Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ahoj. Mam dotaz na mistni strojare. Strhnul se me pohon garazovych vrat a problem je v remenici, ktera pohani ozubeny remen. Je nasazena na ocelove hrideli, ktera je ze dvou stran zplostela a v remenici je drazka pro klinek. Samotna hridel je pak pres klinek nasazena na hridel z prevodovky motoru. A dotaz zni: byla ta hridel zajistena pouze tim klinkem, ktery se asi strihnul? A proc je ta hridel zplostela ze dvou stran? Popripade jak remenici na hrideli zajistit jinak, aby se neprotacela? Snad to bude patrne z fotek.A kde pripadne klinek sehnat? 3x4x20 mm
Dik
se-se> remenice je asi duralova s vlisovanym ocelovym pouzdrem, naboj je ocelovy. Axialni pohyb tam neni zadny. Jen me proste mate, proc je to udelany takhle s ofrezovanym nabojem a drazkou na pero a neni to zalisovany napevno.Jedine co me napada je, ze to melo byt z nejakeho duvodu pruzne a samosvorne pri zaberu. Zkusim sehnat nejake to pero a uvidim, jak se to bude chovat.
Honza-1400> ja myslím že důvod je prostě ten, že ty dily se takhle daly koupit hotový od nějakého subdodavatele a jestli je to technicky spr?vný řešeni už výrobce nezajímá. Ten ofrézovaný dil téměř jistě původně patřil do jiné řemenice.