bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K čemu baterku v kawasaki kmx 125
21.2.2020 v 00:00
Čau, nevíte náhodou někdo k čemu mi je v KMXu baterka?když startuje, svítí, troubí bez baterky?
Předchozí
1 2
Následující

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 07:13 | Nahoru | #1
Čau, bez baterky to ani neskúšaj, lebo môžeš poškodiť reglér. Baterka je tam asi kvôli smerovkám. A u mojej HQ, nezapnem nič bez toho, aby nefungoval motor. Je to ale striekačka a má štartér.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 09:18 | Nahoru | #2
Podle schématu je tam baterie jako vyrovnávací prvek. Na volnoběh by alternátorek totiž nestíhal živit všechny el. spotřebiče takže by ti třeba pohasllo osvětlení a naopak při vysokých otáčkách by regulátor hřál jak blázen aby nedošlo k přepětí. Baterka to vše vyrovnává, na volnoběh přiživuje světla a zároveň se trochu vybíjí a ve vysokých otáčkách si bere proud na dobití a tím ulevuje regulátoru.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 14:13 | Nahoru | #3
Přesně jak píše grooll. Proto jsem řešil, jak to vykuchat tak, abych měl zapojené jen světla, zbytek jsem chtěl vyházet. Když už jsme u toho, nevíte někdo jak to tedy udělat? Nejsem v tomhle odborník a nerad bych, aby se mi něco odpálilo. Díky :)

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 14:33 | Nahoru | #4
I pro elektrikáře to bývá docela oříšek, natož potom pro neznalého. Je potřeba si uvědomit že celá elektrika je navržená jednak týmem specialistů a druhak tak aby fungovala ve všech režimech provozu. Z toho plyne, že jakýkoliv zásah bude mít zásadní vliv na chování součástek, na jejich spolehivost a životnost. Je možno odpojit a vyhodit celý systém směrovek protože elektrika nepočítá s tím že by bylo blikání nonstop puštěné ale to je tak všechno.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 14:39 | Nahoru | #5
Takže to znamená, radši to nechat, tak jak má být, než něco pos***.

1 reakcí na tento příspěvek K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 16:16 | Nahoru | #6
mužeš baterku vyhodit stejně jako regulátor napětrí , ale pak bys tam musel dát žrout napětí aby ti nepopraskaly žarovky a jiný přerušovač blinkrú a jiný klakson

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 16:22 | Nahoru | #7

ja1 píše: mužeš baterku vyhodit stejně jako regulátor napětrí , ale pak bys tam musel dát žrout napětí aby ti nepopraskaly žarovky a jiný přerušovač blinkrú a jiný klakson

co je prosím za el. součástku/zařízení/živočicha "žrout napětí" ? čichám čichám kutila domácího.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 17:07 | Nahoru | #8
I Jawa ma z vyroby aku. Presto prakticky jsme overili, ze pro start staci 4,5V plocha s tatinkovi lucernicky. (Ovsem tam byl maximum z elektroniky kondik v zapalovani.)
Pravda je, ze i Kolumbovi krutou smrt prorokovali, a ze kdyz nezkusis, tak nevis, a kdyz musis tak musis.
Hlavne nam napis jak to dopadlo.
Prihoda sciplo a byl jsem zrovna v doliku opet vnese jedovaty usmev do nasich pivnich xichtu.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

21.2.2020 v 18:03 | Nahoru | #9
Prostě tohle schéma je pro mě docela hard to pokuchat tak, aby z el. zůstalo zapojené jen to, co je potřeba k běhu motoru + přední světla..





2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

22.2.2020 v 08:20 | Nahoru | #10

grooll píše: co je prosím za el. součástku/zařízení/živočicha "žrout napětí" ? čichám čichám kutila domácího.



Čau, aby som ti to vysvetlil. Čo píše ja1 je taká vecička čo sa prripája do okruhu a znižuje výkon zdroja=alternátor aby si nepoškodil spotrebič=žiarovku. Majú to skútre , motorky napr som to našiel a vymontoval z Yamahy DT 250 , ona chuderka už nemal svetlá. No, k veci, ten tzv žrút je napojený vo svetelnom okruhu nie v dobíjacom. A hlavne je napojený paralerne takže napätie nežerie, ako som zistil merákom ale prúd no funguje to a žiarovky svietia a nezhoria Znižuje vlastne výkon zdroja v špičke a mení ho na teplo.. čiže keď motorka nemá čísla =EČV=ŠPZ a svetlo svieti len keď ide motor, tak môžeš vyhodiť baterku, akurát ti zhorí regler , a jazdíš bez baterky nemusíš nič kuchať.

PS: to čo som napísal: že svetlo svieti, len keď beží motor znamená, že svetelný okruh nemá nič spoločné s dobíjacím okruhom a s okruhom zapaľovania. Máš na motorke tri okruhy jeden na motor , jeden svetlá a jeden dobíjanie parkovačky , smerovky a baterka.

Naposledy editováno 22.02.2020 08:27:20

(reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

23.2.2020 v 21:07 | Nahoru | #11
krokoš> To ano, ale mě jde o to, abych se zbavil baterky, tím pádem dobíjení atd.. Potřebuju, aby to vrčelo a svítilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

24.2.2020 v 10:20 | Nahoru | #12
krokoš> Nepochopil jsi mojí narážku, samozřejmě jde o REGULÁTOR NAPĚTÍ. Ve stávajícím zapojení je třeba jeden kombinovaný regulátor který:
1. usměrňuje tři fáze a reguluje je pro napětí baterie
2. reguluje napětí pro světla tak jak jsi vysvětlil výše

Žádný žrout

Máš tedy vyzkoušené odpojení světelného vinutí od stávajícího regleru a regulování odděleně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

24.2.2020 v 16:15 | Nahoru | #13
grooll> čau, ja nemám vyskúšané nič. Zakladateľ vlákna napísal, že mu to funguje bez baterky svieti a ide. Tak môže jazdiť , akurát odpáli regler. Svetelný okruh má zvlášť. Napríklad ako simson. Čo sa týka Ezekiela neviem akú motorku má, to som sa nedozvedel. Keď to svieti len z naštartovaným motorom a po vypnutí motoru mu hlavné svetlo zhasne, znamená to, že má osobiný okruh na svetlá. Keď to naštartuje bez baterky tak akurát zničí regler , v lese ho nepotrebuje. Do tej schémy som nepozeral, sa mi nechce toto lúšťiť. Kuchať nemusí nič, nech to tam je tých pár drôtov. Vyhodí baterku a jazdí,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

24.2.2020 v 17:14 | Nahoru | #14
krokoš> Taky mám KMX 125 (pardon, jsem neuvedl).
Já jsem to chtěl pokuchat tak, aby tam zbylo co nejmíň kabeláže, resp. jen kabeláž zapálka + přední světlo (jako u fichtla )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

24.2.2020 v 18:40 | Nahoru | #15
_Ezekiel_> že sa ti chce s tými drátmi babrať. Prď na to, keď to funguje. aj tak to je celé zablatené. Najhoršie je to enduro umyť a vypátrať tie vodiče. Zásada je, čo funguje do toho nepchať paprče. Radšej jazdi. Síce je pravdou, že čo tam nie je to sa nepokazí, ale radšej nebabrať.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

24.2.2020 v 18:55 | Nahoru | #16
Neni nic jednodnodussiho, nez nic nekuchat, proste odpojit a zkusit. Jako by odpadl kontakt na baterce. To by mnel regler vydrzet.A mnel by vydrzet i zkrat v baterii. Jarovky je spotrebak. Proste kdyz nezkusis, tak nevis,vzdy ale tak abys sve slovo mohl vzit zase zpatky.

(reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

25.2.2020 v 08:33 | Nahoru | #17
krokoš> Já bych se do toho nepouštěl, ale důvod proč to řeším je ten, že elektrika je tam původní, stará a celkem vyhnilá, většina drátů je zlámaná, prostě špatnej stav, nerad bych, aby mě to někde nechalo..
Proto bych to chtěl udělat nové, ale jak říkám, jen zapalko a světla. Bojím se právě jen tak zkoušet, abych něco neodpálil. Takže kdyby někdo věděl jak tohle vyřešit a poradil by, tak bych byl vděčnej

1 reakcí na tento příspěvek K čemu baterku v kawasaki kmx 125

25.2.2020 v 17:35 | Nahoru | #18
Čau, ved tam máš pár vecí, alternátor ceivka svetelná , cievka zapaľovania a snímač. Pozri ako idú vodiče z cievka zapaľovania a snímač do riadiacej z riadiacej do indukčky a do spínačky+do chcípaku. spínačka a chcípak je riešené skratovaním. Tam vedú vodiče do spínačky. spínačku môžeš vyhodiť tiež a nechať len chcípak. Zo svetelnej si pozri ako to vedie na svetlá do prepínačov . Viem, ľahko sa to píše, keď si to predstavím, ako som prerábal moju XT čku tak sa mi chlpy ježia. Ja ti to robiť nebudem, budeš pri tom len ty a tvoje drôtiky. Držím palce, Nech sa dielo podarí.

(reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

26.2.2020 v 07:12 | Nahoru | #19
krokoš> Dobře, díky za rady Nějak to zkusím a dám vědět, jak to všechno dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek K čemu baterku v kawasaki kmx 125

26.2.2020 v 20:58 | Nahoru | #20
Ja cetl zhodnotil.
A vyhodnotil "drive nez zacnes experimentovat do tovarniho stavu uveď to."

(reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

26.2.2020 v 21:05 | Nahoru | #21

Julip2 píše: Ja cetl zhodnotil.
A vyhodnotil "drive nez zacnes experimentovat do tovarniho stavu uveď to."

a dovolím si doplniť: neboť se ti budou chlupy ježiťi a motorka nebude chtíti jezditi.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

27.2.2020 v 19:23 | Nahoru | #22
Zrout napětí zkratuje přebytek proudu přes kostru. Regulátor ti bez baterky dlouho nebude fungovat a shoří. Ostrá endura jsou všechna vybavena jen tím zroutem. Schéma zapojení najdeš v každém manuálu ostrého endura. ?

1 reakcí na tento příspěvek K čemu baterku v kawasaki kmx 125

27.2.2020 v 19:41 | Nahoru | #23
Takže když vyhodim baterku a regulátor dobíjení, tak můžu připojit přední světlo na + altíku?

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

27.2.2020 v 20:05 | Nahoru | #24
Čau, pýtam sa ešte raz , hlavné svetlo ti svieti len keď beži motor? Keď si ešte mal funkčnú baterku a motor nebežal, zapol si svetlo a svietilo? Alebo svietilo len keď fungoval motor? Keď svietilo len keď fungoval motor, tak ho máš už pripojené na samostatnú cievku a nemusíš nič prerábať. takto to totiž má urobené väčšina malých motocyklov a skútrov. čo majú jednofázové regléru, už som tu o tom písal asi tri krát. Ako to tak tu čítam, radšej nič nikde nepripájaj , lebo sa nebudeš ani voziť.

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

27.2.2020 v 21:45 | Nahoru | #25
Světlo svítí i bez nastartovaného motoru (baterka). Svítí ale i s odpojenou baterkou s nastartovaným motorem.

(reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

4.3.2020 v 12:39 | Nahoru | #26

_Ezekiel_ píše: Takže když vyhodim baterku a regulátor dobíjení, tak můžu připojit přední světlo na + altíku?

jasně,jen tam musí být ta kostka žrout napětí aby ti nepraskaly žarovky taky to nebude troubit,musí tam být bzučak misto klaksonu střídavý a stejnosměrný proud stejně jako prerusovač blinkru

K čemu baterku v kawasaki kmx 125

4.3.2020 v 13:55 | Nahoru | #27
Fungovalo by to takhle, kdybych ponechal baterii? (světla jsem nezakreslil, a spínač neutralu + diody bych taky nejraději vyhodil,, teď mi jde o to, zda by to podle tohoto zapojení fungovalo bez toho, aniž by něco shořelo)






Naposledy editováno 04.03.2020 13:58:15

2 reakcí na tento příspěvek K čemu baterku v kawasaki kmx 125

11.3.2020 v 11:17 | Nahoru | #28
to vypadá dobře

E: spínač neutrálu (pokud nevede do CDI ) bych vyhodil a kontrolky klidně taky.

Naposledy editováno 11.03.2020 11:22:32

(reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

11.3.2020 v 14:34 | Nahoru | #29
grooll> No, právě že spínač neutralu vede k usměrňovacím diodám a ty diody pak do CDI. Tak nevim, zda ty usměrňovací diody můžu vykuchat taky, nebo ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K čemu baterku v kawasaki kmx 125

28.3.2020 v 18:18 | Nahoru | #30
grooll> Tak jsem to zapojil podle schéma mnou nakresleným, a všechno šlape, jen + , - na baterce dává 40-50V - (měřeno při nastartovaným motoru bez připojené baterky, a žárovky jsem naštěstí neměl zapojené).
Takže může být chyba někde v zapojení, nebo odešel regulátor?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
chybějící informace k pístu Vortex ... Kawasaki KMX 125 Honzas1350 28 1.1.2024 v 11:20 Kohlstein
Jak zajet nový píst . Kawasaki KMX 125 Filtem 7 7.10.2023 v 12:46 džondalegenda
když zařadím motorka chcípne Kawasaki KMX 125 džondalegenda 4 5.10.2023 v 22:05 FatBoy105th.
kmx 125 jiný karburátor Kawasaki KMX 125 Filip116 4 2.10.2023 v 19:03 Filip116


TOPlist