bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chod přední brzdy na V-stromu
Ahoj,

rád bych se zeptal, jestli se někdo nesetkal / popř. jestli je to závada, nebo vlastnost:
Na V-Stromu 650, 2007 mám hrozně dlouhý chod přední brzdy. Resp. i na nejdelší nastavení páčky ji musím dotáhnout na plný brzdný efekt vlastně až k řidítku (prsty pryč). Měnil jsem kapalinu, odvzdušnil, ale změna žádná. Je to standardní vlastnost motorky, popř. netuší prosím někdo, co by mohlo brzdu trochu "vytvrdit"?

Díky moc!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chod přední brzdy na V-stromu

1.8.2020 v 00:25 | Nahoru | #1

Rumy píše: Přesně takhle se mi to chovalo taky , mám 2008. Nevím čím to bylo. Nakonec jsem vyměnil brzdiče (čtyřpístkové z CBR929) i brzdovou pumpu (radiální z CBR 1000) a mám konečně klid.



Uka to!

To mě zajímá. Já byl na DL650 s přední brzdou poměrně silně nespokojen. Sice jsem neměl výše zmíněné trable, to ne, ale ty brzdy stojí za prd. Dával jsem pancéřky, měkký desky a o něco se to zlepšilo, ale ke spokojenosti to mělo daleko. Copa pístky, ale ta pumpa je prostě shit - axiální, což o to, ale její odezva a dávkování brzdného účinku je příšerné. Řešil jsem to pak na SV650, kde to bylo vesměs stejně na nic (jen to byla lehčí motorka), kdy jsem dle preferencí použil radiální pumpu Brembo 3/16 a najednou to byla docela paráda, zlepšení nejmíň o 100% ...

(reakce na) Chod přední brzdy na V-stromu

3.8.2020 v 11:27 | Nahoru | #2
Piwell>
třmeny CBR 929 (Nissin) :

radiální pumpa CBR 1000RR (Nissin):

Ty třmeny mají pístky pr. 30 a 34mm; pumpa má pístek pr. 17,5mm; poměr ploch pístků třmeny/pumpa je 26,9. Třmeny i pumpu jsem před montáží rozebral, vyčistil a dal nové gumičky.

Pro montáž jsem použil adaptéry Cosmo : adaptéry

Je potřeba dořešit pár zádrhelů:
1, destičky pro nissin třmeny mají nepatrně větší styčnou plochu než origo třmeny. Čili nové destičky nedosednou správně na kotouč, který je už více opotřebený (částečně dosednou na neojetou část kotouče). Já měl tloušťku kotouče už pod limitem (najeto 80tis) - asi se na nich podepsaly desky SBS, které jsem tam měl předtím a které jsou trochu pověstné, že žerou kotouče. Takže jsem vyměnil rovnou i kotouče a zabil tak obě mouchy jednou ranou. Jinak by asi bylo potřeba destičky trochu ubrousit.

2, adaptér pro brzdiče se montuje na vnější stranu držáků a ta není přesně opracovaná tak jako vnitřní strana držáku, na kterou se montují brzdiče standardně. Čili se může stát a stává, že je tam menší nepřesnost a kotouč pak není stranově přesně uprostřed brzdiče. To se pak řeší podložkami. Já měl celkem štěstí, že adaptéry sedly pěkně, a jen na jedné straně jsem si pomohl tenkou podložkou.

Dal jsem tam pancéřové hadice, každou zvlášť od pumpy až ke třmenu, a destičky brembo.

V prvním kroku jsem zkoušel jen vyměnit třmeny, ale na to je origo pumpa s pístkem 14mm moc slabá a chod páčky se ještě prodloužil.

S brzdama jsem teď spokojený, chod je krásně dávkovatelný, přední kolo lze zablokovat bez problémů dvěma prsty a mám dostatečnou rezervu v chodu páčky abych si nepřicvakával prsty.

Naposledy editováno 04.08.2020 21:26:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 1 27.4.2024 v 15:31 DanielVaradero
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist