globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie a udržovací režim
12.1.2020 v 12:35
Jen takový letmý dotaz.
Mám několik baterií 2x12v a 4x6v (všechny jsou Pb) a jen jednu nabíječku (Lidl). Potřeboval bych je hodit na udržovací napětí, tak mě napadlo propojit baterky sériově a paralelně a tím vytvořit jeden 12v akupack a na to připojit nabíječku a po nabití jí nechat v udržovacím režimu.
Bude to něčemu vadit nebo to bude v pohodě.
Já si osobně myslím že by to mělo být v pohodě, Dík za radu.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie a udržovací režim

13.1.2020 v 17:14 | Nahoru | #1
Nazdar dráteníci pokud nemáte možnost měřit vnitřní odpor aku tak nějaké řazení je honění duchů.
Nějak to bude fungovat ale nikdy uspokojivě.
Stačí na to učivo vyšších ročníků ZDŠ.
Aplikace Ohmova zákona a řazení odporů a trochu mozku v hlavě.
Každý aku má jiný vnitřní odpor a proto jím poteče větší nebo menší proud.
V sériovém řazení poteče proud podle největšího vnitřního odporu aku a v paralelním stáhne proud aku s nejmenším vnitřním odporem.
Něco na čtení
www.vascak.cz/data/priklady/priklady2.php

Tohle se hodí do mobilu
play.google.com/store/apps/details

(reakce na) Baterie a udržovací režim

14.1.2020 v 14:32 | Nahoru | #2

kratkej01 píše: Nazdar dráteníci pokud nemáte možnost měřit vnitřní odpor aku tak nějaké řazení je honění duchů.
Nějak to bude fungovat ale nikdy uspokojivě.
Stačí na to učivo vyšších ročníků ZDŠ.
Aplikace Ohmova zákona a řazení odporů a trochu mozku v hlavě.
Každý aku má jiný vnitřní odpor a proto jím poteče větší nebo menší proud.
V sériovém řazení poteče proud podle největšího vnitřního odporu aku a v paralelním stáhne proud aku s nejmenším vnitřním odporem.
Něco na čtení
www.vascak.cz/data/priklady/priklady2.php

Tohle se hodí do mobilu
play.google.com/store/apps/details



Je úplně fuk, který akumulátor se v tom paralelním zapojení nabije jako první, pokud nebude některý v háji, tak po dosažení udržovacího napětí (stačí 13,5 až 13,8 V) a nabití, klesne proud k nule a tak to už zůstane. Co se týká těch šestivoltových baterek, tak by musely být ve dvojici sériově zapojené totožné baterky (stejná kapacita, stejně staré), což je dost nereálné, jedině by pomohl balancér, který by na ně rozdělil napětí na půl, nebo je ještě možnost, pokud by to udržovací napětí bylo konstantní a né nějaké pulzní, použít snižovací spínaný měnič nejlépe s omezením proudu, nastavit ho na 6,9 V a připojit ty šestivoltové baterky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist