globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 10W-30 vs 10W-40
Na motorku Honda CRF 1000 AT je předepsaný motorový olej 10W-30, mohlo by mít negativní vliv na motor, pokud bych použil 10W-40? (samozřejmě odpovídající specifikace JASOT/API) Dle značení olejů označuje druhé číslo 30, resp. 40, viskozitu oleje za vyšších teplot. Tedy vyšší číslo znamená lepší mazací schopnost (viskozitu) oleje při větším tepelném namáhání motoru. Přijde mi, že 10W-40 by měla být tedy lepší a zároveň bývá i levnější. Ptám se proto, že mi přijde zbytečné dávat do motoru v podstatě "horší" olej, který je ještě i dražší. Jediné, co mě napadá, je že 10W-30 může být celkově trochu řidší a vhodnější pro použité v motoru s minimálními vůlemi mezi pohyblivými a mazanými částmi. V Hondě k tomu samozřejmě moc neví a doporučují pouze to, co výrobce. Věděl by k tomu někdo víc?

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

24.5.2020 v 14:27 | Nahoru | #31
Foggino> Tesat do kamene !

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

24.5.2020 v 19:29 | Nahoru | #32
Foggino> ...

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

25.5.2020 v 11:55 | Nahoru | #33
zatím nikdo neudělal srovnání opotřebení motorů, jezdících dlouhodobě na 10W30 a 10W40...hezky rozebrat rozložit na bílý ubrus a analyzovat změřit a porovnat vše co se dá...

obyčejné tvrzení, že je něco lepší, to to není žádný argument...s tvrzením si mohou vystačit maximálně v bulváru...

a pojem "plné zatížení", ten je také ryze subjektivní.... :-P :-P :-P :-P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

25.5.2020 v 12:47 | Nahoru | #34
CRF1000> můžeš si udělat analýzu jetýho oleje, a podle parametrů si odvodit co je pro motor dlouhodobě lepší, nejlépe po druhé výměně toho stejného. Ale tady už se nebavíme o teorii která viskozita je lepší, ale kterej konkrétní olej je lepší. Což ostatně platí i pro to dlouhodobé ježdění na viskozitu, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu, musel by to bejt furt stejnej olej.

Nebo se daj prolézt fóra kde ty analýzy olejů jsou, a udělat si aspoň částečnej obrázek.

Důvod proč to moc lidí nedělá je že to za to nestojí protože i tak nedostaneš zcela vypovídající info a mnohem lepší je skončit u oleje kterej předepisuje výrobce a vybrat si sympatickou značku. Proto jsou ty diskuze o olejích tak výživný, je tu jen pár fakt a hodně neznámejch :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

25.5.2020 v 13:21 | Nahoru | #35

Kertézs píše: Výrobce tyhle věci nezkoumá x let než je tam dá, jenom protože se nudí! Alespoň to tak bývalo. i když v dnešní době,
hlavně prachy,ale zaco to už je jedno



Jses si jistej, ze se driv ve vývoji x let zkoumalo co tam dat za olej? To mas necim podlozene?

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

25.5.2020 v 20:09 | Nahoru | #36
Já tedy nevím, ale proč se to stočilo na debatu, zda 10W-30 za 250 je lepší nebo horší než 10w-40 za 150?. Nemělo by to být spíš o tom, jestli ten 10W-40 za 150 motoru stačí nebo ne. No a můj čistě subjektivní názor je takový, že stačí.

10W-30 vs 10W-40

25.5.2020 v 21:38 | Nahoru | #37
Proč do Afriky dávat jiný olej než doporučuje výrobce?

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

25.5.2020 v 22:52 | Nahoru | #38
)

Naposledy editováno 09.11.2020 22:02:53

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 00:46 | Nahoru | #39
Tady je tabulka motorových (automobilových) olejů a tak nějak mi z toho vyplívá,že čím větší rozsah,tím použitelnější olej. Tím,že tam dám místo 10W30 10W40 nemůžu určitě nic pokazit.

https://www.oleje.cz...ych-motorovych-oleju

10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 00:52 | Nahoru | #40
tady to bude furt stejny

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 06:42 | Nahoru | #41
mysak979> Ale s tím rozdílem, že výrobce auta všechny tyto viskózní rozsahy olejů pro dané auto schválil. Samozřejmě při splnění výkonnostní specifikace. U Afriky je prostě doporučená jen jedna viskozita 10W30 a výkonnostní specifikace JASA MA nebo vyšší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 07:08 | Nahoru | #42

vilemx píše: Já tedy nevím, ale proč se to stočilo na debatu, zda 10W-30 za 250 je lepší nebo horší než 10w-40 za 150?. Nemělo by to být spíš o tom, jestli ten 10W-40 za 150 motoru stačí nebo ne. No a můj čistě subjektivní názor je takový, že stačí.



Takže ušetří za olej 400,- na cca 2 roky ježdění....ale prokouří cca 70 tkč v cigárkách

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 08:30 | Nahoru | #43
Afrika má pokud vím předepsaný interval výměny na 12tkm. 10W30 je víc sřihově stabilní a vhodnější pro delší intervaly výměny, než 10W40/50/60... Ty s vyšším letním číslem jsou vhodnější pro hodně zatěžované vysokootáčkové motory. Nevydrží ale tak dlouhý interval.U Duke 390 mám předepsáno 15W50 s výměnou MAX po 6tkm. Proč asi ... ?

Naposledy editováno 26.05.2020 08:33:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 09:05 | Nahoru | #44

Oldag píše: Dneska jsem byl na 1000 km servis a dali mi 10w40,prý je na naše podnebí vhodnější,extra jsem se ptal kvůli tomule tématu.Jinak jsem mohl celou dobu být v dílně,všechno rádi ukázali.



Kdyz se podivas do manualu starsich motorek, kdy vyrobci jeste informace zakaznikum davali, tak zjistis, ze 5W30 nebo 10W30 se doporucovalo pro teple podnebi nekde u more a tak. Zatimco 10W40 a vyse se doporucovalo pro podnebi nasemu kdy jsou fakt 4 rocni obdobi s ruznyma teplotama a ne jen vedro a mene teplo jako nekde na jihu u more. Napriklad Yamaha to tak uvadela, jestli i ted to nevim, dneska v tech manualech uz poradne nic neni.

10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 17:50 | Nahoru | #45
Ještě k těm testům olejů , u vývoji nového motoru, samozřejmě musí být.
Dle uložení kluzných dílců, průměr délka, musí být konstruovány parametry olejového čerpadla , a tím i odzkoušen typ oleje, aby byl zachován olejový polštář a díl neopotřebovával kompozit.

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 23:19 | Nahoru | #46

PIGO píše: Takže ušetří za olej 400,- na cca 2 roky ježdění....ale prokouří cca 70 tkč v cigárkách


Nechápu, jsem nekuřák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

26.5.2020 v 23:23 | Nahoru | #47

HondaOK píše: Afrika má pokud vím předepsaný interval výměny na 12tkm. 10W30 je víc sřihově stabilní a vhodnější pro delší intervaly výměny, než 10W40/50/60... Ty s vyšším letním číslem jsou vhodnější pro hodně zatěžované vysokootáčkové motory. Nevydrží ale tak dlouhý interval.U Duke 390 mám předepsáno 15W50 s výměnou MAX po 6tkm. Proč asi ... ?


Fůra motorek nejen od Hondy má už asi třicet let servisní interval 12 tisíc km a v manuálu doporučených několik různých kombinací viskozit. Co je v tom motoru CRF 1000 tak zvláštního, že smí mít jen jeden rozsah 10W-30 od Antarktidy po Alžír???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 00:29 | Nahoru | #48
.

Naposledy editováno 09.11.2020 22:03:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 09:09 | Nahoru | #49

HMS píše: vilemx> Tak dnes jde o emise a jedna z cest pro výrobce je snížit odpory, pokud motor zkonstruoval a otestoval,což může být změn materiálů,vůlí nebo designu jednotlivých komponent což je vcelku jedno, na to že ho v pohodě umaže olej s 10W30 tak zdravému motoru nepoužívanému v extrému 10W40 nic nepřinese ale ani neublíží.



Nechci se pouštět do velký polemiky, ale mám empiricky vyzkoušeno na mý motorce, že přechod z 10W30 na 10W40 znamenal skokově lepší řazení manuální převodovky - lehčeji, tišeji. Už jen proto se ke 30 nehodlám vracet.
A to všechno při běžný jízdě, daleko od limitů všech olejů světa

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 09:12 | Nahoru | #50

puffybodie píše: Kdyz se podivas do manualu starsich motorek, kdy vyrobci jeste informace zakaznikum davali, tak zjistis, ze 5W30 nebo 10W30 se doporucovalo pro teple podnebi nekde u more a tak. Zatimco 10W40 a vyse se doporucovalo pro podnebi nasemu kdy jsou fakt 4 rocni obdobi s ruznyma teplotama a ne jen vedro a mene teplo jako nekde na jihu u more. Napriklad Yamaha to tak uvadela, jestli i ted to nevim, dneska v tech manualech uz poradne nic neni.



máš v tom hokej, je to přesně naopak

10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 10:31 | Nahoru | #51




.
Yamaha Flame rok99 125ccm skútr.

Naposledy editováno 27.05.2020 10:32:32

1 reakcí na tento příspěvek 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 13:25 | Nahoru | #52
Stále mi ale uchádza pointa prečo by niekto chcel zámerne pchať do toho motora niečo čo tam proste ísť nemá? verím v to že tomu motoru 10w40 vôbec neublíži (dokiaľ spĺňa normu) ale aby som experimentoval a skúšal hokus pokus - neviem. Radšej by som mu doprial kvalitný olej a viskozitu ktorú má mať a na ktorú sú šálky, kompozity, ložiská stavané a s tým že skrátim interval výmeny na každý rok a na 8 000 kilometrov ho udržujem v čistote bez karbónu. Pokiaľ ten olej bude čistý a nebude mať v sebe karbónové zvyšky usadeniny nevidím problém vo viskozite.

Opakujem sa ale treba si uvedomiť že čím bude olej hustejší pri prevádzkovej teplote síce má lepší mazací film, ale oveľa horšie odvádza teplo. Tým pádom rýchlo degraduje. Avšak 10w30 vs 10w40 je taký malý rozdiel že to bude mať zanedbateľné vlastnosti. Skorej keď sa v tom už chceme riešiť by som videl problém s namáhaním olejových čerpadiel pri 10w40 (málinko hustejší) a horšie vlastnosti "dopravy" oleja v DCT verziách.



Naposledy editováno 27.05.2020 14:42:57

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 15:36 | Nahoru | #53

Foggino píše: Stále mi ale uchádza pointa prečo by niekto chcel zámerne pchať do toho motora niečo čo tam proste ísť nemá ?


Celá tahle debata se dá shrnout do zvýrazněného. Opravdu tam nemá být, protože motoru škodí víc, než 10W-30? Nebo tam nepatří jen a pouze proto, že sice třeba maže stejně nebo lépe, ale jeho použití přinese o chlup vyšší vnitřní odpory a tím nevyjde emisní cyklus? Jsem přesvědčen o druhé variantě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 16:01 | Nahoru | #54
.

Naposledy editováno 09.11.2020 22:03:54

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

27.5.2020 v 20:20 | Nahoru | #55
HMS> jj, já reagoval jen na to, jak jsi psal, že to zdravymu motoru nic nepřinese - zrovna hladší řazení je příjemný plus.

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 09:59 | Nahoru | #56

Animals21 píše: Tlacitku HLEDAt bych obetoval pulku obrazovky fora m.cz



sem pro , kdo to napíše moderatorum?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 10:57 | Nahoru | #57
Stev> anaylýzu oleje může udělat nějaký ústav který je k tomu vybaven, výrobce olejů nebo výrobce motocyklů...nelze vyloučit že to výrobce udělal a z těch testů pak vychází doporučená specifikace

a s tímto olejem /motorex/ je převodovka tišší než s oblíbeným patokem castrol moto power 10W40
když mi mechanik vypustil po 1000 km původní náplň a nalil kastról 10W40, při odjezdu z Jarova se mi na každé křižovatce z displeje ztrácela číslovka s označením zařazené rychlosti a místo ní naskakoval blikající mezerník...podle manuálu nějaká chyba řazení....čidla se z toho vzpamatovávala asi 3 dny ...na mojí poznámku o hlučném řazení mi technik z Jarova odpověděl že si na to stěžují všichni...

Tak já si s motorexem nestěžuji, naopak

a pokud jde o hlučné řazení upozorňuji na informaci o seřízení vůle spojkového lanka u AT s manuálem....píše se tam o vůli 8mm, nevím zda tím autor myslel rozsah volného pohybu měřeného na kuličce spojkové páčky nebo někde u ovládací páčky , v každém případě pokud si neseřídíte spojku s citem tak aby řádně vystavovala - vypínala a neprokluzovala ale necháte na lanku skutečně 8mm vůli, bude řazení hlučné protože spojka nebude vystavovat a zuby převodovky dají o sobě vědět....vy s DCT se tím nezabývejte

Naposledy editováno 28.05.2020 11:17:03

(reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 11:43 | Nahoru | #58
CRF1000> O kvalite oleja nepochybujem. Myslím ale že pre ten motor je srdečne jedno či tam dáš castrol ale motorex. Neverím že by sa s tým nevedela prevodovka vysporiadať. Podľa mňa len zhoda náhod - zle si kopol kvalt, niečo nezapadlo atď. Ten motor je jednoduchý, žiadne raketové vedy sa tam nedejú - dokonca aj kompresný pomer 10:1 je pre súčasné štatistiky na spodnej strane porovnaní.

Naposledy editováno 28.05.2020 11:47:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 12:21 | Nahoru | #59
CRF1000> 8mm je číslo, které udává pro konec páčky. Na lanku je to 1-2 mm.
Při řazení dochází k polosuchému tření v kontaktu přesouvaného kola a hřídele. Pak záleží na schopnosti oleje, nebo spíš aditiv, udržet se v tenké mezeře a nedovolit nerovnostem povrchu, aby po sobě přímo dotýkala ocel na ocel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W-30 vs 10W-40

28.5.2020 v 12:42 | Nahoru | #60
.

Naposledy editováno 09.11.2020 22:04:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist