bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, smĺrem dolů...
 
26.4.2020 v 11:27
Zdar
Nevíte někdo náhodou jak technicky funguje quickshifter při řazení směrem dolů? Nikde jsem nenašel žádné fundované informace. Konkrétně mám na mysli BMW. Nebo nějaký odkaz na článek. Dík všem za odpověď.
Předchozí
1 2
Následující

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 11:57 | Nahoru | #1
... normalne, zatlacim na paku dolu a ono to podradi... zatlacim nahoru a ono to zaradi vejs ...

Naposledy editováno 26.04.2020 11:58:11

1 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 12:34 | Nahoru | #2
Směrem dolů to automaticky vrkne a tím dojde k přerušení přenosu momentu od kola k motoru, což je nutné pro to, aby šlo přeřadit.

Naposledy editováno 26.04.2020 12:35:21

(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 12:40 | Nahoru | #3

CB600 píše: Směrem dolů to automaticky vrkne a tím dojde k přerušení přenosu momentu od kola k motoru, což je nutné pro to, aby šlo přeřadit.



... to je nejfundovanejsi popis QS, co jsem zatim cetl!

2 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 12:50 | Nahoru | #4
Takže to vrkne před tím než začne vyřazovat vyšší kvalt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 12:53 | Nahoru | #5

stepdy píše: Takže to vrkne před tím než začne vyřazovat vyšší kvalt?



... a proc by to vrkalo? Zkus nekdy lehce zatlacit radicku (u motorky bez QS) a trochu ubrat plyn, co to udela...

(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 12:59 | Nahoru | #6

stepdy píše: Takže to vrkne před tím než začne vyřazovat vyšší kvalt?


Ano. V praxi je to tak rychlé, ze to ani nepostrehnes. Vrk - a hned je tam nižší kvalt. Jde to samozřejmě i bez sofistikovaného zařízení známého jako autoblipper, kdy jeho funkci plní pravé zápěstí

1 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 13:19 | Nahoru | #7
Takže:tlačím na řadičku-motor si přidá, nebo ubere (aby nebyl v tahu )-zaskočí nižší kvalt-otáčky se zvýší od zadního kola?
Nebo qs nefunguje když je otevřený plyn?

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 14:44 | Nahoru | #8
Na první otázku ano. Na druhou neumím odpovědět, nikdy jsem ten systém na žádný mašině neměl. Nicméně ale většinou, když se podřazuje, tak bývá plyn zavřený, ale třeba je to tak chytré, že to dostatečně vrkne i s částečně otevřeným plynem....

(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 15:15 | Nahoru | #9

stepdy píše: Takže:tlačím na řadičku-motor si přidá, nebo ubere (aby nebyl v tahu )-zaskočí nižší kvalt-otáčky se zvýší od zadního kola?
Nebo qs nefunguje když je otevřený plyn?



QS funguje s otevřeným plynem, to je celá pointa, když řadíš nahoru, na chvilku vypne zapalování (je to podobný systém, jako jednodušší TC systémy) a při řazení dolů naopak přidá plyn, jde to i dost dobře slyšet.

Celá pointa je, že když jedeš na čas / závod a každá desetina se počítá, je důležité, že na výjezdu ze zatáčky tam jen nakopeš rychlosti a naopak zase při brzdění, hlavně v náklonu, nemáš změny v brzdném účinku motoru, jako při plně manuálním podřazování.

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 15:16 | Nahoru | #10
Já teda při podřazování plyn zavřu a pak teprve podřadím. V manuálu se ale píše následující:

Během řazení s pomocí asistenta řazení Pro se před procesem řazení ani během něho nemění příslušný stav zatížení (poloha rukojeti plynu). Změna polohy rukojeti plynu během řazení může vést k přerušení funkce anebo chybnému zařazení. Řazení s ovládáním spojky není podporováno asistentem řazení Pro.

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 15:40 | Nahoru | #11
Měl jsem na mysli např.situaci: začnu předjíždět, zjistím že mám málo otáček, chci podřadit. Jestli to podporuje obousměrný qs. Jinak všem díky. Už je mi to jasnější. Nebylo mi jasné, kdy to může přidávat plyn,když je furt zařazeno a spojka se nerozepíná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 16:36 | Nahoru | #12
)

Naposledy editováno 09.11.2020 22:14:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 16:40 | Nahoru | #13

HMS píše: Lehce-nic,silně- držím palce:)



... drz drz... nekomu se nepodari nikdy... nekdo je proste lepsi...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 17:31 | Nahoru | #14
)

Naposledy editováno 09.11.2020 22:14:28

(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

26.4.2020 v 17:34 | Nahoru | #15
HMS> ... pripadne jen dost sily

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

27.4.2020 v 13:23 | Nahoru | #16
Je to hodně návyková záležitost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

27.4.2020 v 13:29 | Nahoru | #17
HMS> Já mám Stroma 2007 a také jde řadit nahoru/dolů bez spojky. Chce to cit,ale není k tomu potřeba nijak zvláštní síla. Ale už to nedělám,protože si myslím že to tomu motoru,resp. převodovce moc nesvědčí. Pepa Sršeň je teda opačného názoru ale pokud není plnohodnotný QS,tak je lepší tu spojku použít.

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

27.4.2020 v 19:55 | Nahoru | #18
Hore je to asi jasné, musíš radiť s otvoreným plynom, aby to bolo hladké.
A smerom dolu iste/asi so zatvoreným plynom. Aspoň tak to robím, lebo je blbosť chcieť spomaliť motorom pred zátačkou a pridávať plyn.

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

27.4.2020 v 23:22 | Nahoru | #19
Na Versysu musím zatlačit na řadičku a při tom lehce vrknout plynem. Přeskočí to krásně. Skoro bych aj věřil, že to nic nekurví. Ovšem v "závodním" módu.
Pomalu a v nízkých otáčkách motoru to jde blbě, moc ucukaně a hlavně je to k ničemu. Takže používám spojku, nahoru i dolů.
...bez vrknutí plynem mě to nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 06:30 | Nahoru | #20
)

Naposledy editováno 09.11.2020 22:14:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 08:48 | Nahoru | #21
HMS> moje chyba.... nepochopil jsem "vyrazovat" jako proces k zařazení kvaltu nižšího

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 08:54 | Nahoru | #22
MedWed> Ty nevíš jak se řadilo ve V3Sce?? Tam jsi musel také dát pořádný meziplyn

1 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 09:02 | Nahoru | #23
QS na mtorce mám. S tím fungováním je to asi takhle: Při řazení nahoru to má rádo vyšší otáčku, alespoň 4000, lépe více. Při řazení dolů to nejlépe funguje se zavřeným plynem a klidně z vyšších otáček. Vrhnutí je docela výrazné. Řadička se tváří jako by měla dolu dvě polohy, na první rozpojí spojku a vrkne, na druhou tam kopne kvalt.

Takže praktické použití připomíná okruhové řazení: Výjezd ze zatáčky a někde nad 6tisíc kopeme kvalty nahoru. Když se blíží zatáčka, potom plyn zavřít, vzít za brzdy a podle otáček motoru kopeme dolů a pomáháme si brzdným účinkem motoru. V zatáčce nabrat na plyn a po průjezdu bodem zlomu za plyn a tak pořád dokola. Při používání v nižších otáčkách nahoru to někdy docela cuká s celou motorkou.

Je to docela návykové, ale v praxi to používám celkem málo (tak 10 % všech řazení). Při běžné jízdě řadím se spojkou. Vyjímkou je jízda se spolujezdcem, tam při řazení QS je to hladší.

Jo a ještě jedna věc: ten tlak na ředící páku musí být docela silný - prostě se tomu musí řict, že chci řadit bez spojky.

Naposledy editováno 28.04.2020 09:05:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 09:08 | Nahoru | #24

pese píše: QS na mtorce mám. S tím fungováním je to asi takhle: Při řazení nahoru to má rádo vyšší otáčku, alespoň 4000, lépe více. Při řazení dolů to nejlépe funguje se zavřeným plynem a klidně z vyšších otáček. Vrhnutí je docela výrazné. Řadička se tváří jako by měla dolu dvě polohy, na první rozpojí spojku a vrkne, na druhou tam kopne kvalt.


To rozpojení spojky myslíš jak? Pokud vím, tak motorky s QS spojku nerozpojují.

(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 09:17 | Nahoru | #25

dafikk píše: MedWed> Ty nevíš jak se řadilo ve V3Sce?? Tam jsi musel také dát pořádný meziplyn



u nás, u kuchařů, se už na V3S chodíme dívat jen do muzea...

(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 09:31 | Nahoru | #26
karf> Kdyby nedošlo k rozpojení spojky, tak se ten meziplyn při podřazení promítne na zadním kole. K rozpojení spojky dochází, ale je to velmi rychlé.

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 09:42 | Nahoru | #27
Ne, nedochází k rozpojení spojky. A ten meziplyn se nepromítne, neboť to slouží jen k vyrovnání otáček soustavy motor - převodovka.

Naposledy editováno 28.04.2020 09:42:36

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 09:44 | Nahoru | #28
QS na spojku nesaha, nema jak pokud to neni DTC nebo podobny system. Proste radis dolu, radici vidlicka vytahne ozubeny kolo z jednoho kvaltu a ve chvili kdy je mezi dvema rychlostma "ve falesnem neutral" vrkne ridici jednotka plynem, aby nizsi rychlost zapadla bez vetsiho skubani.

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 12:40 | Nahoru | #29
QS sa používa ako názov systému rýchloradenia smerom nahor, ktorý umožňuje radenie vyšších prevodov bez spojky. Keďže vôle v prevodovke sú rôzne pre každý prevod, rôzne sa prejavujú pri rôznych otáčkach, tak aj QS je tým lepší, čím je sofistikovanejší (berie do úvahy konkrétny prevod, odpája aj vstrekovače nie len zapaľovanie, vstrekovanie a zapaľovanie pripája postupne, berie do úvahy aj mieru trhnutia motorky na základe zaznamenania akcelerometrom a tým sa postupne mierne prispôsobí, má dobre nastaviteľný treshold na rozpoznanie toho, že jazdec sa snaží tlakom na páčku preradiť). Najlepšie funguje pri plnej záťaži a pri vysokých otáčkach. Tlakom na radiacu páčku senzor zaznamená jazdcovu snahu o preradenie, tak jednoducho QS preruší zapaľovanie na stanovený čas, tým pádom do prevodovky sa prestane prenášať moment od motora a vyšší prevod zapadne. Ak je doba prerušenia krátka, prevod nestihne zapadnúť a preradenie sa nepodarí. Ak je doba prerušenia dlhá, tak dôjde ku väčšiemu trhnutiu motorky. Ak je zlý treshold pre detekciu snahy o preradenie, tak k prerušeniu prichádza v zlom momente a na radiaci mechanizmus prevodovky sa vyvíjajú sily, ktoré ju ničia dosť značne.
Blipper je väčšinou zaužívaný názov pre radenie nadol. Používa tiež senzor na radiacej tyčke, ktorý sníma ale snahu o preradenie nadol. Po zaznamenaní tejto snahy (pri zavretom plyne a teda spomaľovaní - niekedy aby zafungoval je potrebné mať stlačenú aj brzdu), spraví to, že pre riadiacu jednotku motora nasimuluje signál z potenciometra, ktorý sleduje polohu plynu (plyn je síce zavretý, ale RJ dostane info, že sa sním na okamih "vrklo"), čím donúti RJ otvoriť škrtiace klapky a vrknúť motorom aby zapadol ľahko nižší prevod. Kvalita podradenia závisí od presnosti rozpoznania snahy o preradenie na radiacej tyčke, teda od správneho načasovania vrknutia motorom a tiež od miery vrknutia motorom.

Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...

28.4.2020 v 19:44 | Nahoru | #30
Chtěl jsem se letos vrátit ke K1600GTL s QS, ale tohle mě úplně zmrazilo.Nevíte, jak to v rámci svolávačky bylo řešeno ?

www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/k-1600-gt-k-1600-gtl-k-1600-b/22098
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist