globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorky z 90 let, registrace a STK
21.7.2020 v 11:56
Ahoj, nevite nekdo, jak je to s registracemi motorek (dovozenych z EU), ktere jsou vyrobeny v 90. letech? Napr. oldschool Harley originalne dovezeny z US a registrovan v Nemecku.

Jaka je trajektorie euro norem? Zda se pravdepodobne, ze nebude mozne s temito masinami za par let na silnici? Co ceske STK?

Diky,
Jozo

Naposledy editováno 21.07.2020 11:57:00

Motorky z 90 let, registrace a STK

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2020 v 13:45 | Nahoru | #1
Pokud je vozidlo přihlášené a provozované kdekoliv v EU, lze ho bez dalšího zaregistrovat a provozovat jinde v EU.

Žádné euronormy atd. už se pak neřeší - to platí jen u dovozů z třetích zemí ( tedy mimo EU ) . Případně se na to může narazit u nových motorek ( a aut ) které nebyly zaregistrovány a mezitím se změnily podmínky ( např. začala platit nová EU norma ) , a vozidlo je neplní.

Jakmile vozidlo dostane TP a prochází technickou kontrolou, bude provozováno bez omezení, bez ohledu na normy atd. ( můžeš dnes normálně jezdít autem z padesátých let, pokud má normální TP ) .

Neplést si to s omezeními co třeba platí v Rakousku kvůli hluku. Tam nikdo neřeší normy, ale jen hladinu hluku, bez ohledu na stáří a euronormy.
U starých a neekologických vozidel taky může být dražší pojištění, dálniční poplatky a podobně, možná omezený vjezd do městských aglomerací , jako v Německu. Ale ani v Německu těm autům jezdit nikdo nezakazuje, jen nesmí do určitých míst ( pokud tam nebydlí ).

1 reakcí na tento příspěvek Motorky z 90 let, registrace a STK

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2020 v 14:06 | Nahoru | #2
na budoucnost se musíš zeptat europoslanců a především svého poslance

kdyby chtěla EU zakázat provoz starších motorek, není nic jednodušší než zorganizovat moto-blokaci Bruselu, a předtím motoblokaci českého MDCR, hlásím se jako účastník....

motocykl který je registrován v jiném členském státu se jednoduše přeregistruje, německé výjimky zapsané v německém TP se akceptují a přepisují do českého tp

Co na to STK? Mají se tam dobře, mají monopol a je jich 10x méně než v Polsku v poměru na počet obyvatel a poslanci mezi ně nevpustí nikoho dalšího...., loni jen na se jen na evidenčních kontrolách vybralo 1/4 miliardy...to si rozdělí několik stovek majitelů stk....takže co na to stk? mají se dobře a chrochtají si tam

Naposledy editováno 21.07.2020 14:10:46

(reakce na) Motorky z 90 let, registrace a STK

21.7.2020 v 14:23 | Nahoru | #3
CRF1000> lépe to nejde vyjádřit. Poslanci, MD, STK a eurohujerismus , hlásím se taky k vymetání chlévů

1 reakcí na tento příspěvek Motorky z 90 let, registrace a STK

21.7.2020 v 14:50 | Nahoru | #4
Jak je to se Švýcarama? Vidím na bazoši Suzuki TS125, cca rok 1997, s popisem: bez SPZ, švýcarský TP .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky z 90 let, registrace a STK

21.7.2020 v 17:13 | Nahoru | #5
Kohlstein> Švýcaři podle mě padají do mimo EU... normálně se to clí a nevím že by tam byly nějaký výjimky ( možná jo ) . Takže asi podmínky jako odjinud z mimo EU.

(reakce na) Motorky z 90 let, registrace a STK

21.7.2020 v 20:47 | Nahoru | #6
Kafoholik> Tak jsem pohledal

Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích | Zákon č. 56/2001 Sb.
§ 2,
(17) Členským státem se rozumí členský stát Evropské unie, jiný smluvní stát Dohody o Evropském hospodářském prostoru a Švýcarská konfederace.

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=211013
Copyright © Motorkari.cz



Naposledy editováno 21.07.2020 20:48:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist