globalmoto_duben_nolan





Téma: Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu
 
26.5.2020 v 04:07
Mám hrozně ucukanou motorku. Mezi zavřeným plynem a sebejemněji i minimálně přidaným plynem dostanu kopanec do zadního kola. Při jízdě v pomalé koloně to řeším spojkou. Při solo jízdě zatáčkou si před zatáčkou vzorově podřadím a nájezd je se zavřeným plynem. Při výjezdu ze zatáčky při i sebejemnějším přidání plynu dostanu zrychlující kopanec do zadního kola. Co s tím? Je to nebezpečné. Jak to řešit? "Spojkováním"?

Naposledy editováno 26.05.2020 04:15:24
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 08:06 | Nahoru | #1
Zatacka se ma projíždět pri konstantním plynu. Koukni na bible zataceni.

A k cukani. Mas dobre nastavené lanka?

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 08:31 | Nahoru | #2
Lanko je nastaveno s minimální vůlí (dle manuálu). V tom problem není.
Takže, když před zatáčkou přeřadím a najíždím se zavřeným plynem a motorka mi ještě před zatáčkou brzdí motorem, tak je to špatně?
Mám jet zatáčku už od začátku pod plynem?

Naposledy editováno 26.05.2020 08:32:26

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 08:41 | Nahoru | #3
Duke 390 je obecně ucukáná mrcha (mám ho taky) do městských kolon o hovně. Je třeba s tím počítat a zvyknout si. Při jízdě v otáčkách s cukáním problém nemám.

Naposledy editováno 26.05.2020 08:43:28

Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 08:59 | Nahoru | #4
Podle mě by to mohlo jít pořešit nastavením směsi, ale předpokládm že to je stříkačka, tak bez power commanderu to nebude jednoduchý.
Já jsem si jednou z dlouhé chvíle hrál s nastavením map a zajímalo mě co se stane když nastavím aby při zavřeným plynu nad 2000 otáček nešel žádnej benzín. ( mě to totiž při zavřeným plynu střílelo do výfuku, tak mě zajímalo co to udělá, když tam nepůjde benzín vůbec, co to udělá)
No nedalo se s tím vůbec jet skákalo to jak klokan , ale fest, musel jsem to přepnouz zpět abych vůbec dojel. Při zavření plynu ten dvouvál dost brzdil a pak při přidání plynu to střelilo a motorka vždycky vyletěla dopředu že jsem málem slítl. Záávěr z toho byl, že při zavřeném plynu musí jít do motoru benzín kterej pomhá motoru tak aby tolik nebrzdil a pak při přidání plynu plynule zvyšoval záběr. Když je to zavřený, tak se to nejspíš vychladí a taky se tam něco bude dít se směsí. Určitě tady budou experti kteří to popíšou proč to tak dělá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 10:01 | Nahoru | #5
HondaOK>
Také nemám problém s cukáním v otáčkách. Ale jakmile někde zaklapneš plyn a chceš znovu přidat, tak je tam kopanec.
Jedině to eliminovat krátkým vymáčknutím spojky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 10:07 | Nahoru | #6

ktmduke390 píše: HondaOK> Ale jakmile někde zaklapneš plyn a chceš znovu přidat, tak je tam kopanec..


to je ale podle me proste typicke chovani jednovalce...

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 10:31 | Nahoru | #7
S.h.I.t.> Jo, to beru.
Jak to ale řešit v zatáčce, kdy ze zaklapnutého plynu chceš na výjezdu zrychlit bez toho kopance?

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 10:31 | Nahoru | #8
Lehce přišlápni brzdu a přidej plyn. Hodně se to uklidní. Nemáš volný řetěz?

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 10:37 | Nahoru | #9
8314> Řetěz volný nemám. Asi se budu muset odnaučit před zatáčkou zaklapnout plyn a učit se celou zatáčku od začátku jezdit pod plynem, tak jak to učí škola zatáčení.

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 10:41 | Nahoru | #10
S tou brzdou to vyzkoušej . Je to běžný trik. Najedeš s plynem, přišlápneš brzdu a pak ji povoluješ, Třeba kruháč bez spojky.

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 10:51 | Nahoru | #11
8314> Díky, to zkusím.

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 11:04 | Nahoru | #12
Zatáčku máš jet až do apexu na brzdách a až na výjezdu jít na plyn. Twist of the wrist je velmi stará knížka, 2. díl je z roku 1993, hodně pouček stále platí, hodně už je překonaných, pro aktuálnější techniku se podívej na MotoVudu.

Ve tvém případě bych doporučoval v první řadě najít jezdce se stejným strojem, ideálně stejně zpřevodovaným a ze stejného roku a porovnat rozdíly. Pokud bude něco jinak, tak se podívat na klasické věci, jako přívod vzduchu, přívod benzínu, svíčka, chod lanka plynu, etc.

Pokud to bude to samé, hodně udělá styl jízdy. Moje kawa je také ucukaná, pokud jedu "klidným" tempem, ve chvíli, kdy jedu agresivněji je krásně plynulá a nemám problém. Už si nepamatuji, který Duke to byl, ale když jsem na tom jel, chovalo se to více jak motard, než naháč, chtělo to hrubé zacházení, důrazně na brzdy, důrazně na plyn, zatáčky skoro styl "motokros" (přivalit, rychle to zalomit, v nízké rychlostí a max náklonu zatočit a hned co nejdříve plnej knedl).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 11:22 | Nahoru | #13
Mr.Dreamer> "Moje kawa je také ucukaná, pokud jedu "klidným" tempem, ve chvíli, kdy jedu agresivněji je krásně plynulá a nemám problém. Už si nepamatuji, který Duke to byl, ale když jsem na tom jel, chovalo se to více jak motard, než naháč, chtělo to hrubé zacházení, důrazně na brzdy, důrazně na plyn, zatáčky skoro styl "motokros" (přivalit, rychle to zalomit, v nízké rychlostí a max náklonu zatočit a hned co nejdříve plnej knedl)."

Pod to se mohu podepsat. Mám to stejně.

Podle všech zásad při jízdě na silnici by mělo být před zatáčkou vždy odbrzděno a mít zařazenou správnou rychlost, kterou pak zatáčku projíždím. V zatáčce na silnici se nebrzdí. Takže v nějaké táhlé zatáčce vždy po přidání plynu dostanu stejně kopanec.

(Na okruhu můžete viset na brzdách až k apexu. To je ale jiná situace.)

Naposledy editováno 26.05.2020 12:37:49

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 16:19 | Nahoru | #14
Kolik na tom máš najeto? Duke je uskákaná koza, ale za pár tisíc se s tím naučíš a budeš jezdit hladce :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 17:52 | Nahoru | #15
Tez> Mám to nové. Měl jsem delší přestávku. Před tím jsem jezdil na dvoutaktech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 19:27 | Nahoru | #16

ktmduke390 píše:
Podle všech zásad při jízdě na silnici by mělo být před zatáčkou vždy odbrzděno a mít zařazenou správnou rychlost, kterou pak zatáčku projíždím. V zatáčce na silnici se nebrzdí.



Jo správně.

ktmduke390 píše:
Takže v nějaké táhlé zatáčce vždy po přidání plynu dostanu stejně kopanec.



No...přidat trochu plyn na začátku zatáčky (tady bude ten kopanec) a samotnou zatáčku projíždíš s mírným přidáváním plynu a ke konci víc.

Nicméně jak získáš zkušenosti a zvykneš si na stroj, tak jde hodně věcí dělat prasácky Já si cukání plynu užil zase na ER-5...

EDIT:

Jinak máš lehkou hbitou motorku, která toho v zatáčkách hodně zvládne, takže je to hlavně o zvyku

Naposledy editováno 26.05.2020 19:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 19:47 | Nahoru | #17

ktmduke390 píše: Mr.Dreamer> "Moje kawa je také ucukaná, pokud jedu "klidným" tempem, ve chvíli, kdy jedu agresivněji je krásně plynulá a nemám problém. Už si nepamatuji, který Duke to byl, ale když jsem na tom jel, chovalo se to více jak motard, než naháč, chtělo to hrubé zacházení, důrazně na brzdy, důrazně na plyn, zatáčky skoro styl "motokros" (přivalit, rychle to zalomit, v nízké rychlostí a max náklonu zatočit a hned co nejdříve plnej knedl)."

Pod to se mohu podepsat. Mám to stejně.

Podle všech zásad při jízdě na silnici by mělo být před zatáčkou vždy odbrzděno a mít zařazenou správnou rychlost, kterou pak zatáčku projíždím. V zatáčce na silnici se nebrzdí. Takže v nějaké táhlé zatáčce vždy po přidání plynu dostanu stejně kopanec.

(Na okruhu můžete viset na brzdách až k apexu. To je ale jiná situace.)



Tohle super způsob pro nabití se frňáku v utahující se zatáčce. Jezdi, jak uznáš za vhodné, radu jsem napsal...

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 19:53 | Nahoru | #18
Pánové, díky za rady.

8314 mi poradil - po podřazení před zatáčkou ihned lehce pod plynem (nezaklapávat) a rychlost korigovat přišlápnutou brzdou. Budu to trénovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 19:57 | Nahoru | #19

Mr.Dreamer píše: Tohle super způsob pro nabití se frňáku v utahující se zatáčce. Jezdi, jak uznáš za vhodné, radu jsem napsal...



Nepochopil jsem, v čem jsem tvojí radu špatně pochopil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 20:05 | Nahoru | #20

ktmduke390 píše: Nepochopil jsem, v čem jsem tvojí radu špatně pochopil.



ktmduke390 píše: ...V zatáčce na silnici se nebrzdí...



V tom s tebou nesouhlasím, ale jak jsem psal, svůj názor ti vnucovat nebudu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 20:18 | Nahoru | #21
Mr.Dreamer> Nechám se rád poučit od zkušenějších. Já zatím žádné zkušenosti nemám. Jsem začátečník a zatím spíše (asi špatný) teoretik. Praxi nemám veskrze žádnou. Mě jen překvapilo to kopnutní i při nepatrném přidání plynu a jsem z toho na větvi. Zatím nemohu souhlasit nebo nesouhlasit s někým, protože o tom naprosto nic nevím. Jen sháním informace a rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 20:30 | Nahoru | #22

ktmduke390 píše: Mr.Dreamer> Nechám se rád poučit od zkušenějších. Já zatím žádné zkušenosti nemám. Jsem začátečník a zatím spíše (asi špatný) teoretik. Praxi nemám veskrze žádnou. Mě jen překvapilo to kopnutní i při nepatrném přidání plynu a jsem z toho na větvi. Zatím nemohu souhlasit nebo nesouhlasit s někým, protože o tom naprosto nic nevím. Jen sháním informace a rady.



Jestli chceš, klidně se můžeme někde v krkonoších potkat, nebo ještě lépe na železňáku, tam je jedna slepá utahující se zatáčka, kde je hrozně dobře vidět, proč je fakt potřeba umět před apexem brzdit.

Jít na plyn ještě před tím, než motorku položím do zatáčky, kvůli tomu, že mám hrubý nástup plynu, je podle mě recept na průser.

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 20:43 | Nahoru | #23
Mr.Dreamer> Díky za nabídku, ale zatím se budu rozkoukávat kolem komína. A tvoji radu si vezmu k srdci.

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 20:45 | Nahoru | #24
Zajebaná škrticí klapka od spalin od používání naturalu.
Vyčistit, používat Vervu, dávkovat VIF do benzínu. Seřídit TPS sensor. Verva pomůže i vstřikovačům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 21:12 | Nahoru | #25
Kohlstein> Mám na nové motorce 180 km.

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 21:21 | Nahoru | #26

ktmduke390 píše: Kohlstein> Mám na nové motorce 180 km.


To mělo zaznít hned na začátku. Asi ti to Indiáni špatně smontovali, tak s tím začni otravovat záruční servis.

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 08:52 | Nahoru | #27
Já myslím, že si zvykneš, jednoválce v malých otáčkách cukají všechny. Začínala jsem jezdit na motardu 610 a kruháče a rozjíždění byli spíš poskoky splašené kozy. Já teda najíždím do zatáček pod plynem a přidávám na výjezdu, myslím že ten kopanec máš z toho, že máš úplně zavřený plyn. Nech tomu čas, máš fakt strašně málo na tom najeto.

1 reakcí na tento příspěvek Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 08:55 | Nahoru | #28
najizdeni do zatacek pod plynem je pro me zajimava novinka, takhle jsem asi nejezdil nikdy…

kazdopadne jsem rad ze zadny z mych jednovalcu nedela to co popisujete

(reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:06 | Nahoru | #29
assassin> možná to bude tím, že mé duchodcovské tempo je tak pomalé, že kdybych zavřela plyn, tak se zastavím a hlavně myslím, že běžní jezdci v běžném provozu nevyměřují v každé zatáčce apex a až tak moc to neřeší. Ale nemusím mít ve všem pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

27.5.2020 v 09:11 | Nahoru | #30
v4o> Ano, máš pravdu, že mám úplně zavřený plyn. Uvažoval jsem o tom, že bych na plynovém lanku odstranil vůli + ještě něco malého navrch (1/4 otáčky vymezovacího šroubu). Co na to? Asi by to potom chtělo pracovat v celém průjezdu zatáčkou zadní brzdou.

Naposledy editováno 27.05.2020 09:13:18
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist