globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.12.2021 v 20:08 | Nahoru | #1771
DRN.> Nejsou a možná hned tak nebudou Mrknul jsou do Itálie.
Hezká Gilera RV 200 v Bergamu za nekřesťanských 2300 eur

A nebo projekt v Milánu za 150 eur?

Nebo v Milánu Gilera TG1 125 za 125 eur , ale možná se dá vyhádat i sleva?

Edit - V Itálii doteď nemuseli platit pojistku, když stála motorka v garáži, ale od nového roku přijde i na ně, jako přišlo na nás, tak snad bude výprodej.

Naposledy editováno 13.12.2021 20:11:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.12.2021 v 08:50 | Nahoru | #1772
Beranidlo> Nejsou no. Já jsem před několika rokama viděl v inzerci tu svoji, ale dost zbídačenou, navíc měla prasklej válec. V inzercích bylo tehdy ještě dost jinejch 2T, tak jsem si říkal, že když budu chtít koupím něco jiného. No a vidíš to, mizej a ceny rostou.
Na mobile.de, ebay ani moto.it není.
Do IT bych pro ni asi nejel, do němec třeba jo. Chtělo by to buď s papírama nebo alespoň trochu kompletní ať se to dá protáhnou testací.

Našel jsem pěkný SP


Naposledy editováno 14.12.2021 08:53:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.12.2021 v 09:32 | Nahoru | #1773
DRN.> Paradox, že neúspěšné motorky stojí po čase peněz jak želez ... i když 7500 eur je jako v r. 1989 za novou, podle 125stradali 5,9M lir , to mohlo být tak 4500 DM a k tomu nějaká ta inflace ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.12.2021 v 11:20 | Nahoru | #1774
Beranidlo> No vidíš, si 30 let jezdíš bez amortizace. I NSR, kterejch bylo vždycky mraky je na prodej jenom pár.

Tak koukám po inzercích a něco málo je.

TM 300

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.12.2021 v 11:46 | Nahoru | #1775
DRN.> Když někdo vytáhne tuhle starou divokou TM 300 3x do roka, tak je jasné, že ho akorát škaredě potahá. Navíc Kolín, tam nejsou na mapě ani vrstevnice, že ...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.12.2021 v 14:58 | Nahoru | #1776
Beranidlo> Proto o ní ani neuvažuju, asi bych ji vytáhl častějc, ale v čelákovicích ten terén taky zrovna není.

GG EC 300

Dlouho se neobjevilo malé Tuono.


Naposledy editováno 14.12.2021 15:16:53

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.12.2021 v 17:51 | Nahoru | #1777

Koudy01 píše: Bral bych ho, ale neberu a nevzal. Už toho mám dost. A času miň a míň. Ale líbí se mi. Mám rád tenhle styl - sportovní motorka s rovnýma širokýma řidítkama.


A teď? Tuono!
Edit - a nebo Suzuki GT185 za 49 na značkách? Ram Air, 15kW a kotoučová brzda už v roce 1974.




Naposledy editováno 14.12.2021 22:01:29

Dva takty jsou víc než dost

15.12.2021 v 06:19 | Nahoru | #1778
Furt Tuono. Bude na nem lepsi svezení. Koukal jsem na nej. To vis, ja bych nakupoval. Ale kdyz byl cas a prostor, nebyly prachy. Kdyz je trochu penez, neni zase cas a ani kde parkovat.. Ale GT dost pekny. Dokonce nema ani zazloutly budiky. Jen ten retez tomu nejak visi. Pise, že něco chybi, tak mozna i retezovy kolecko?

Naposledy editováno 15.12.2021 06:21:58

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

15.12.2021 v 10:12 | Nahoru | #1779
Koukám, že Super City začínaj cenově šlapat na paty DTčkům, tam pod 60t snad žádné není.

city

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

15.12.2021 v 10:24 | Nahoru | #1780
DRN.> Ta se prodává už přes rok. Původně za ni chtěl přes 60k, ale to ještě neměla ty FAKE TAXI samolepky. Ten Polini kit taky není žádná výhra. Ještě se vyskytovala jedna za podobný peníze. Začala k 60k, nedávno byla za 40k a zmizela.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

15.12.2021 v 10:38 | Nahoru | #1781
Bakoun> Ta zelenočerná? Na FB je furt, myslím, že s cenou 47 500.-

Dva takty jsou víc než dost

15.12.2021 v 10:44 | Nahoru | #1782
DRN: jj, byla zelenočerná, ale mně už se ji najít nepodařilo. Ještě 2. 11. byla k mání za rovných 40k.

Naposledy editováno 15.12.2021 10:46:54

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

15.12.2021 v 23:45 | Nahoru | #1783
Suzuki RM 125 1984 za 44 tisíc.
Taková tehdy stála dlouhé měsíce za výlohou v Tuzexu v Brně v pasáži Jalta. Když jsme cestou ze školy se načuměli, přešli jsme o 50m na Veselou zkusit koupit něco na pionýra, co by se mohlo hodit, ale nebylo běžně na pultě. Pakny, stupačky, ...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.12.2021 v 10:54 | Nahoru | #1785
Beranidlo> Ještě jsem se podíval na katalogy a vypadá to, že ta RM 125 je 84´ s bubnem vpředu, ale s motorem 85´. Která z nich tehdy v tom Tuzexu stála, to už si nevzpomenu. Po těch letech vím akorát to, že byla žlutá s modrým sedlem, měchama a rámem, vodou chlazená, Full Floater a peněz stála, že by jeden musel vydělávat prací tak deset roků.
1984:

1985:

Edit - předchůdkyně model 1983 tu byla v #365

Naposledy editováno 16.12.2021 14:38:29

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.12.2021 v 12:47 | Nahoru | #1786
Bakoun> Mrknul jsem, kdo prodává to Tamanaco a má tam toho víc ve 2T. I když fotky jaksi divně potmě, samá Ossa.
Ossa Super Pionier 250, rok 1978, za 89

Ossa E71 /250ccm/, rok 1971, za 119

Ossa Desert Fuego 250 rok 1979 za 119

Ossa Super Pionier 250, rok 1977 za 89

Dva takty jsou víc než dost

17.12.2021 v 13:07 | Nahoru | #1787
Dál je tam trial sekce.
Scorpa Easy 250. Rok 1998 za 49

Italjet 350 Trial, rok 1980 za 49

Honda TLM 200 rok 1988 za 49

Bultaco Sherpa 125T, rok 1978 za 39 , jediná ostřejší fotka je detail motoru.

Honda TL 250A, rok 1975 za 99 , vyjímka ve 4T

Montesa Cota 311 /260ccm/ Trial rok 1992 za 49

Beta TR34 Trial, rok 1989 za 49


Naposledy editováno 17.12.2021 14:24:41

Dva takty jsou víc než dost

17.12.2021 v 13:13 | Nahoru | #1788
Japan sekce.
Yamaha DT 125, rok 1978 za 49

Suzuki TS 125, rok 1980 za 49

V italské sekci ještě Harley Davidson Sx 125, rok 1976 za 49

Dva takty jsou víc než dost

17.12.2021 v 14:22 | Nahoru | #1789
Panečku ty soutěžáky jsou moc pěkné.

Dva takty jsou víc než dost

17.12.2021 v 22:49 | Nahoru | #1790
KTM GS250 za 45 . Vpředu kotouč, vzadu kotouč, bez přívěry - to by mohlo být tak z roku 1986.
Akorát teda lidi, když si u toho focení dáváte chleba se sádlem, dejte bacha, kde je čočka foťáku!

Dva takty jsou víc než dost

19.12.2021 v 12:08 | Nahoru | #1791
Dostaly se ke mně obrázky motorů v řezu. První je Honda NS125F z r.1986. Je hezky vidět rezonanční komůrka ATAC na výfuku, jak je hnaný vyvažovací hřídel od primárního převodu přes další vložený hřídel (což nebude nejlevnější) a jak je sání napůl řízené pístem a i když jsou v pístu díry, přece jenom je to sání přerušované.

Pohon vyvažováku vyřešili levně a elegantně u Rotaxu a i když se občas stane tohle, o moc nejde, motor začne vibrovat, ale oprava je relativně snadná:

Další je Cagiva. Na obrázku je Freccia, ale Mito se v principu neliší. Vyvažovák je pro změnu pod převodovkou, v oleji, ne pod sáním, jak je nejobvyklejší.

Poslední obrázek je hádanka. Vyvažovák je ještě víc pod motorem, než u Freccie nahoře, motor je kratší, sání je rovnou do klikovky a na válci je nakreslená přívěra jako u YPVS. Domnívám se, že se jedná spíš o konstrukční návrh, možný koncept, než výkres skutečného motoru, taky vzhledem k chybějícím detailům, ale zato jsou všude vytažené různé osy, aby byly vidět vzájemné úhly. Údajně je to taky od Cagivy.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

20.12.2021 v 00:38 | Nahoru | #1792
Beranidlo> Ještě jednou se vrátím k té Cagivě C589 z #1676 k citacím:

The shock layout did help Mamola deliver spectacular wheelies throughout the season.
With the rear shock limiting the ability to get power to the ground, results were below expectations, finishing 18th.
The horizontal rear shock absorber layout proved a mistake.


Pravda je, že Mamola dělal spectacular wheelies vždycky úplně na všem.
Na Bimotě 350 v r. 1979.

Na Suzuki

Na Hondě

Na Cagivě to občas nevyšlo

Na Yamaze

Dva takty jsou víc než dost

20.12.2021 v 01:18 | Nahoru | #1793
Druhá citace:

With the rear shock limiting the ability to get power to the ground, results were below expectations, finishing 18th.


Dočetl jsem se v jedné knížce o italských motorkách , že rozdělení váhy bylo u C589 v poměru 60/40 ve prospěch předku, zatímco normálních je 50/50 nebo jen lehce víc na předek. Tady by mohl být důvod té snížené trakce s následným přizvedávání předního kola, když se zadní guma konečně chytla.
Těžko říct, nakolik to je s tím číslem 60/40 pravda nebo jestli to bylo v tom roce naprosto normální. Dal jsem si přes sebe fotky Mamolovy C589 a Lawsonovy Hondy NSR500 (taky z té australské stránky ) a vychází mi naprosto stejně. Může to být kapku zkreslené perspektivou při focení, ale osy kol jsou stejně, spojka a klikovky (nebo klikovka u NSR) jsou stejně. NSR má delší zadní vidlici, takže asi míň náchylnou na squatt. Sklon přední vidlice je taky stejný.
Jediné, co mě napadá, že v těch dvou klikovkách bylo o 10kg víc železa, než u Hondy, když se stejnou polohou motoru to mělo váhu tak špatně rozloženou. Další věc, která je u půllitrů velmi důležitá, je otáčkový rozsah a průběh výkonu. To se u Mamolovy motorky nepodařilo optimálně vyladit, snad, že to mělo použitelný rozsah jen od 10.000rpm výš a ne od např. 8000rpm, a s kopancem, když konečně ten motor zabral. To nepodařené wheelie v předchozím příspěvku se stalo v zahřívacím kole v Assenu, kdy se ne úplně teplý motor choval asi ještě hůř, než na konci závodu nebo tréninku.

A ještě každá zvlášť.



Naposledy editováno 20.12.2021 01:39:00

Dva takty jsou víc než dost

20.12.2021 v 01:54 | Nahoru | #1794
Jedna C589 byla před pár rokama na prodej za 55 tisíc dolarů, an “experts only” proposition

This is a genuine 1989 Original Factory Works Cagiva V4 500 Grand Prix race bike, as ridden by Randy Mamola etc. It is sold as an incomplete project and is for restoration.
The engine has been rebuilt recently and is fresh but I would still check it as it’s stood for a little while. The factory records confirms the original build date of 23/06/89. The frame is chassis 4, it has a special fuel tank which was used to test the ignition in the tank area and also modified to try a top mount shock rather than the original horizontal fitting. The swing arm and shock are the original horizontal type so the frame would need reverting to take the horizontal mounts. There is a linkage arm, the shock is a special Öhlins 500GP unit made for Cagiva. The dash includes temp gauge, Magnetti Marelli ignition, rectifier, battery, PV controller. There is a radiator, coil packs, PV motor, magnesium wheels with front discs, sprocket, cables for throttle and pv, the complete triple clamp magnesium assembly, footrest hangers, rear master cylinder, cast water pipes, upper front fairing, belly pan with air box sections. There are exhausts and silencers but will need modifying to fit as they are later year. Some small parts also. So it is a very good basis. All the parts are original Cagiva GP but as the bikes changed constantly from race to race some parts are from varied dates and may need work to fit. Please study the photos to see what is included, everything is shown.
The main missing parts are fork legs (Marzocchi or Öhlins were used at various times) carburettors, brake calipers (Brembo or AP were used) seat unit, mid-fairing section, tacho, bars with levers and throttle, wiring, some other small parts.
I can put the buyer in touch with a collector who has other Cagiva parts to finish the bike.


Dva takty jsou víc než dost

20.12.2021 v 02:01 | Nahoru | #1795
A jedna Cagiva C587, kterou jezdil Raymond Roche, je na prodej teď za 118 tisíc eur . Asi patříme mezi dobré zákazníky v tomhle italském obchodě, když mají stránky i v češtině.

Dva takty jsou víc než dost

21.12.2021 v 22:55 | Nahoru | #1796
Teď skoro doslova opíšu to, co jsem napsal u půllitru v #1715 :
Pro rok 1981 se Honda rozhodla vstoupit do světa čtvrtlitrů s vodním chlazením a centrálním pérováním. Dopadlo to neslavně, a těžká, neobratná a nespolehlivá motorka donutila Japonce k velikému sebezpytování a přiznání si, že tohle sami nedají..... Roger de Coster nabídku přijal a tak už pro sezónu 1982 byla Honda CR250R o poznání lepší a občas připravená i k vyhrávání.
Teď je jedna CR250R 1981 na Slovensku za 2500 eur , ve stavu, jak ji někdo před mnoha lety odložil. Sportovní průkaz přiložen, bohužel nejde poznat, ve kterých letech zažila reinkarnaci a jezdila nižší přebory ve východních a jižních Čechách.



První zadní vidlice Pro-Link měla Achillovu patu na konci, kde byl k profilu přivařený prostý plocháč (stejně jako na CR430R). Prodávaný kus už má v tomto místě vidět navařené vyztužení. Další slabinou byl údajně ohýbající se rám u řízení, jako skoro u všech motorek té doby.
Motor měl stejný výkon, jako předchozí vzducháč, ale vrtání 66mm x zdvih 72mm (to je v průkazu špatně), občas se tomu rozsypala převodovka a mohutné chladiče plné vody zvyšovaly váhu (10kg nad limit) a zhoršovaly obratnost. S každým dalším modelem pak chladiče klesaly níž, až byly za pár sezón "normálně", v poloze, jak známe teď. S polohou chladičů souvisel i nápad přivést k nim vzduch pod číslovou tabulkou, ale tohle řešení se do dnešních dob zachovalo asi jenom na fotkách, na trať se s tak ohavnou obludou neodvážil nikdo.

Zajímavé, že když Yamaha začala prodávat vodníky YZ250 o rok později, nepoučila se, a naopak vyrobila ještě horší řešení, viz. #1341 .
Prvního vodníka Kawasaki z r. 1983 jsme tu taky měli v #453. A protože si dali načas, jejich řešení se vyhnulo chybám prvních pionýrů.
Suzuki RM250 vodník z r. 1982 tu nebyla, pouze RM125 z roku 1983 v #365
Paradoxně, přestože byla CR250R z r. 1981 vlastně špatná a nespolehlivá motorka, tak na ní lidi něco uchvátilo, prodalo se jí strašně moc, všechno jí odpustili a následujících modelů nakupovali ještě víc.
Edit - ten původní červený motor asi dlouho nepřežil první sezonu a v inzerátu je černý motor z modelu 1982?

Naposledy editováno 21.12.2021 23:18:32

Dva takty jsou víc než dost

22.12.2021 v 08:53 | Nahoru | #1797
NSR 50 za 22 000.-


Ceny TDR taky letěj vzhůru.

Za 70 000.-

80 000.-

75 000.-

Dva takty jsou víc než dost

22.12.2021 v 10:05 | Nahoru | #1798
S těma TDR to zase bude nějaká vlna. Jeden viděl šílenou částku, 2. to zkusil a 3. viděl ty dva inzeráty :D

Po celý rok byly za částky kolem 30k. Taky se vyskytla jedna Belgarda v létě na FB za necelých 20k. Chvíli jsem o ni uvažoval, ale garáž není nafukovací a prdel je taky jenom jedna. Navíc už 2 dvoutaktní 125ky doma mám.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.12.2021 v 07:53 | Nahoru | #1799

DRN. píše: ... Našel jsem pěkný SP


Ať tě nepředběhnou!

Dva takty jsou víc než dost

23.12.2021 v 08:14 | Nahoru | #1800
Těch modernizovaných prvků je tam nějak moc, ne? Ale chápu, že spousta věcí funguje líp - karbec, tlumiče, o zapalování nemluvě. ČZ 250 / 980 původem z r. 1974?, a za 200?

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist