Mám několik baterií 2x12v a 4x6v (všechny jsou Pb) a jen jednu nabíječku (Lidl). Potřeboval bych je hodit na udržovací napětí, tak mě napadlo propojit baterky sériově a paralelně a tím vytvořit jeden 12v akupack a na to připojit nabíječku a po nabití jí nechat v udržovacím režimu.
Bude to něčemu vadit nebo to bude v pohodě.
Já si osobně myslím že by to mělo být v pohodě, Dík za radu.
1 reakcí na tento příspěvek Baterie a udržovací režim
Nějak to bude fungovat ale nikdy uspokojivě.
Stačí na to učivo vyšších ročníků ZDŠ.
Aplikace Ohmova zákona a řazení odporů a trochu mozku v hlavě.
Každý aku má jiný vnitřní odpor a proto jím poteče větší nebo menší proud.
V sériovém řazení poteče proud podle největšího vnitřního odporu aku a v paralelním stáhne proud aku s nejmenším vnitřním odporem.
Něco na čtení
www.vascak.cz/data/priklady/priklady2.php
Tohle se hodí do mobilu
play.google.com/store/apps/details
kratkej01 píše: Nazdar dráteníci pokud nemáte možnost měřit vnitřní odpor aku tak nějaké řazení je honění duchů.
Nějak to bude fungovat ale nikdy uspokojivě.
Stačí na to učivo vyšších ročníků ZDŠ.
Aplikace Ohmova zákona a řazení odporů a trochu mozku v hlavě.
Každý aku má jiný vnitřní odpor a proto jím poteče větší nebo menší proud.
V sériovém řazení poteče proud podle největšího vnitřního odporu aku a v paralelním stáhne proud aku s nejmenším vnitřním odporem.
Něco na čtení
www.vascak.cz/data/priklady/priklady2.php
Tohle se hodí do mobilu
play.google.com/store/apps/details
Je úplně fuk, který akumulátor se v tom paralelním zapojení nabije jako první, pokud nebude některý v háji, tak po dosažení udržovacího napětí (stačí 13,5 až 13,8 V) a nabití, klesne proud k nule a tak to už zůstane. Co se týká těch šestivoltových baterek, tak by musely být ve dvojici sériově zapojené totožné baterky (stejná kapacita, stejně staré), což je dost nereálné, jedině by pomohl balancér, který by na ně rozdělil napětí na půl, nebo je ještě možnost, pokud by to udržovací napětí bylo konstantní a né nějaké pulzní, použít snižovací spínaný měnič nejlépe s omezením proudu, nastavit ho na 6,9 V a připojit ty šestivoltové baterky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 | honzaza | 3 | 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal |