v provozu a na okruhu ne a naopak, ale co se ovládání motorky tyka, tak ja si myslim, ze v provozu se toho moc nenaučis.

Ano, neni pak dobre jezdit v provozu jako na okruhu, ale treba to mokro - kolik lidi si v provozu vyzkouší limity jízdy na mokru? Kolikrat se clovek v provozu na mokru sklouzne? Ja se na mokru taky bal leta, svezeni na mokrejch slickach je zajimava zkušenost. Na malým okruhu jsme loni lezel tak 8x? Mozna vickrat. Zkusenosti koncentrované do jednoho roku, kterejm tech předchozích 15+let za riditka nemuze konkurovat. Ideálně to kombinovat treba s mx a dalsima disciplínama. I ty pády pak vypadaji jinak

Naposledy editováno 24.08.2020 21:05:06

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 09:44 | Nahoru | #3

dafikk píše: A když se to náhodou stane,tak umíš zareagovat.

Keď svoju reakciu na krízovú situáciu netrénuješ, zareagovať nebudeš vedieť, no spanikáriš - áno, po pár sekundách (závisí od toho, ako si bol pripravený) sa z paniky vytrhneš, no pár sekúnd, ak ideš 90-kou, kľudne znamená vyše 100 m. A počas tej paniky budeš reagovať tak, ako si si natrénoval.

A reakcie na krízové situácie môžeš trénovať jedine tak, že sa tým krízovým situáciám budeš vystavovať, aby si získal motorickú pamäť - a to je určite bezpečnejšie niekde na okruhu, teréne alebo špeciálne prekážkovej dráhe, ktorú si si za týmto účelom niekde postavil, než v premávke.

Druhá vec je to, čo spomínaš, ako tým krízovým situáciám predchádzať, že napr. do zákrut, kde nevidíš, pôjdeš opatrnejšie, ak uvidíš auto, ktoré by Ti malo dať prednosť, spomalíš a napr. sa posunieš zboka nabok, aby Ťa lepšie zaregistroval a podobne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist