Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál
Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?
Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.
Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutící moment vs výkon
Tak nejenom pro tebe:
výkon = moment x úhlová rychlost
P = M x 2Pí x n /60 , kde n jsou otáčky z minutu
P [kW] = M [Nm] x 0,105 x n [1/min] / 1000
P = 100 x 0,105 x 10000 / 1000 = 105 kW
Střední efektivní tlak
p = M / V x 2 x 2Pí
p [MPa] = 12,56 x M [Nm] / V [ccm]