bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N Lunchbox filtr
Zdravím vás, chtěl bych se zeptat jestli tu někdo z vás má na GSku hozený K&N lunchbox. Je to ten filtr který nahrazuje celý airbox.

S přetryskáním už počítám, co jsem se zatím dočetl tak se doporučuje hlavní tryska 140. Každopádně mám ročník 1994 a tyto doporučení byly pro modely od roku 2000 a mám dojem že od jistého roku se do karburátoru přidávala ještě jedna regulační tryska. Každopádně bych se chtěl zeptat zda by bylo lepší vzít ještě o něco větší trysku.

Další věc co jsem se dočetl, byl upgrade výfuku. Do aftermarket výfuku moc investovat nechci kvůli homologaci a dalším subjektivním důvodům. Každopádně dotaz zní, zda je to nutná potřeba


Na závěr bych snad jen chtěl říct, že mi nejde nutně o navýšení výkonu. Spíše bych ocenil kvalitnější filtr který se dá "propláchnout" namísto toho abych vyhazoval papírové filtry. A taky údajně podává hlubší zvuk což ocením.

Děkuji za vaše odpovědi


2 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 13:38 | Nahoru | #1
Mito7: sice sis vytrhl z kontextu jen neco a sam jsi neporadil, ale ano, nemyslim si, ze je to tak jednoduche a me nactene (ano, nactene, ne prakticke) zkusenosti o ladeni starych endur hovori o tom, tedy muzes se docist (hodne ctu advrider.com), ze tohle ladeni pres filtr a smes opravdu casto vede k tomu, ze kroutak se posune niz a ubyde spickovy vykon. Coz nemusi byt vzdy zadouci u motorek, co nemaji zrovna moc kW. Krivkou myslim krivku vykonu. Konkretne, ze je velmi snadne dosahnout toho, ze budes mit vykonove propady, protoze to nebude az tak easy vse vyladit idealne. Ne, ze to nejde, ale ze jen tak od oka to nebude uplne sranda.

Rad se dozvim dalsi veci, ale muj soucasny nazor a snazim se cist fakt hodne, je takovy.

Naposledy editováno 05.03.2020 13:41:47

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 15:43 | Nahoru | #2

Animals21 píše: Mito7: sice sis vytrhl z kontextu jen neco a sam jsi neporadil, ale ano, nemyslim si, ze je to tak jednoduche a me nactene (ano, nactene, ne prakticke) zkusenosti o ladeni starych endur hovori o tom, tedy muzes se docist (hodne ctu advrider.com), ze tohle ladeni pres filtr a smes opravdu casto vede k tomu, ze kroutak se posune niz a ubyde spickovy vykon. Coz nemusi byt vzdy zadouci u motorek, co nemaji zrovna moc kW. Krivkou myslim krivku vykonu. Konkretne, ze je velmi snadne dosahnout toho, ze budes mit vykonove propady, protoze to nebude az tak easy vse vyladit idealne. Ne, ze to nejde, ale ze jen tak od oka to nebude uplne sranda.

Rad se dozvim dalsi veci, ale muj soucasny nazor a snazim se cist fakt hodne, je takovy.



Myslím, že na ADV chodí stejní lidi jako sem. Tzn. garážníci se šroubovákem. Nebo mají nějaký grafy? Třeba jo. Spíš si myslím, že to nemají doladěný a ve vrchu, kde by to měl jet líp, to mají rozhozený a jede to jen dole, proto maj pocit, že ten krouták se posunul dolu. Jen můj odhad.

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

6.3.2020 v 10:48 | Nahoru | #3

Animals21 píše: Mito7: sice sis vytrhl z kontextu jen neco a sam jsi neporadil, ale ano, nemyslim si, ze je to tak jednoduche a me nactene (ano, nactene, ne prakticke) zkusenosti o ladeni starych endur hovori o tom, tedy muzes se docist (hodne ctu advrider.com), ze tohle ladeni pres filtr a smes opravdu casto vede k tomu, ze kroutak se posune niz a ubyde spickovy vykon. Coz nemusi byt vzdy zadouci u motorek, co nemaji zrovna moc kW. Krivkou myslim krivku vykonu. Konkretne, ze je velmi snadne dosahnout toho, ze budes mit vykonove propady, protoze to nebude az tak easy vse vyladit idealne. Ne, ze to nejde, ale ze jen tak od oka to nebude uplne sranda.

Rad se dozvim dalsi veci, ale muj soucasny nazor a snazim se cist fakt hodne, je takovy.


Odpor filtru se projeví hlavně v situaci, kdy přes něj proudí velké množství vzduchu a to je právě zrovna při vysokých otáčkách a plném plynu. Při středních otáčkách je průtok téměř poloviční a proto se vliv odporu filtru tolik nemůže projevit a tím pádem je vliv na výkon mizivý. To znamená, že odpor filtru má největší vliv právě při špičkových otáčkách. Podstatné je , aby se vzduch do airboxu nasával z místa, kde je studený a pokud možno v přetlaku. Samozřejmě se k tomu musí dodat patřičné množství paliva. Důležité je též zachovat délku sacího potrubí pro vznik rezonancí a naopak uklidnění proudícího vzduchu, hříbek hned na karburátoru určitě není dobře.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 32 Včera v 21:30 Kohlstein
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 20 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist