bbg_listopad





Téma: Nabíjení baterie v zimě
8.1.2020 v 11:37
Ahoj, pořídil jsem pulsní nabíječku , která by měla být vhodná pro neustále dobíjení baterie.
Chtěl bych se zeptat:
1. je pravda, že baterii opravdu můžu na takové nabíječce mít celou zimu?
2. můžu nabíječku připojit přímo na baterku v motorce, aniž bych baterii vyndal?

Děkuju.
F
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 11:43 | Nahoru | #1
Ahoj.Ano můžeš jí nechat připojenou celou zimu,taky to tak dělám.Ale určitě jí vyndej.

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 11:45 | Nahoru | #2
2. Odpojil bych při nabíjení kostru, ale to je jen pro supr opatrné jedince, sám to nedělám. A po dobití zase připojil kostru zpět na baterku.
1. Nová motorka, nová baterka. Jednou za dva měsíce to připojíš na tři hodiny na nabíječku a máš pokoj.
Edit - může se stát, že když na půl roku vyndáš baterku, tak tady bude na jaře dotaz, že svítí a bliká nějaká oranžová kontrolka a nejede to, jak by mělo.

Naposledy editováno 08.01.2020 11:48:52

Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 11:48 | Nahoru | #3
Koukal sem na tu nabíječku a je to tam napsaný: impulzní nabíjení takže v pohodě.

Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 11:51 | Nahoru | #4
Ahoj, motorka je nová. Najeto cca 600km. Odpojím tedy pro jistotu kostru, baterku nechám v motorce a dám nabíjet. Naposledy jsem na ní jezdil cca před měsícem, zima to dovolila. Předpokládám, že pokud by motorka stála třeba 3-4 měsíce, bude to dávat větší smysl. Díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 12:28 | Nahoru | #5
Jaký význam má vyndávání nebo odpojování baterie před nabíjením?

Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 12:55 | Nahoru | #6
To je téma zrovna včera jsem si říkal,že bych měl vyndat baterku z mašiny,která se skoro dva měsíce nehnula a zkusil jsem ji schválně předtim nakopnout - chytla na škrtnutí, baterie má plný napětí 14,4 V,pravda je že není žádná zima a moto je funglovka.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 12:58 | Nahoru | #7
535xv: Jestli má baterie 14,4V, tak ti ukazuje blbě měřák A jestli jsi měřil při běžícím motoru, tak to nemá moc vypovídací hodnotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 12:59 | Nahoru | #8

Číkus píše: Jaký význam má vyndávání nebo odpojování baterie před nabíjením?



Kdyz ta nabijecka selže, tak to neodnese elektronika motorky

Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 12:59 | Nahoru | #9
1. Ano a pro baterii je to mimo sezónu kvalitní regenerace a ideální stav zabraňující sulfataci desek, která začne snižovat její kapacitu už po týdenním odstavení.
2. Ano a ideálně dobíjet přes konektor který má spousta z nás někde vyvedený na přístupném místě pro napájení příslušenství.
1.2. Dělám to tak devět let a baterie je, na rozdíl ode mne, stále ve formě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 13:27 | Nahoru | #10
assassin> Když selže nabíječka, přestane nabíjet. Moc si ale neumím představit, jakým způsobem by mohla nabíječka selhat, aby to odnesla elektronika motorky. To jako že by se převinul transformátor a začal to krmit příliš vysokým napětím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 13:44 | Nahoru | #11

Číkus píše: assassin> Když selže nabíječka, přestane nabíjet. Moc si ale neumím představit, jakým způsobem by mohla nabíječka selhat, aby to odnesla elektronika motorky. To jako že by se převinul transformátor a začal to krmit příliš vysokým napětím?



v tech elektronickejch nabijeckach uz moc casto transformator nenajdes - vzhledem k tomu, ze to pri desulfatacnich rezimech umi davat pulsy vysokeho napeti, nebo dokonce obracene polarity tak tam urcita moznost selhani teoreticky je... ale treba se pletu a jsem jen zbytecne opatrnej.

ono staci i kdyz ta napetova regulace bude spatne merit napeti...nam uz doma zahorela nabijecka/lithiova baterka - prechodovej odpor na servisnim konektoru kde nabijecka meri napeti, merila spatne a baterku prebijela

Naposledy editováno 08.01.2020 13:46:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 14:31 | Nahoru | #12

1100Virago píše: 535xv: Jestli má baterie 14,4V, tak ti ukazuje blbě měřák A jestli jsi měřil při běžícím motoru, tak to nemá moc vypovídací hodnotu.



Je to hodnota při nastartovaným motoru ,bez toho má 12 V,měřeno vnitřním voltmetrem,vše je v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 15:07 | Nahoru | #13
Číkus: Jak píše assassin, často tam trafo není vůbec, nebo celkem mrňavé, u kterého může dojít k mezizávitovému zkratu a už to fičí. Není to moc pravděpodobné, ale stát se to může... a pak to může i blafnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 15:08 | Nahoru | #14
assassin> To jsi mne překvapil, že v nabíječce není transformátor. Čekal bych tam transformátor a přepólování řešené třeba pomocí H-můstků (a samozřejmě nějakou další elektroniku).

Nicméně i pokud vezmu nabíječku jako blackbox - je jasné že umí zničit baterii (ať již přebitím, hlubokým vybitím, zkratem) nebo způsobit požár. Ale že by zničila elektroniku v motorce?

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 15:14 | Nahoru | #15

Číkus píše: assassin> To jsi mne překvapil, že v nabíječce není transformátor. Čekal bych tam transformátor a přepólování řešené třeba pomocí H-můstků (a samozřejmě nějakou další elektroniku).

Nicméně i pokud vezmu nabíječku jako blackbox - je jasné že umí zničit baterii (ať již přebitím, hlubokým vybitím, zkratem) nebo způsobit požár. Ale že by zničila elektroniku v motorce?



je to tzv spinany zdroj - v principu tam vlastne male trafo je, ale neni to uz tak jednoduche mechanicke reseni jako klasicke trafo....

ta znicena baterie - treba praskla deska, nebo velkej vnitrni odpor muze zpusobit ze nabijecka na kontaktech vytvori vysoke napeti - ktere muze znicit ridici jednotku. je to sice uz dost sci-fi scenar ... ale ja radeji v motorce bez dohledu baterku nenabijim. ale u me je to i diky tomu, ze uz nepouzivam olovo a preci jen liion je choulostivejsi technologie...

Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 16:17 | Nahoru | #16
Podle hmotnosti a velikosti tipuji, že nabíječky Optimate/Accumate ještě mají poctivé trafo.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 16:58 | Nahoru | #17

535xv píše: Je to hodnota při nastartovaným motoru ,bez toho má 12 V,měřeno vnitřním voltmetrem,vše je v pořádku



Čau, teda, neviem čo je to vnitŕní voltmetr , ale viem, že keď má baterka menej ako 12,4 V tak je pred blízkou smrťou. Minimum je 12,4 V. Keď po nabití na druhý deň klesne pod 12,4 V je to koniec. A viem ešte jedno, keď naštartuješ motorku musíš s ňou jazdiť aby sa prehriala a aby sa teplotou očistili sviečky. Už si niekedy vymontoval sviečky po naštartovaní a krátkom chode? viem to z vlastnej skúsenosti, odjeb....al som si v dvoch motorkách baterky a v jednom štvorválci som musel meniť sviečky na jar.

4 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 17:31 | Nahoru | #18
Dát barerii do tepla a hlídat si ji není zas tak veliký problém.




(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 17:32 | Nahoru | #19
Lukas_13y> Vyměň si baterii v multimetru.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 17:36 | Nahoru | #20
Neboj. Je to OK. Obě baterky jsou OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 17:43 | Nahoru | #21
Lukas_13y> Já si prvně nevšiml, že to není olověná baterie. Tak jsem (zase) za totálního blbce, co už.

Naposledy editováno 08.01.2020 17:43:23

Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 17:54 | Nahoru | #22
To ne. Mě to taky prvně dostalo a nechápal jsem. Je to nová bat. z Afričana.

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 17:56 | Nahoru | #23
Cikus: me teda prijde 16,7V hodne i na lithiovku, ten multimetr podle me ukazuje blbosti. ostatne uz od pohledu je to nakej pristroj za 3,50

uz i na krabici te baterky je max charge rate 14,7V - tzn maximalni nabijeci napeti. baterka se nesmi nabijet vetsim napetim nez 14,7V tzn neni zpusob jak by se dostala skoro na 17V

Naposledy editováno 08.01.2020 18:01:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 17:59 | Nahoru | #24
assassin> S Li-ion nemám moc zkušeností. Měl jsem za to, že se jedná o olověný akumulátor. A když v multimetru dochází baterie, ukazuje nesmyslně vysoké čísla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 18:01 | Nahoru | #25

Číkus píše: assassin> S Li-ion nemám moc zkušeností. Měl jsem za to, že se jedná o olověný akumulátor. A když v multimetru dochází baterie, ukazuje nesmyslně vysoké čísla.



jj souhlas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 18:08 | Nahoru | #26
assassin> Jo jo. Máte pravdu soudruzi. V zásuvce na 220 V mě opravdu ukazuje 230 V.
A teď vážně.
Je to kiks měřáku.

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 18:12 | Nahoru | #27
Lukas_13y> jo obcas ty multaky dokazi cloveku zamotat hlavu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 18:18 | Nahoru | #28
Lukas_13y> V zásuvce je 230

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 18:21 | Nahoru | #29

Číkus píše: Lukas_13y> V zásuvce je 230



tipuju, ze ta prvni cast prispevku byl joke

(reakce na) Nabíjení baterie v zimě

8.1.2020 v 18:22 | Nahoru | #30
Číkus> Ještě zaběhnu na nádraží změřit troleje tím čajna měřákem
Bat. vytahuji každým rokem, ale tuto fotku jsem musel poslat.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CMX 500 Rebel Honda CMX500 Rebel sekáčmagor 15 20.11.2019 v 12:47 VyToRe
Prvá motorka Honda CMX500 Rebel Honda CMX500 Rebel Sadko 6 23.10.2019 v 13:29 Franta666
Jak na opravu drobnych skrabancu na... Honda CMX500 Rebel Nargiz 4 4.9.2019 v 12:59 osiris
Honda 500 Rebel - posez Honda CMX500 Rebel Juuura 13 4.9.2019 v 11:02 Nargiz
Náhradní díly na Honda CMX500 Rebel... Honda CMX500 Rebel gearus 16 6.6.2019 v 13:01 dusan42

TOPlist