Více na: https://www.motorka...=forum&ft=167981
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
U motokrosu je žádoucí velká progresivita na zadku. Při doskoku musí ztvrdnout, ale jezdit na tomto nastavení motardy může dělat problém, třeba na vjezdu do a na výjezdu ze zatáčky, kdy se pružení pohybuje v té měkčí části a motorka chodí nahoru a dolů o 100mm.
U silnice se údajně osvědčilo jenom mírně progresivní, lineární nebo i degresivní přepákování, právě kvůli kontrole stlačení v zatáčce a potřebě zabránit rozkmitání motorky na výjezdu.
Zkoušel jsem si v autocadu zkreslit to přepákování z Fireblade, spíš jenom princip, protože neznám přesné rozměry. Vychází mi to, že zrovna tento typ přepákování se pohybuje spíš kolem lineární charakteristiky - převod od kola na pružinu se příliš nemění. Stačí si s tím trochu pohrát, změnit sklon a délku toho spodního táhla a najednou to může být třeba 10% progresivní nebo 5% degresivní.
Edit: to by mohlo vysvětlovat i to, proč byl Full-floater ve své době tak úspěšný v MX, kvůli progresivitě. A proč Honda s Pro-linkem byla vždycky tvrdá koza - malá progresivita a tím pádem i nutnost tvrdšího pérování bez zatížení.
Naposledy editováno 19.01.2020 23:29:18