1 reakcí na tento příspěvek Kolečko primárního převodu xrv 750
Mám letos v plánu vypíchnout ze staršího kolečka placku a vyztužit jím spojení (ne na africe) podle následujícího videa:
Naposledy editováno 05.01.2020 09:56:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750
vilemx píše: Kohlstein> Myslis, ze ty dva M6 sroucky prenespu na strih ty obrovske sily od kroutaku na vystupni hrideli?
Ten kroutak tam nebude az tak silenej a jsou na pomerne malem rameni - skoro bych tipnul, ze to m6 sroubky daji, ale nepocital jsem to, na to jsem linej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750
vilemx píše: Kohlstein> Myslis, ze ty dva M6 sroucky prenespu na strih ty obrovske sily od kroutaku na vystupni hrideli?
Spíš jde jenom o vymezení vůlí, aby se kolečko nevyvracelo a nekvedlalo na hřídelce.
vilemx píše: assassin> Kdyz porovnam zadni rozetu, kde je baj voko 3x vetsi sila, ale prenasi to nekolik M10 ...
Ty tam ale budou brutálně predimenzivane. Ja mam treba na předním kotouči uz leta 3x m8 - mel jsem jen 3 kdyz jsem to zkousel a zapomnel na to... a moment tam bude asi jako na te rozete. Resp ne kazda moto dokaze akcelerovat stejne jako brzdit.
Predtim jsem na to nekoukal, ale oni beztak ten moment nepřenáší, jak uz kluci nade mnou psali...
Naposledy editováno 05.01.2020 19:04:23
Kolečko má na zubech vůli, takže nejen že se vůči hřídeli pootáčí, ale i různě viklá.
Vedle (před nebo za) kolečka přidám nějaký bazmek, který využívá neohoblované zuby hřídele, takže bazmek má vůli minimální.
Pohybující se kolečko fixuji k novému pevnému bazmeku dvěma M6 šroubky.
Z logiky věci potom tyhle dva šrouby přenášejí drtivou většinu sil z řetězu na hřídel, protože síla z řetězu jde na vyčochtané kolečko, ale síla z hřídele na bezmek. Spojení kolečko - bazmek jsou dva M6 šroubky.
Něco jiného je, kdybych třeba použil kolečko z VT750, které má sice stejné drážkování, ale řetězovou linku má asi o půl cm posunutou. Takže bych tohle VT kolečko posunul na část zdravé hřídele, aby řetězová linka seděla (kolečko by potom zhruba tím půl cenťákem sedělo blíž k motoru na neopotřebovaných zubech), z druhé strany bych dohnal posun nějakým bazmekem a obojí to opět spojil M6 štroubky. Tam by ty šroubky musely přenést daleko menší síly (naklánění, posun), protože moment by pobraly ty neopotřebované zuby hřídele vůči kolečku.
Edit: ještě jsem kouknul na obě videa. První video je podobný případ, jako s tím vyoseným kolečkem z VT - jinak vyrobené kolečko, které jde blíž k motoru až na zdravou část hřídele. Druhé video ale jen k originálu z obou stran přes M6 šroubky připevňuje tenké příložky, takže tady ty šroubky dostávají na zadek.
No a pak ještě taková spíš filozofická otázka. Pokud baj voko 2 cm široké drážkování u XRV vydrží 100 až 200 tisíc km podle nálady majitele k péči o motorku a způsobu jejího použití, kolik km tak vydrží ty 3 mm silné příložky???
Jako na dojetí někde ze Zimbabwe asi jo, tam páchat výměnu hřídele nebo vařit kolečko k hřídeli nemá cenu riskovat. Ale jako způsob opravy pro normální jezdění tady? Fakt ne.
Naposledy editováno 05.01.2020 21:11:36
1 reakcí na tento příspěvek Kolečko primárního převodu xrv 750

A k tematu mam jen to, ze se to velmi casto resilo u Transalpu asi i tady na foru a levny to neni.
1 reakcí na tento příspěvek Kolečko primárního převodu xrv 750

E:5500,- - 6500,- hm je


Naposledy editováno 06.01.2020 08:59:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750
Ďuričko píše: To je výměna te výstupní hřídele tak vysoká finanční zátěž?
E:5500,- - 6500,- hm je
no jestli to za 6500 zvladnes vyndat, rozpulit a vymenit hridel. Tak te na DPP zapestnam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolečko primárního převodu xrv 750
gugo píše: tak ja to tak nejak odhadem vetsinou strilim za 15-20k (prace+tesnici sada)
Výměnu hřídelí na XRV jsem dělával v rozmezí cca 15 až 30 tisíc, kdy za patnáct se měnila jen hřídel (plus těsnění, filtry a náplně), za třicet i ložiska, nějaké kolo v převodovce, kroužky, gufera, rozvody, apod.
Naposledy editováno 12.01.2020 00:01:44
1 reakcí na tento příspěvek Kolečko primárního převodu xrv 750
1 reakcí na tento příspěvek Kolečko primárního převodu xrv 750
1 reakcí na tento příspěvek Kolečko primárního převodu xrv 750
Pri hluku motorky a vetra je asi to posledne co pocujem v prilbe...
Ci?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Padací rám XRV 750 [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | Doctoropulos | 44 | 4.3.2023 v 19:51 vilemx |
Nová kola Honda XRV 750 Africa Twin, Honda XRV 650 Africa Twin | 23bus | 24 | 2.3.2023 v 20:22 wáca |
Pridavny ventilator na XRV 750 RD 07 Honda XRV 750 Africa Twin | Frkys | 1 | 8.11.2022 v 06:58 wáca |
Sedlo Honda Afrika twin 98rv Honda XRV 750 Africa Twin | Marc0511 | 0 | 26.8.2022 v 19:23 Marc0511 |
spojka Honda XRV 750 Africa Twin | milenka | 16 | 3.6.2022 v 23:27 Samiro |