globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N Lunchbox filtr
Zdravím vás, chtěl bych se zeptat jestli tu někdo z vás má na GSku hozený K&N lunchbox. Je to ten filtr který nahrazuje celý airbox.

S přetryskáním už počítám, co jsem se zatím dočetl tak se doporučuje hlavní tryska 140. Každopádně mám ročník 1994 a tyto doporučení byly pro modely od roku 2000 a mám dojem že od jistého roku se do karburátoru přidávala ještě jedna regulační tryska. Každopádně bych se chtěl zeptat zda by bylo lepší vzít ještě o něco větší trysku.

Další věc co jsem se dočetl, byl upgrade výfuku. Do aftermarket výfuku moc investovat nechci kvůli homologaci a dalším subjektivním důvodům. Každopádně dotaz zní, zda je to nutná potřeba


Na závěr bych snad jen chtěl říct, že mi nejde nutně o navýšení výkonu. Spíše bych ocenil kvalitnější filtr který se dá "propláchnout" namísto toho abych vyhazoval papírové filtry. A taky údajně podává hlubší zvuk což ocením.

Děkuji za vaše odpovědi

Předchozí
1 2
Následující

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 16:34 | Nahoru | #31

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 16:37 | Nahoru | #32

Raitzen05 píše: Děkuji panu vlahovi za konstruktivní odpovědi které se sotva týkají mé otázky :) kdybych chtěl silnější moto tak bych do něj rovnou šel.. GS500 jsem si vybral protože mám A2 a hledal jsem motorku co je vzduchem chlazená a karburátorovaná. Navíc se mi vždy líbila. A když už jsme u toho ladění... hele vylaď si trochu svoje chování a všichni budeme cajk ;) je to zdarma.

Ostatním děkuji za rozumné odpovědi a ano.. počítám dopředu s chudší směsí :)

A Stevovi děkuji za google mastera protože tenhle thread jsem ani za boha nenašel :D



Tak chlapče,zrovna jsem chtěl začít ladit to svoje chování,ale když vidím že už ti většina radí to co já,tak na to kašlu Prostě uděláš nejlíp když se na to vysereš,a tím žes vyhodil těch 1600 jak jsi psal,s tím se hold smiř.I prodělek je někdy výdělek.Jestli budeš pokračovat,vyhodíš mnohem víc.

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 16:50 | Nahoru | #33

Stev píše: mira008> jenže podle zkušeností s touhle motorkou na zahraničním fóru je to dobře funkční i se sériovou jehlou, takže je lepší to nejdřív vyzkoušet tak a dynojet sadu si nechat na později. Kdyby to nefungovalo, radši bych vrátil airbox než ještě kupoval dynojet.



Zkusí a uvidí. Ale přímo k tomu filtru píšou ten DJ. Je to na něm.

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 18:04 | Nahoru | #34
Zbytečný, prolej prachy za KNko nádrží

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 21:00 | Nahoru | #35
Měl jsem GSo 1993 kde jsem použil KNko do airboxu,trysky jsem dal myslím 135,a otevřený laďák Tenax.
Nejelo to špatně a zvuk byl o dost dospělejší...
Ale musel jsem si dost pohrát s karbecama-nový gumičky,seřízení hladiny,synchronizace,seřízení volnoběhu...
Ten lunchbox bych asi nedával,jenom ti to bude sát horkej vzduch a prach

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 21:47 | Nahoru | #36
Pro ročník 94 je to jedno, tam jsou rozdíly mezi roky minimální, spíš jsou drobné rozdíly mezi modelama z které země konkrétně pochází a jak se případně pro tamější trh škrtil než co to je za ročník - trisky, jehly, šoupata, takže co to bylo konkretně uvidíš stejně až jak ho rozděláš a podle toho koupíš co bude případně třeba.

Orientačně ta doporučení co jsi četl také sedí, já tam mám 140 něco přesně nevím, už si za ta leta nepamatuju, největší kterou jsem si do sady sehnal s tím, že určitě nebude třeba a nakonec by se se tam naopak stejně ještě hodila větší. Mám tam ale jen KN vložku, airbox je původní. Vzhledem k tomu, že tam vedou odfuky a starší gs si rádo sem tam něco odplivne, dále potom teplota a tak dále si to drbání s přímýma filtrama bez airboxu neumím moc představit a nechtělo by se mi, osobně bych to bez airboxu z mnoha důvodů nechtěl. Ale to si musíš zvážit sám.

S laděním na brzdě počítej stopro, bez toho nemá cenu se do toho vůbec pouštět. S laďákem záleží dost na tom, co tam máš teď za výfuk a v jakém je stavu. Rozhodíš si trochu odpory na ventilech, nemá moc cenu mít otevřené sání kdyby pak byl naopak velký odpor na výfuku, tam by pak nějaký civilizovaný decentní laďák pomohl. To má spíše význam u GSek do 91 s původním uplně pší pší výfukem s uzounkou trubičkou. S homologací u ladáku problém není, spíš je horší, že je celý lauf v celku už od svodů. Kdyby byla koncovka zvlášť tak je to jedno, takhle do toho nemá cenu podle mě řezat pokud je original ještě dobrý.

Zvýšení výkonu stejně čekej v poloze zápěstí nadoraz, ale v těchto otáčkách zas není moc pohodlné GSko provozovat. Co se výsledků týče někde si přidáš jinde ubereš, v základu jsou GSka velmi zbytečně ochuzené, když to správně naladíš bude míň žhavit.

Nějak se rozhodni sám a pak uvidíš, každopádně dělat něco jen tak napůl nebo "to je dobrý" způsobem otočit šroubkama jak tu bylo řečeno přinese jen díru v peněžence a valný výsledek žádný.

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

6.3.2020 v 10:48 | Nahoru | #37

Animals21 píše: Mito7: sice sis vytrhl z kontextu jen neco a sam jsi neporadil, ale ano, nemyslim si, ze je to tak jednoduche a me nactene (ano, nactene, ne prakticke) zkusenosti o ladeni starych endur hovori o tom, tedy muzes se docist (hodne ctu advrider.com), ze tohle ladeni pres filtr a smes opravdu casto vede k tomu, ze kroutak se posune niz a ubyde spickovy vykon. Coz nemusi byt vzdy zadouci u motorek, co nemaji zrovna moc kW. Krivkou myslim krivku vykonu. Konkretne, ze je velmi snadne dosahnout toho, ze budes mit vykonove propady, protoze to nebude az tak easy vse vyladit idealne. Ne, ze to nejde, ale ze jen tak od oka to nebude uplne sranda.

Rad se dozvim dalsi veci, ale muj soucasny nazor a snazim se cist fakt hodne, je takovy.


Odpor filtru se projeví hlavně v situaci, kdy přes něj proudí velké množství vzduchu a to je právě zrovna při vysokých otáčkách a plném plynu. Při středních otáčkách je průtok téměř poloviční a proto se vliv odporu filtru tolik nemůže projevit a tím pádem je vliv na výkon mizivý. To znamená, že odpor filtru má největší vliv právě při špičkových otáčkách. Podstatné je , aby se vzduch do airboxu nasával z místa, kde je studený a pokud možno v přetlaku. Samozřejmě se k tomu musí dodat patřičné množství paliva. Důležité je též zachovat délku sacího potrubí pro vznik rezonancí a naopak uklidnění proudícího vzduchu, hříbek hned na karburátoru určitě není dobře.

1 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

6.3.2020 v 12:50 | Nahoru | #38
Motorka není primárně o penězích a každý si ji rád přizpůsobí tomu cose mu líbí. Třeba laďák, filtry a podobně. Pro ten pocit, člověk to počítat nesmí.

Dáš KN a pak laborování s tryskama, sada od Dynojetu. Jsou tam i nějaký výchozí tabulky, aby ses měl od čeho odpíchnout. Ceny teď neřeším, to je na tobě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

6.3.2020 v 20:53 | Nahoru | #39

jiri.kaspi píše: Dáš KN a pak laborování s tryskama, sada od Dynojetu. Jsou tam i nějaký výchozí tabulky, aby ses měl od čeho odpíchnout.



Pro mašinu z roku 94 ty tabulky už dost nemají význam, věštění z kávové sedliny bude mít podobnou přesnost. Za tu dobu používání se bude aktuální stav od origo velmi lišit... Chce to prostě odzkoušet a měřit na brzdě.

Jinak doporučuju ještě předtím komplet karburátory vyčistit ultrazvukem, když už tak ať je to aspoň v nějakém definovaném stavu, ne s letitýma usazeninama

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

7.3.2020 v 16:52 | Nahoru | #40
dj_hroch> Suhlas, ale pokud vyčistíš karbce a osadíš tryskami tak by se to mělo standardu přiblížit.

1 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

8.3.2020 v 20:57 | Nahoru | #41
Filtr úspěšně vyměněn a trysky taky. Zkusil jsem velikost 145 pro lepší kompenzaci přísunu vzduchu. Inu.. co říct.

Jede o dost lépe, akcelerace je o dost lepší v nižších otáčkách a eliminoval se problém, že okolo 6k trochu ztrácí na výkonu. Také zní o dost lépe a trochu hlučněji (nestěžuji si). Zvuk je hlubší a podání výkonu se o dost zlepšilo. Řekl bych, že se možná i trochu výkon zvedl o pár koní ale to může být subjektivní dojem. Zkoušel jsem jen malou krátkou testovací jízdu. Každopádně si dost rádo najednou odplivne do výfuku nějaký ten benzín a ano.. i přes tlumič to jde dost slyšet.

A víceméně jsem se chtěl spíše zeptat, dle zkušenosti ostatních a hlavně zkušenějších motorkářů kteří se v motorkách hrabou více, zda je toto střílení do výfuku při brždění motorem, popřípadě rev-matchingem při podřazování důsledkem bohatější, nebo chudší směsi. Osobně budu raději s bohatší směsí, protože GSko už z továrny je dost chudé.

K&N Lunchbox filtr

8.3.2020 v 21:09 | Nahoru | #42
Ja bych to zkusil ochudit, samozrejme rada bez zaruky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

9.3.2020 v 07:56 | Nahoru | #43
Raitzen05> Spíš si myslím, že chudá a pokud to nedělá v otáčkách, ale jen při podřazování, tak buď chudý volnoběh nebo to chce dát výš jehlu.

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

11.3.2020 v 19:08 | Nahoru | #44
dj_hroch> Taky bych řekl ,chudá směs.Ale na seřizování karburátorů mi přijde dost zima
V létě,kdy se hlavně jezdí, se to bude chovat zas jinak...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 20 Včera v 19:36 Dejwidos
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 27 Včera v 17:20 Yellec
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist