bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sekundární převod řemenem
14.12.2019 v 23:58
Zdravím, mám v plánu na své Ducati předělat sekundární převod. Není moc třeba řešit proč. Zkrátka se mi pohon řemenem vždy líbil a nemám s motorkou v plánu polykat mraky km a nebo jí drtit na okruhu. Je to spíš mazel na kochání. Chtěl bych tu probrat technickou stránku věci. Šířku a typ řemenu na dané kW motoru. Probrat geometrii řemenice z duralu atd. Určitě tu bude mít někdo zkušenost s nějakým softem. Kde se dají dělat fyzikální zkoušky. Jak by měla vypadat co nejlehčí a přitom co nejpevnější řemenice z duralu 7075. Která bude ještě dána na tvrdý elox.
Přední řemenice bude ocelová a nitridovaná. Tam asi není co řešit, ta bude nejspíš plná.
Mám možnost soustruhu, 5tiosé CNC, drátořezu, brusky na kulato a rovinu...takže s výrobou čehokoliv nebude problém.
A první věc se kterou bych chtěl začít je řemen. Pokud by stačila šířka 1 1/8 palce (28.5mm), tak jestli by někdo neměl jetý na půjčení. Představa, že dám 5-6 tis za nový řemen na pokusy a pak ho nakonec nepoužiju se mi moc nelíbí :D. Pokusy nemyslím, že bych ho stříhal a nebo jinak ničil. Spíš si zkusil jestli všude vleze a někde o něco nedrhne. Přesto takhle "ošahaný" řemen už asi prodejci nevrátím.
Otázka je jestli pak koukat po origo řemenech za kvanta peněz a nebo bude stačit kontaktovat dodavatele průmyslových řemenů. Když budu požadovat nějaký lepší matroš. Kevlar a carbon....
Budu sem pomalu vkládat co a jak. Když by se to náhodou taky někomu zamlouvalo.




2 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 17:32 | Nahoru | #1
U Dukárny právě kyvka dolů nemusí. Tam rám nepřekáží. Sundá se pouze držák stupaček a výfuk. Jinak ode mě určitě nedostane řemen na prdel. Můj jízdní styl je veteránista kochač. Jezdím primárně na ČZ 250 Sport s Pávem a Důcu mám hlavně proto, že se mi líbí. Můj nájezd na ní je pár stovek km za rok.
Když chci na výlet se ženou, tak vezmu Bandita a když se chci projet po polní cestě mám možnost Freewinda.
Letos jsem dokončil poslední renovaci ČZ a už mě zase láká něco dělat. S českou scénou zatím končím, protože jsou ceny čím dál víc mimo. Stavěl jsem si Babettu co neměla žádný smysl a utopilo se v ní mraky peněz a času. Ale halt mě to baví.

https://www.motorkar...&act=fotogalerie

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 18:12 | Nahoru | #2
Ondrero> no, ty si teda tiež riadny frajer, keď som videl tú babetu, tak verím na ducnu s remeňom. V tvojom prípade, uverím, že keď si to zaumieniš tak do tej ducny napcháš aj kardan.

PS: dlhší remeň poberie šponovák, hlavne aby bol čím bližšie k hnacej remenici a dlhší je lepší, lebo tú remenicu viac opáše.

Naposledy editováno 15.12.2019 18:15:25

(reakce na) Sekundární převod řemenem

15.12.2019 v 18:24 | Nahoru | #3
Ondrero> Musel bys použít velmi malou řemeničku vepředu,v podstatě stejně velkou jak cca 16 zub kolečko.A podle toho udělat zadní rozetu a vybrat řemen.Musel by být hodně tenký aby zvládal ohnutí na malém rádiusu.Ale takový má jemné zuby a je otázkou jestli by nepřeskakoval. Navíc,jak tu bylo psáno,takových speciálek se moc nevyrábí.
Něco co by se dalo teoreticky použít jsem viděl před týdnem na mulčovači.Takovej malej s motorem na dvojkolce.Je tam V 650 ale to má tak max 30 kobyl

Naposledy editováno 15.12.2019 18:27:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Monster 1000 62kW vs 69kW Ducati Monster 1000 Racer21 2 7.9.2023 v 15:32 Fero_101_01_1
Problém při startování Ducati Monster 1000 altea 11 14.6.2021 v 18:56 Koumes
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... MarcelTheRevenger 74 23.2.2021 v 18:19 Codo
Nefungují ručičky budíků Ducati Monster 1000 albik 1 11.7.2019 v 13:55 grooll
Ducati Ducati Monster 620, Ducati Monster 900 (i.e.), Ducat... vacul 0 21.5.2019 v 22:38 vacul


TOPlist