Při jiné situaci jsem si vyzkoušel, jaké to je brzdit na poslední chvíli jen přední v rychlosti kolem 150. Odbočku jsem přejel. Jen o kousek. Zastavil jsem na hlavní a měl jsem toho plné pazoury (jízda v přímém směru). Motorka se přitom potopila jako Nautilus.
Najezdil jsem za sezónu bez nehody 9tk a zadní používal jen při rozjezdu do kopce. Hubu jsem si rozbil až koncem října. V nastávající sezóně se hodlám zaměřit nejen na kvalitu jízdy, ale i způsoby brzdění.
Podle mě je to s brzdami jako se vším. Napřed ti trvá vybrat ten správný stroj, pak se s ním sžít, najít svůj jízdní styl a časem odstranit nešvary a předsudky.
Prostě jezdi a zkoušej podle přísloví "Těžko na cvičišti...". Nejlepší je učit se od kamarádů. Za některými podruhé už jet nechceš, když vidíš, jaké dělají za řídítky koniny.
Jo a i kdyby byla procenta brzdného účinku při použití obou brzd jen 5% na zadní, ve výsledku je jedno, kolik procent ti zabránilo mašinu položit. Důležitý je právě ten výsledek.