globalmoto_duben_nolan





Téma: Motor z motocyklu Jawa v motorových pilách
 
8.1.2020 v 15:11
Mohu poprosit o informaci, jestli se montovaly upravené motory z motocyklu Jawa 50 do originálních motorových pil?

Naposledy editováno 08.01.2020 19:53:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor z motocyklu Jawa v motorových pilách

22.1.2020 v 20:09 | Nahoru | #1
Drakl> Tak tedy z5 k pilám Jsem tu nový, ale benzín jsem čichal, pral se s čízou v blátě v dobách kdy o většině z vás zde nešla u autorů(rodičů), ani úvaha. Autory některých zde, tvářících se jako znalci dle obsahu příspěvků, vozila moje generace v kočárku.
Není to zásluha, není to kvalifikace, ale rozhodně to je výhoda. Za nás se psalo "zpět", vy píšete z5 a tu pětku si někteří zaslouží i nyní, dávno po základní škole ! Proč a z čeho ? Hlavně ze čtení !
"Frantacz" (mimochodem tě srdečně zdravím Fando), sem vložil kopii mého článku z mého webu "Socialistická výroba motorových pil " kde píšu o výrobě zde popsané dvoumužné (nikoliv čtyřmužné FJRPEPA) motorové pily MP 50 s motorem BD 1S 68A z Motoru České Budějovice, tedy žádná JAWA, ale kopii patentovaného motoru firmy A.Stihl KS 43 s obsahem 248 ccm ! Výroba, sériová výroba této pily v závodě, pobočce Motoru ČB v Kaplici běžela od roku 1950 (proto MP 50), a dobíhala v různých zástavbách do cca roku 1966. S podivným karburátorem (podivným především růzností konstrukce kus od kusu), Jikov 2920 PS (PS = speciál pro motorové pily) což je jediná propojka s Jawou a ČZ.
Různé okopávačky, centrály, postřikovače, utahovačky pražců a podobné. Bývala také označována jako MŘP - motorová řetězová pila a kompletována mimo jiné podniky také v TOS Kostelec nad Orlicí. Tedy nedaleko "výrobní linky" oněch hadraplánů.

Jinak různých "domamontů", ale i prototyp postavený z maloobjemové Jawy, a prototyp vyrobený v ČZ jsem viděl, nebo i měl v rukách celou řadu, více či méně povedených, něco mám i ve sbírce. Sériovou výrobu to však nikdy nespatřilo, pokud nebereme zde také uvedený "návod" z časopisu Udělej/ Urob si sám.
Pro FJRPEPA - muzeum není v Hluboké nad Vltavou, nýbrž na zámku Ohrada a pily, původní lesnickou expozici zde nyní bohužel neuvidíte. Vše je v depozitáři, čeká a chátrá a že tam jsou unikáty ! Pokud se podaří obnovit, dám vědět. Obětujte raději těch pár deci benzínu na 15 km než tu psát bludy
Pro Bimbam - kamarád v Chrudimi má nejspíš nějakou zahraniční pilu neboť "výroba ČSSR" nikdy motor s obsahem 125 ccm pro mot. pilu nedělala a s MP 50 se běžně těžilo v lese. Parta čítala 5-6 lidiček. Motorista, hlavař (ten co obsluhoval "druhý" konec lišty), klínovač a dva odvětvovači (se sekerou).
Pro cmiral - ano je to MP 50 a na Ohradě ( v muzeu NZM) jich je víc než jedna. Ta elektrika má shodnou převodovku s MP 50 a "hlavu", ale základem pro ni byla původně el. pila Rinco.
Pro Medvěd - souhlas, také jsem zažil na Libavé osobně, těžba Husqvarnou 266, přiblížit LKT 75, výroba prken a hranolů na tom "super katru" a následně z nich stavba latrin a ubytovacích baráků.

Když už jsem se registroval, budu tohle téma sledovat a budou li dotazy rád zodpovím přátelé. Chápu, že jsem možná někomu "šlápnul" na ego, ale takových pohádek a "zasvěcených, odborných" komentářů slyším celou sezonu na výstavách mnoho a tak mi to nedalo.
Klub sběratelů řetězových pil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor z motocyklu Jawa v motorových pilách

23.1.2020 v 08:07 | Nahoru | #2
SOLOmann> Bludy píšeš Ty, zámek Ohrada patří městu Hluboká nad Vltavou, je i na jeho pozemcích. Tudíž je v Hluboké nad Vltavou. A o motoru z Jawy a čtyřmužné pile, jsem napsal, že si myslím a asi je. Takže jsem netvrdi, že tomu tak je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist