bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

21.5.2021 v 22:58 | Nahoru | #1321
Aprilia MX 125 za 62 tisíc. Podle textu inzerátu to vypadá, že v roce 2006 se to prodávalo jen s pevně zavřenou přívěrou ve výfuku. Podobně naznačuje i před rokem prodávaný kousek #493




Naposledy editováno 21.05.2021 22:58:41

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

22.5.2021 v 13:26 | Nahoru | #1322
Tak jednotka je doma, bloudím v programu.
Neumím to jinak, než vyfotit z monitoru, tak snad to bude čitelné.
Beranidlo může to tak být? Nebo poraď co změnit. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.5.2021 v 22:08 | Nahoru | #1323
mito7> Vyfocené to máš. Takže buď s tím budeš jezdit, a nebo ty blbosti přepíšeš. Ještě je potřeba zjistit, při jakém úhlu před horní úvratí dává snímač impuls, to bude nejspíš pro ten údaj Základní předstih. Když to bude třeba 30° a do tabulky napíšeš 20°, tak by to mělo počkat s jiskrou 10°. Návod k tomu nedali?
1197
1202
1247

Dva takty jsou víc než dost

23.5.2021 v 07:28 | Nahoru | #1324
Základní předstih je daný pro start .Platí hodnota která je napsaná, žádné odečítání. Nejjednodušší je obšlehnout manuál k motorce. Většinou se zadávají dvě až tři hodnoty, tady víc protože předstih se zvyšujícími se otáčkami zase padá. Dají se upravovat i hodnoty otáček při kterých je změna. Takže stačí zadat hodnoty při kterých se předstih mění a jednotka zbytek "dopočítá" lineárním nárůstem nebo poklesem. Pokud předstih není v manuálu, řídil bych se tím co píše Beranidlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.5.2021 v 11:27 | Nahoru | #1325
Beranidlo> Napiš co z toho považuješ za blbosti. Už jsem se dočetl co ovlivňují snímače teploty a nasávaného vzduchu - jednotka podle nich ovlivňuje bohatost směsi při volnoběhu regulací střídy přisávání vzduchu do volnoběžného systému karburátoru. S programem se učím a v žádném případě se v něm ještě neorientuji. Toto jsem tam napsal jako nástřel hodnot dle originálního grafu pro Mito/Raptor a doplnil o změny podle zatížení dle grafu, co jsi postnul ty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.5.2021 v 21:26 | Nahoru | #1326
mito7> Já jsem psal , že tam máš nastavit 20° pro všechny režimy a nekomplikovat si život, dokud nezjistíš rezonanční otáčky. Máš stroboskop, abys zjistil, jaký bude skutečný předstih zážehu, až se ti to podaří nastartovat?
Má to sytič? Jestli ne, tak by elektrické ochuzování po ohřátí suplovalo vypnutí sytiče.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

23.5.2021 v 21:55 | Nahoru | #1327
Ad stroboskop. Nekupoval jste někdo v poslední době? Nebo netušíte po čem koukat?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.5.2021 v 22:10 | Nahoru | #1328

Beranidlo píše: ... mě vytáhl ven švára s 11kW skútrem a měl jsem z toho rozporuplné pocity, protože jsem byl jenom o chlup rychlejší než on, a podle otáčkoměru (ten jsem dokonce podezříval, že ukazuje blbě) to nešlo vytočit nad 9000rpm. Teď v týdnu zkouším změřit, jak moc mi maže oilmaster a moje podezření na nefunkční výfukovou přívěru se potvrdilo. Jede to od 4000-5000 rpm celkem rozumně, od 7000 do 8000 rpm velmi slušně, ale v 8500 rpm tomu dojde dech. Po povytažení přívěry se chová přesně podle očekávání. Při 5000 rpm s tím jde prcat padesátkou na čtyřku, ale přes 6000 rpm se to samo nerozjede, 7000 rpm je použitelné minimum, mezi 9000 až 10.000 rpm je to to pravé, 11.000 rpm konec. Výfuk je tam komplet Arrow, ne jen koncovka, a je pravděpodobné, že s lépe fungujícím výfukem to v těch 6000 rpm pojede hůř - směs se při těchto otáčkách vycucne z válce kompletně do výfuku, pak se natlačí částečně zpátky do válce a nakonec se ještě jednou vycucne.


Výfuková přívěra oživena, stačilo pořádně zastrčit konektor od řídící jednotky. Na jednotce je napsané 7100, což je o dost míň, než jsem viděl pro ostatní Rotaxy v Apriliích. A opravdu, jak se otáčkoměr přehoupl přes tuto hodnotu, ve výfuku zachrčelo a začalo to jet jinak. Nejdřív to teda bylo tak trochu na heslo, protože pán jezdil M2T a karbon tu přívěru kapku zabetonoval. Když už to začalo jakž takž chodit, tak to ale vůbec nebylo ono. Záleželo na zařazeném kvaltu, jestli se přes to pásmo otáček přepnutí motor dostal rychle - na 5. a 6. už to šlo jedině po větru, pod 8000rpm to nemělo tu správnou sílu a bez podřazení otáčky občas klesly zpět pod 7000rpm (na šestku to jede v těch 7000 kilem). Docházet síly tomu začaly až skoro v 11500rpm, a to už přestávalo být pro motor dlouhodobě bezpečné. Takže Arrow ... Ten výfuk by se asi hodil na Tuareg Rally #144 , z manuálu k Rotaxu 123 / 1989, před vznikem Pegasa:

Takže jsem sehnal soubor dílů, ke kterým byl komplet originální výfuk. V porovnání s tím originálem je Arrow asi o 17cm kratší, na rezonanční délce asi o 14cm.
Arrow: Lrez=0,79m, pro Uv=186°, Cv=510m/s je Nrez=9900rpm, Nmax asi 11400, Nmin asi 8000rpm, chová se to přesně podle obrázku, akorát ty otáčky jsou jinak

Originál: Lrez=0,93m, Nrez=8500rpm, Nmax=9800rpm, Nmin=6800rpm. A chová se to bezvadně, jak se ručička otáčkoměru dotkne desítky, jak kdyby to někdo sfoukl, přestane táhnout. A taky to nemá ten ohavný plechový zvuk a demaskující účinek.




Naposledy editováno 23.05.2021 22:52:06

Dva takty jsou víc než dost

23.5.2021 v 22:26 | Nahoru | #1329
Ještě dodám, že ten výfuk Arrow tam byl už z Itálie, a protože se to chovalo fakt debilně, někdo to asi vyléčil tím povytažením konektoru od přívěry.
Teď to vypadá, jak má, a a gumy taky opěvuju, aspoň teda v rámci možností. Předek i zadek mají zdvihy 220mm, ale tuhost a předpětí odpovídají spíš nastavení na silnici. Dá se s tím po silnici, po rozbité silnici, teď s těma gumama nejde strach z trávy na polní cestě. Ale má to asi hodně váhy na předek a jak se v měkkém zaboří víc přední kolo, nedělá to dobrotu.

Jo, a ještě blinkr. Nevím proč, ale originál výfuk není u mě kompatibilní s originál blinkrem. Musel jsem nabastlit menší.

Vpředu je Mitas E-09, bezdušák, a dost jsem se s tím pral, než jsem ji dostal správně na ráfek. Takže i kdyby to byla guma na světě nejlepší, tak příště koupím už jedině TT gumu. Vzadu Mitas E-07, z dob, kde ještě byly TT, takže pohoda montáž. Jestli se někomu zdá, že nevypadá úplně jako Mitas E-07

tak to bude tím, že špalky dostaly trochu za uši flexou, aby se namnožily do většího počtu.

Naposledy editováno 23.05.2021 22:54:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.5.2021 v 22:49 | Nahoru | #1330

DRN. píše: Ad stroboskop. Nekupoval jste někdo v poslední době? Nebo netušíte po čem koukat?


Něco, co bliká, když se zmáčkne čudlík? Co vytáhneš dvakrát za rok, ale kdybys to neměl, nezmůžeš nic? Třeba toto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.5.2021 v 11:47 | Nahoru | #1331
Beranidlo> Mechanický sytič to má, bez něj by to nechytlo. To přisávání vzduchu do volnoběhu funguje jen v omezené míře při volnoběhu a teplém motoru, kdy už je sytič vypnutý. A stabilizuje to volnoběh v závislosti na teplotě nasávaného vzduchu. Když je velké teplo přisává to do volnoběžného kanálu další vzduch a tím udržuje správnou směs.
Samozřejmě musím stroboskopem změřit a nastavit základní předstih pro nastartování a od něj se potom odpíchnout. Jednotka umožňuje nastavit nějakou hodnotu zákl. předstihu, ale pro start je tuším potřeba nějaké základní seřízení - s tím mám zrovna problém, protože jak jsem dříve zjistil, tak existují 2 druhy klikovek, přičemž ta určená pro tyto řídící jednotky má posunutý klínek asi o 20 stupňů oproti původní a kombinováním jsem došel ke stavu, že mám původní kliku v tomto motoru a proto jsem musel klínek vyhodit a rotor alternátoru jsem nalepil v požadované poloze bez něj. Fungovalo to, neposunulo se to, jen teď budu mít "prekérku" to sundat a ustavit to do původní polohy. Protože jsem to tenkrát pečlivě očistil a zalepil na "furt".
Taky mám na Raptoru delší výfuk, než na Mitech a je to krásně znát, jak se motor dříve probouzí, ale dříve též končí.
Když jedem všichni spolu, tak Mita musí podřadit a Raptor to zvládne bez podřazení - převody jsou stejné. Při maximálce je krásně vidět jak Raptor vadne a Mita se dostávají do špičky. Něco dělá aerodynamika, ale rozdíl v naladění motorů je jasně znát.

Naposledy editováno 24.05.2021 11:53:04

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.5.2021 v 12:37 | Nahoru | #1332
mito7> Proč s tím rotorem hýbat? S vymontovanou svíčkou a připojeným stroboskopem protáčej motorem a ono ti to někde blikne. Stáhl jsem si návod k Sparker DCCDIP1 race - píšou tam, mimo jiné, že je můžeš kontaktovat

A teď, co vidím v návodu. TPS se pro předstih nemusí použít a tím se program pro začátek zjednoduší. Systém pozná, kdy nabíhá výstupek rotoru na snímač a kdy vybíhá. Na obrázku je klikovka v úvrati, tj. k zážehu už došlo, v poloze, kdy byl snímač proti konci výstupku, tj. v úhlu "Base Advance = Základní předstih", tj. jak píše Anti. Když budeš mít mechanicky nastaveno 40°, tak to bude 40°. Akorát to nesmí být míň, než 20°, to bychom byli v koncích s nějakým dalším programováním. Ty bys asi měl pro první sloupeček tabulky dát nízké otáčky, třeba 100rpm, a pak na druhé otočení motorem už bude předstih korigovaný na správnou hodnotu, kterou si to vezme z tabulky. Hlavně, aby to na tu první jiskru nekoplo zpátky. Kdyby kopalo, tak by mohlo pomoct nastavit ještě větší předstih pomocí Start of lobe.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.5.2021 v 14:39 | Nahoru | #1333
Hmmm, Pegaso 125 za 35 v Brně ...


Podle fotky pěkný stav. 1994 značí větší 34mm karburátor, jiná přední vidlice, jedno světlo (které snad už dosvítí až na zem před motorku ) a zadní guma v rozměru, který existuje. Na 125stradali píšou taky něco o katalyzátoru, naštěstí až na konci v tlumiči a ne ve výfuku.

Dva takty jsou víc než dost

24.5.2021 v 20:42 | Nahoru | #1334
Tak jsem předevčírem vzbudil tu RS125 a má to něco do sebe ty malorážky.... Kolik má točit otevřená verze? Nebral jsem to na krev ale pře deset to šlo. Řekl bych že je to cajk....

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.5.2021 v 23:34 | Nahoru | #1335
Beranidlo> Včera to šlo to brněnské Pegaso do inzerce a dneska už je pryč. Ještě jsem zkoušel pochytit nějaká moudra od (většinou bývalých) majitelů tady na webu a musím konstatovat, že tak, jak to píšou, polovina z nich moc rozumu nepobrala a skoro všechny ty Pegasa byly dojebané už při nákupu, nebo při prodeji, nebo oboje.

Dva takty jsou víc než dost

26.5.2021 v 13:11 | Nahoru | #1336

Dva takty jsou víc než dost

26.5.2021 v 13:31 | Nahoru | #1337
V NJ se toho trochu nastřádalo (u toho druhého ) Edit - opravuju datumy
KTM GS 250, ne 1986, ale 1988 za 59

Motor KTM 250 z roku , prý1979, ale dělal se 1979-1982, podle hlavy a víka je to nejspíš 1981 za 25


Ještě starší KTM MX 250, ne1979, ale kříženec podvozku 1981 (poslední dual shock) a staršího typu motoru. Takže ten motor za 25 by mohl být z toho. za 76


Ve Vsetíně je KTM GS 250, určitě ne 1980, spíš 1978 za nabídněte , s papírama

a zpátky do NJ, Villa 250 1978 za 79



Naposledy editováno 26.05.2021 16:48:39

Dva takty jsou víc než dost

27.5.2021 v 10:07 | Nahoru | #1338
Cagiva Freccia C9 za 13 s TP, 2000 lidí to vidělo a že by to nikdo nechtěl?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.5.2021 v 12:41 | Nahoru | #1339

havlis_de píše: Ty jo tak to bylo rychle, uz neni.


Co už není? Ta RD 350 je tam furt - nebo spíš znova.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

30.5.2021 v 21:21 | Nahoru | #1340
Na slovenských hranicích Honda CR250R za 66 tisíc.
Tak trochu kvíz. Poslední ocelový trubkový rám je na modelu, který se dělal téměř beze změn pro sezóny 1992-1996. Koncovka výfuku je jako u 1994-1996. A zadní vidlice to definitivně určuje jako 1994:

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

30.5.2021 v 21:47 | Nahoru | #1341
Yamaha YZ250, model 1982, za 77, žlutá pro Ameriku, bílá pro Evropu, Sedlo poprvé přetažené až přes nádrž. Jak se píše v inzerátu, první vodník, spolu s prvním YPVS na netovární motorce. Motoricky to měl být velký krok vpřed, ale nepovedlo se. Chyběla výkonová špička. Dilema, kam s chladičem, se vyřešilo umístěním na potenciálně nejčistší a nejchladnější místo - za číslovou tabulku. Váha vpředu a navíc v řízení ztěžovala ovládání a k tomu nic moc systém zadního pružení, monocross pod nádrží s přepákováním. Deset kilo nadváhy, měkká vidlice a z dnešního pohledu dvouklíčová brzda s nicotnou účinností. Z velkého očekávání byl propadák roku.



Edit - dával jsem 1982 YZ490 v #1157 a k ní tenhle obrázek odstrojené 250:


Naposledy editováno 31.05.2021 13:15:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 08:30 | Nahoru | #1342

Kohlstein píše: Na slovenských hranicích Honda CR250R za 66 tisíc.
Tak trochu kvíz. Poslední ocelový trubkový rám je na modelu, který se dělal téměř beze změn pro sezóny 1992-1996. Koncovka výfuku je jako u 1994-1996. A zadní vidlice to definitivně určuje jako 1994:



Tech znaků na to že to je max 94 je víc, bílý airbox, zakončení rámu vepředu nad motorem, přední kotouč na 4 šrouby, černé náboje a jak si psal, tenká kyvka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 13:09 | Nahoru | #1343
tomasNJ> Supermotor v dokonalém rámu, ale pérování chtělo údajně (jako vždycky) svěřit odborníkovi na tuto věc. A ještě jedna věc, která na té hondici chybí - u Showy zkrátili trubky vidlice a chrániče kluzáků byly moc krátké, tak aby se nezasekávaly, trubky dostaly plastové náběhy.

A takto to vypadalo tehdy.


A ještě malé porovnání přivěry této Hondy a té YZ250 z roku 1982

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 13:32 | Nahoru | #1344

Beranidlo píše: Něco, co bliká, když se zmáčkne čudlík? Co vytáhneš dvakrát za rok, ale kdybys to neměl, nezmůžeš nic? Třeba toto?


Šlo mi spíš o osobní zkušenost, koupil jsem ho a nic moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 14:22 | Nahoru | #1345
DRN.> Co tomu je? Zapomněli k tomu přibalit brejle?
Jenom jsem si doma vymrčel Pegaso a nasliboval kvůli tomu nemožné, už začínám mít neukojitelnou touhu pořídit do serie ještě NSR, třeba nějakou takovou "Supersport" této velikosti se mi začíná zdát tak akorát, když potřebuju držet to v otáčkách na plný plyn a s mýma chabýma jezdeckýma schopnostma, nebo jinak, u čehokoliv silnějšího už není tak bezpečné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 14:27 | Nahoru | #1346
Beranidlo> Brejle mám vlastní, ale bliká to tak každou x otáčku, odečíst to jde, ale moc komfortní to není.

Ber dokud jsou, včera jsem na bazoši koukal na planeta za 30 a ráno už tam nebyl.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 15:43 | Nahoru | #1347
DRN.> A to byla celkem slušná vražda s majitelem „tunerem“.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 15:49 | Nahoru | #1348
DRN.> Počet bliknutí za minutu bude asi limitovaný nějakým vnitřní zdrojem pro výbojku. Mám asi podobnou věc a za podobné peníze a jestli to letos použiju ještě třikrát, tak minimálně jednou z toho to bude z čiré zvědavosti a ne z nějaké potřeby.
Sedmikvalt staré Mito za 42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 15:53 | Nahoru | #1349
Beranidlo> Jasný, to je v podstatě jediný (krom kvality součástek) možný rozdíl. Kámoš na Simsony používá nějakou fakt letitou a tam je to o dost lepší. Ale použitelný to je.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

31.5.2021 v 21:24 | Nahoru | #1350

DRN. píše: Beranidlo> Jasný, to je v podstatě jediný (krom kvality součástek) možný rozdíl. Kámoš na Simsony používá nějakou fakt letitou a tam je to o dost lepší. Ale použitelný to je.


A na Suzuki dali pod desku s kladivkama vrtulku (trojzubec) s ryskama. Do desky okýnko a okýnkem se seřizuje ryska na rysku. A máš 22° nebo kolik. Ani svíčky nemusíš vyndávat.

Vrtulka:


Okýnko s ryskama:


Naposledy editováno 31.05.2021 21:24:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist