Naposledy editováno 07.08.2020 11:16:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bacha na semafory ve Vysokém Mýtě
Na vysvětlení dynamického řízení je nejlepší to nejjednodušší - samostatně stojící světelný přechod:
Máme dynamicky řízený přechod - pro auta je trvalá zelená dokud nepřijde chodec který zmáčkne tlačítko, v tu chvíli začne autům žlutá a chodec za pár vteřin jde. Pokud na stejný přechod nasadíme 5 vteřin blikavé zelené tak už komfort pro chodce klesá protože čeká po zmáčknutí tlačítka dalších 5 vteřin blikavé zelená na kterou následuje stejná žlutá...
No a pak na ten přechod nasadíme odpočítávání, tzn. odstraníme tlačítka protože nejde předpovědět kdy výzva přijde a tedy nejde předpovědět co má ukazovat odpočítávání. Takže přechod najednou funguje v pevných plánech, v každém cyklu svítí nějak dlouhá zelená pro chodce i vozidla. Auta zbytečně čekají když nikde žádný chodec není, chodci čekají delší dobu na zelenou (protože interval pro auta taky musí mít nějakou délku), ale můžou si všichni užívat pohled na odpočet...
No a podobně to funguje na křižovatkách ale všechno je mnohem komplikovanější protože je tam všeho několikanásobně víc, vstupují do toho požadavky na koordinaci s okolím, MHD...
assassin> To je docela častej problém že každej kdo se občas projde po městě nebo má řidičák si myslí že rozumí řízení dopravy.
stráťa píše: maco> Křižovatka vyhodnocuje podle nastavených podmínek jestli má v další vteřině pokračovat ve stavu v jakém je v danou chvíli nebo jsou splněny podmínky (třeba že z ramene křižovatky kde zrovna svítí zelená stále už nejezdí vozidla) pro přechod do další fáze.
Na vysvětlení dynamického řízení je nejlepší to nejjednodušší - samostatně stojící světelný přechod:
Máme dynamicky řízený přechod - pro auta je trvalá zelená dokud nepřijde chodec který zmáčkne tlačítko, v tu chvíli začne autům žlutá a chodec za pár vteřin jde. Pokud na stejný přechod nasadíme 5 vteřin blikavé zelené tak už komfort pro chodce klesá protože čeká po zmáčknutí tlačítka dalších 5 vteřin blikavé zelená na kterou následuje stejná žlutá...
No a pak na ten přechod nasadíme odpočítávání, tzn. odstraníme tlačítka protože nejde předpovědět kdy výzva přijde a tedy nejde předpovědět co má ukazovat odpočítávání. Takže přechod najednou funguje v pevných plánech, v každém cyklu svítí nějak dlouhá zelená pro chodce i vozidla. Auta zbytečně čekají když nikde žádný chodec není, chodci čekají delší dobu na zelenou (protože interval pro auta taky musí mít nějakou délku), ale můžou si všichni užívat pohled na odpočet...
No a podobně to funguje na křižovatkách ale všechno je mnohem komplikovanější protože je tam všeho několikanásobně víc, vstupují do toho požadavky na koordinaci s okolím, MHD...
assassin> To je docela častej problém že každej kdo se občas projde po městě nebo má řidičák si myslí že rozumí řízení dopravy.
Jenže na chodce bych se mohl vysrat protože dneska už staví semafory před kdejakou školou nebo školkou kde není žádná křižovatka. Kdysi byly tzv zelené vlny kdy šlo několik křižovatek projet najednou jedním průjezdem až do doby kdy tam namontovali tlačítka pro chodce a od té doby jsou zelené vlny v prdeli a stojíš na každé protože je přerušený cyklus.