globalmoto_duben_nolan





Téma: olej do benzínu
 
11.12.2019 v 19:59
ahoj koupil jsem Husqvarnu WR 125 rok 2005 a chtěl bych poradit jaký olej ,předchozí majitel dával Motul 800 v poměru 1:40 v tom samozřejmě budu pokračovat ale koupil jsem olej zn.Motorex 2t jaké máte zkušenosti d tímto olejem který používá KTM??

1 reakcí na tento příspěvek olej do benzínu

11.12.2019 v 23:28 | Nahoru | #1
Hlavně nešetři a radši tam toho oleje dej víc v poměru 1:30, než aby ho tam bylo málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu

12.12.2019 v 10:52 | Nahoru | #2

Kohlstein píše: Hlavně nešetři a radši tam toho oleje dej víc v poměru 1:30, než aby ho tam bylo málo.



No... Zas aby to neměl celý zadrbaný od zbytku oleje pak... To není Jawa, která přeblafne všechno A ta moja s oilmasterem průměrně maže 1:70 a taky jede mimochodem (a to jezdím i v těch 30+ v létě po Brně).

(reakce na) olej do benzínu

12.12.2019 v 13:29 | Nahoru | #3
Deyva> Zadrbaná od oleje není přece závada, u endura je to možné považovat i za výhodu. Závada je zadřený píst nebo ložisko, a než řešit tohle, to si radši připlatím za prevenci. Ale rozvedu myšlenku.
Ani Motul 800 nespasí všechno, když je oleje málo a nevytvoří v motoru dostatečný film.
Všechny Jaso FC a FD oleje, plus k tomu může být připsané API TC, by měly vyhovovat tomuto Husqvarna / Cagiva motoru. Včetně Mogulu Alfa 2T. Dávkování do benzínu nevíme, protože v originále má ten motor dávkovací čerpadlo. Může to být něco mezi 1:100 při nízkém zatížení až po 1:25 při maximálním výkonu. Dávka oleje v benzínu musí pokrýt i ten maximální výkon. Při teplotách pod 0°C se u oilmasterů doporučuje přidávat ještě 1% oleje do benzínu, protože olej v nádržce tuhne a čerpadlo protlačí do motoru míň.
Víme, že oleje pro 2T jsou různě ředěné petrolejem, aby měly viskozitu vhodnou pro čerpadla. Například namícháš 1:40 jednoho a ono je to ve skutečnosti 1:50 jiného oleje.
Všechny krosky, včetně Husqvaren, doporučují 3% oleje do benzínu, tj. v poměru 1:33

Naposledy editováno 12.12.2019 13:30:09

1 reakcí na tento příspěvek olej do benzínu

12.12.2019 v 16:15 | Nahoru | #4
Husku jsem měl o rok novější, dával jsem 1:40 a bohatě to stačilo, spíš byl výfuk pořád oblitý od oleje a kouřila. A k Motorexu... jezdil jsem jeden čas Motorex Crosspower 2T ve 125ccm KTM v domnění, že to bude to nejlepší a odešel jsem od něj, protože pokud jsme jezdili ve více lidech, tak každý nadával, jak hrozně smrdí. Začal jsem jezdit Castrol Power1 Racing a ten voněl, tak jsem ho už pak jezdil pořád. Ten Castrol jsem pak používal v další motorkách možná 250mth a paráda.

Edit: Pro Kohlsteina: WR nikdy neměla oilmaster, nepleť si to s WRE, to je ale civilní verze s polovičním výkonem.

Naposledy editováno 12.12.2019 16:17:46

olej do benzínu

12.12.2019 v 20:02 | Nahoru | #5
ok budu davat 1:40 nejsem profík a myslim že plný výkon zatím nevyužiju .A jeste co Motul 800 ?

olej do benzínu

12.12.2019 v 20:03 | Nahoru | #6
a ješt? se zeptám olej v prevodovce menit jak casto?a jaký?děkuji za rady

olej do benzínu

12.12.2019 v 20:12 | Nahoru | #7
Ten Motul nevím, ale do převodů 125ccm jsem používal nějaký převodový "lehkoběžný" Denicol - nižší viskozita, ale fakt je to celkem jedno. Dával jsem ho, protože byl dostupný tady poblíž v obchodě. V tomhle přídadě je důležitější pravidelná výměna, než nějaká extra kvalita. Já to dělal po 10mth.
Známý při závodě crosscountry prorazil na 2T o kámen víko spojky a dojel víc jak hodinu závodu bez oleje, ale to je jen pro příklad takový extrém.

Naposledy editováno 12.12.2019 20:15:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu

12.12.2019 v 20:34 | Nahoru | #8
Králík.> Jo, máš pravdu, zmotal jsem dvě motorky dohromady, ale může za to Deyva , jak začal s tím oilmasterem. Ovšem nic to nemění na faktu, cituji sebe: všechny krosky, včetně Husqvaren, doporučují 3% oleje do benzínu, tj. v poměru 1:33.
Z výfuku budou lítat sračky i v poměru 1:100, akorát ten aerosol bude mít menší kapky. Hodně záleží na způsobu jízdy - stačí nějakou tu minutu na volnoběh a v nízkých otáčkách, olej se začne hromadit v klikové skříni a pak zrychlíš a olej začne chrstat výfukem ven. Z tohoto pohledu jsou nejčistší padesátky, tam to ženeš furt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu

13.12.2019 v 02:31 | Nahoru | #9
Kohlstein> Nezlob se ale co píšeš je nesmysl. Myslíš si že více oleje není na škodu? Už jsi někdy viděl od většího množství oleje zapečené pístní kroužky? Oleje by se měla dávat tolik kolik předepisuje výrobce a spíše bych se uchýlil k tomu dat o něco méně než píši než více. Například mám doma kapačku a celá léta do ní používám olej Motul 800 a mistr předepsaných 1 ku 50 dávám 1 ku 70. Jinak srovnání olej je velmi těžké ale jsem přesvědčen že Motul 800 je nejlepší olej na trhu a rozhodně ho motorex nepřekoná.

olej do benzínu

13.12.2019 v 06:54 | Nahoru | #10
A který Motul 800, jsou dva druhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu

13.12.2019 v 09:19 | Nahoru | #11
prackarr> Je snad 1:33 nějak přehnané množství oleje? Schválně sem kvůli tobě dávám kousek návodu. Já vidím 1:33, ne míň, a v záběhu 1:25

A ten předepsaný Agip Racing 2T taky nebyl žádný čajíček, ale nějaká směs syntetiky a riciňáku, která už se nevyrábí.
Pokud se budeme bavit o zapečených kroužcích, tak u toho riciňáku může být problém s mísením s benzínem a že při občasném používání na nízké zatížení začne v motoru gumovatět a je zle.
Jinak jsem zapečené kroužky viděl jenom v případech, kdy tam někdo lil kdovíjaký olej, jenom ne pro dvoutakty, když byla malá vůle kroužku v drážce a to všechno většinou v kombinaci s "opatrným" stylem jízdy, kdy motor pořádně nevyplachoval a karbon byl až v sání.
Zkus upřesnit, co to máš doma za "kapačku" a jak se s tím jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu

13.12.2019 v 13:53 | Nahoru | #12
Kohlstein> vidíš a já zapečené kroužky viděl i přímo to800 Říkám ti že tento olej bych nedával nikam ve větším množství než 1 ku 50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu

13.12.2019 v 18:19 | Nahoru | #13

prackarr píše: Kohlstein> vidíš a já zapečené kroužky viděl i přímo to800 Říkám ti že tento olej bych nedával nikam ve větším množství než 1 ku 50


To je sice pěkné vědět, ale furt je to jenom pravdy čtvrt. Nevíme který 800, jestli Offroad nebo Racing, co to bylo za motor, jak se s tím jezdilo, jestli to nemohlo být nepoctivým benzínem, případně jestli to nebylo zakarbonované z dřívějška od nějakého jiného oleje a jak se do toho nalila 800, tak se karbon začal odlupovat a dostal se do kroužků.

1 reakcí na tento příspěvek olej do benzínu

13.12.2019 v 19:49 | Nahoru | #14
všem moc díky za postřehy budi tedy míchat 1:33 jak je v manuálu a ještě ten olej do převodovky měnit co cca 15 mth?a co myslíte názor majitel předemnou dával do benzínu Motul 800 a já koupil Motorex bude asi lepší zůstat na co je moto zvyklá?

(reakce na) olej do benzínu

13.12.2019 v 21:02 | Nahoru | #15
Kalda83> Za čtvrt hodiny si odvykne.

olej do benzínu

14.12.2019 v 11:07 | Nahoru | #16
Jestli ho máš dobře dostupný a za dobrou cenu, tak ho tam klidně lej... to je na každým. Motor v pohodě umaže, každopádně jsou i lepší oleje.

(reakce na) olej do benzínu

14.12.2019 v 15:13 | Nahoru | #17

Kohlstein píše: To je sice pěkné vědět, ale furt je to jenom pravdy čtvrt. Nevíme který 800, jestli Offroad nebo Racing, co to bylo za motor, jak se s tím jezdilo, jestli to nemohlo být nepoctivým benzínem, případně jestli to nebylo zakarbonované z dřívějška od nějakého jiného oleje a jak se do toho nalila 800, tak se karbon začal odlupovat a dostal se do kroužků.

žádná čtvrt. Jde o to, aby se nestrhal olejový film. Motul 800 je asi nejlepší olej na trhu a umaže takový motor klidně i v poměru 1:100.
Mě je to jedno, já to mám vyzkoušeno praxi a opakuji, nikdy bych nemíchal víc, jak 1:50.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist