Naposledy editováno 07.08.2020 11:16:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bacha na semafory ve Vysokém Mýtě
stráťa píše: Odpočet je dopravně úplně špatně. V podstatě všechny novější křižovatky řídí dynamicky a reagují na dopravu, to s odpočtem nejde protože by odpočet "nesmyslně skákal". Blikavá zelená je podobná jenom trošku menší zlo protože dynamika sice může fungovat ale pořád to prodlužuje přechody z jedné fáze do druhé...
Nemluvě o tom jaký výsledky přineslo zkušební nasazení blikavé zelené v ČR a SK. Nárůst průjezdů na žlutou, červenou i nárůst průměrné rychlosti... prostě u nás se na žlutou šlape na plyn a u blikavé zelené to nebylo jiný.
Jak by odpočet skákal? Kdyby byl nastavený na 5,4,3,2,1 tak co by tam skákalo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bacha na semafory ve Vysokém Mýtě
maco píše: Jak by odpočet skákal? Kdyby byl nastavený na 5,4,3,2,1 tak co by tam skákalo?
Obavam se, ze si ty modely krizovatek s tim jak dlouho a kde sviti jake svetlo predstavujete jako hurvinek valku. Byl jsem na koleji s holkou co studovala dopravku a nebylo to tak snadny jak tu predkladate. Asi neco v tom smyslu, ze ty si hrajes na tiskare, kdyz ja to same v pohode zvladnu s tiskatkama z brambor... proste o tom vim picu a nenapadne me jak je to v realu narocne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bacha na semafory ve Vysokém Mýtě
Na vysvětlení dynamického řízení je nejlepší to nejjednodušší - samostatně stojící světelný přechod:
Máme dynamicky řízený přechod - pro auta je trvalá zelená dokud nepřijde chodec který zmáčkne tlačítko, v tu chvíli začne autům žlutá a chodec za pár vteřin jde. Pokud na stejný přechod nasadíme 5 vteřin blikavé zelené tak už komfort pro chodce klesá protože čeká po zmáčknutí tlačítka dalších 5 vteřin blikavé zelená na kterou následuje stejná žlutá...
No a pak na ten přechod nasadíme odpočítávání, tzn. odstraníme tlačítka protože nejde předpovědět kdy výzva přijde a tedy nejde předpovědět co má ukazovat odpočítávání. Takže přechod najednou funguje v pevných plánech, v každém cyklu svítí nějak dlouhá zelená pro chodce i vozidla. Auta zbytečně čekají když nikde žádný chodec není, chodci čekají delší dobu na zelenou (protože interval pro auta taky musí mít nějakou délku), ale můžou si všichni užívat pohled na odpočet...
No a podobně to funguje na křižovatkách ale všechno je mnohem komplikovanější protože je tam všeho několikanásobně víc, vstupují do toho požadavky na koordinaci s okolím, MHD...
assassin> To je docela častej problém že každej kdo se občas projde po městě nebo má řidičák si myslí že rozumí řízení dopravy.