bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

4.5.2021 v 20:18 | Nahoru | #1231
Já si právě řikám, že to neni vůbec špatná cena......

Dva takty jsou víc než dost

4.5.2021 v 20:20 | Nahoru | #1232
Je to lákavý

Dva takty jsou víc než dost

4.5.2021 v 20:32 | Nahoru | #1233
Celkem dost lákavý. Kdybych teď mohl na rok postrádat nějaký prachy, tak to beru. Párkrát se svezu a příští rok to dám o kilo dráž.

Dva takty jsou víc než dost

4.5.2021 v 21:22 | Nahoru | #1234
Mít tohle doma a potřebovat prachy, tak radši dám ledvinu

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

4.5.2021 v 21:45 | Nahoru | #1235
Ja bych se svezl. Ale na furt bych to nechtel. Co taky s tim. Ma to smysl jako investice. Ale jezdit se s tim asi moc neda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

4.5.2021 v 21:51 | Nahoru | #1236
Koudy01> tak já na tom před lety jezdil. je to prostě motorka z devadesátek, ale projev motoru je perfektní.

Dva takty jsou víc než dost

5.5.2021 v 12:50 | Nahoru | #1237
Praštilo mě do oka krásný 10V. Ještě nedavno jsem po nich koukal, ale v jiný cenový relaci. ... Zbyl mi doma motor, třeba jednou..

motorky.bazos.cz/inzerat/136037111/yamaha-dt-125.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.5.2021 v 14:03 | Nahoru | #1238
kuba350> Snad motorka z osmdesátek ne? Tyhle mašiny sice předběhly dobu, ale ne zase až tak moc a podvozky superbiků z devadesátek už jsou trochu jinde.
Někdy v roce 1987-1988 jsem koupil v antikvariátě Motorrad (č. 15/1985), kde byl Vergleich der Super-Zweitakter.

Chtěl jsem to sem naskenovat, ale Helmut už mě předběhl:
Edit - na Helmutovy obrázky nefunguje odkázat, tak uploaduju







Naposledy editováno 05.05.2021 14:10:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.5.2021 v 14:13 | Nahoru | #1239

Beranidlo píše: mito7> 20° pro všechny režimy a jenom nad rezonančníma otáčkama se snižuje.
Všechno to snižování a zvyšování předstihu do 8000rpm na obrázku je jenom kosmetika, výkonu to nepřidá. V 8000rpm mají všechny TZR 250 předstih 20°, v rezonančních 9500 otáčkách lehce snížený na 18°, pak klesá na 5-10°. Na čtvrt plynu snižují předstih dřív, aby zvýšili teplotu výfukových plynů a nad těch 8000rpm se vůbec dostali. A jenom připomínám, že trvalá jízda se zmenšeným předstihem může způsobit přehřátí pístu u výfuku a přepážek u výfukových kanálů.


Tady je krásně vidět, že při malém zatížení zvyšují v nízkých a středních otáčkách předstih, něco takového bych si představoval. Při běžném cestování se pohybujeme v otáčkách kolem 5 - 7 tis. a velmi částečném zatížení. Snižují předstih až ve vysokých otáčkách. Předpokládám, že křivka 1KT je bez vlivu na zatížení a 3MA je regulovaná podle zatížení, při minimálním zatížení je předstih velký až do vysokých otáček. Při pomalé jízdě v omezené rychlosti jedeme i na 4 tis. Manželka i 3 tis. otáček.

Naposledy editováno 05.05.2021 14:23:59

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.5.2021 v 14:20 | Nahoru | #1240
mito7> No tak tam budeš mít 22° v 6000rpm místo 20°. Myslíš, že se něco změní a že to poznáš?

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

5.5.2021 v 15:07 | Nahoru | #1241
A co těch 26° při jedné osmině plynu? To už musí být znát. Je to tak, jak jsem psal nahoře, že ta 1KT je bez regulace podle zatížení a 3 MA regulovaná? Pokud už to tam půjde nastavit, tak bych to tam chtěl mít. Nemáš ještě nějaké mapy předstihů pro porovnání?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.5.2021 v 15:10 | Nahoru | #1242
Beranidlo> Ještě zvětšeninka naměřených hodnot - kvůli spotřebě benzínu a oleje. Ve všech třech fabrikách určitě věděli, proč ty mazací čerpadla nastavují tak, že to v průměru mazalo takto
NS400R 1:35
RG500 1:34
RD500LC 1:25


Naposledy editováno 05.05.2021 15:12:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.5.2021 v 15:19 | Nahoru | #1243
mito7> Pojedeš někdy 4000rpm a plný plyn? Tak proč si to komplikovat nějakým TPS, když to může mít jenom závislost na otáčkách jako ta 1KT? Pro volnoběh tam nechat něco pod 20°,lineárně klesat z 25° při 3000rpm na 18° / 9000rpm a pak lineárně na 10°/11000. Tím nic nepokazíš.

Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 09:25 | Nahoru | #1244
Po několikáté Kawasaki KX500, tentokrát model 1987, za 125 tisíc , tak trochu křížená s 88 (nádrž, kryty chladiče). Supermotor s KIPS přívěrama v postranních výfukových boosterech, a kdyby tam byla z 88 i přední vidlice, tak už by to byla ta bezvadně chodící s cartridgema.


U CR 500 jsme dumali nad možností zástavby motoru do novějšího podvozku. U KX500 by to mohlo vypadat takto

Více o KX500 v podvozku z 2013 KX250 a s designem 2017 KX250F
Edit - přehlídka KX500, které se tu objevily: 1985 /#491 , 1992 v rámu z 250 / #586 , 1988 / #587 , 1986 / #678 , 1988 / #964

Naposledy editováno 06.05.2021 09:52:00

Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 11:01 | Nahoru | #1245
Díky všem za rady, objednal jsem jednotku z Ignitechu, předprogramovanou pro Raptora 125E3 (je shodná s Husqvarnou SM 125) a softwarem, takže si budu moci i "hrát" s dalším laděním. Jsem spokojen s vyřešením zdánlivě neřešitelného problému. Nevěřil jsem, že to půjde tak rychle a snadno.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 11:32 | Nahoru | #1246
mito7: to je super, kolik za ni chtěli?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 12:47 | Nahoru | #1247
DRN.> Neptal jsi se na nastavení VAPE u pincka? Kam to zmizelo?
Odpověď:
U toho pincka to bude stejné, jako u mojí babetty. U té je na čele rotoru odlitých 6 paprsků, tj. po 60°, takže jsem si udělal čárku na statoru, nějaké čárky na rotoru, změřil stroboskopem předstih (spíš odhadl, ale to jde díky tomu dělení dobře) a vykonal jízdní zkoušku. Mých 18° je kompromis mezi maximální rychlostí (tam by to chtělo míň, ale hůř by zrychlovala) a schopností zrychlovat do mírného kopečka z cca 40km/h (tam by to chtělo víc). A stejné je to u všech dvoutaktů.
A teď proč? Čtyřtakty se neobejdou bez otáčkové regulace, s podtlakovou se účinnost motoru ještě vylepší. Na volnoběh je potřeba předstih v rozmezí 0-5°, aby se motor dokázal točit rovnoměrně a nezastavil, v otáčkách cca 25-30°. Na začátku použitelných otáček, cca v 2000rpm, je předstih o 5-10°. Závisí na těchto faktorech:
Kompresní poměr – při vyšší kompresi hoří směs rychleji, je potřeba snížit předstih
Oktanové číslo – víceoktanové palivo hoří ve směsi pomaleji, předstih se dá zvýšit
Expanzní poměr – teoreticky je stejný, jako kompresní poměr, ale je ovlivněný časováním ventilů. S tím je spojené využití výfukového potrubí pro vyprázdnění spalin z válce a naplnění válce směsí. Když je expanze ve válci při větším předstihu dobře využitá, do výfuku jde jenom slabý pšouk a to může zvýšit pumpovní ztráty.
Množství a bohatost směsi ve válci – na plný plyn bude rychlost hoření větší a nutný o 5-10° menší předstih, než na čtvrt plynu. Chudá směs hoří pomalu, moc bohatá hoří taky pomaleji, než stechiometrická.
Otáčky – vyšší předstih pro vyšší otáčky zní logicky, ale jak moc, to je to ovlivněné faktory výše.
Pro ilustraci pár obrázků a údajů ke škodovkám s rozdělovačem (ten má poloviční otáčky, než motor a trošku matoucí je, že hodnoty u rozdělovačů jsou natočení rozdělovače, takže na motoru je to dvakrát víc)



Dvoutakty mají efektivní kompresí poměr všechny stejné, rozmezí 6,5-7,5:1, bráno od uzavření výfukového kanálu k úvrati. U babetty je to kvůli malému úhlu výfuku, u vysokých výkonů díky malému objemu spalovacího prostoru. Všechny jezdí na palivo s OČ cca 90-95, pokud to někdo neupraví.
Volnoběh není tak nerovnoměrný, komprese nižší, proto na rozdíl od čtyřtaktu stačí snížit předstih na 15° nebo nechat 20-22°.
V nízkých otáčkách je sice potřeba menší předstih, ale jezdí se menší zatížení, směs je promíchaná se spalinami a hůř hoří, kvůli tomu je potřeba předstih zvýšit, a tím pádem se to vzájemně kompenzuje. Výsledek je 22°.
Ve středních otáčkách už funguje výplach motoru dobře, čím víc je přidáno plynu, tím líp se vypláchnou spaliny. Vyšší rychlost hoření kompenzuje vyšší otáčky a výsledek je 20-22°.
V rezonančních otáčkách se zmenšením předstihu (cca v rozmezí +/- 2°) zvýší prda do výfuku a následný výplach je ovlivněn víc (vyšší výkon), nebo se zvětšením zlepší tepelná účinnost. Záleží, co pro daný motor chceme, aby převládlo. Výsledek je mezi 22-18°.
Nad rezonančními otáčkami se předstih snižuje na 10-5-0°, tím se ovlivní teplota spalin a posouvají se rezonanční a horní limitní otáčky výš. Stejně tak to jde ovlivnit směsí. U karburátorů platí, že směs vytvářená v difuzoru se s otáčkami a průtokem obohacuje (větší rychlost v difuzoru = větší podtlak = víc nasátého paliva). Když se na začátek difuzoru správně umístí Power Jet, tak bude správně obohacovat směs při plně otevřeném šoupátku, ale taky se dá solenoidem ve správných otáčkách uzavřít a dojde k žádoucímu ochuzení.

Naposledy editováno 06.05.2021 14:14:31

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 13:05 | Nahoru | #1248
Beranidlo> Sakra, myslel jsem, že jsem to odstranil bez důkazů.

Psal jsem, že hodlám použít VAPE, kde se to normálně nastavuje ryska na rotoru k rysce na statoru při HÚ a mělo by to bejt v cajku. Ale dost lidí to šteluje jinak. Mezitím mne napadlo kouknout do papírů k tomu zapalku kde je, že když to nastavíš jak píšou, tak je předstih 2.1mm (22°), takže podle toho co jsi psal je to teoreticky ok.
Mate mě, že tím štelováním si to lidi teoreticky rozhodí od ideálu (nebo nejlepšího kompromisu). Nebo má VAPE taky sem tam zmetkovej kus.
Jedině to pak můžu zkusit prověřit stroboskopem, kterej se tu už probíral, ale furt jsem ho nekoupil.

E: Nechal jsem si upravit válec a hlavu od Standy Hrbka a lovím další utajené kw.

Naposledy editováno 06.05.2021 14:21:01

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 13:20 | Nahoru | #1249
Beranidlo: S tím, že palivo s vyšším oktanovým číslem hoří pomaleji, nesouhlasím. Kdysi jsem po tom pátral a nikde jsem tuhle informaci potvrzenou nenašel. Rozdíl v době hoření byl akorát ve složení mezi dřívějšími a dnešními palivy. Ale dnes ten rozdíl není.

Vždy jsem četl jen domněnky, že palivo s výšším oktan. číslem hoří pomaleji. Potvrzení nikde.

Ten údaj o většímu předstihu při použití palivo o větším oktan. čísle nebude podle mě souviset s dobou hoření. Ale když to hodně zjednoduším, tak větší předstih - větší výkon (se spoustou ale) a moderní motory nastavují předstih těsně před deton. spalování. S vyšším oktan. číslem, může být ten předstih větší, aniž by motor „klepal“.¨

K tomu VAPE na pionyrovi, tady je videt, jak se v otackach zpozduje - zmensuje se predstih:

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2021 v 14:08 | Nahoru | #1250
"na plný plyn bude rychlost hoření větší a nutný o 5-10°větší předstih, než na čtvrt plynu"
Tohle se mně nezdá. Při větší rychlosti hoření se musí dát větší předstih?
Já bych to viděl obráceně. Pokud ta směs na čtvrt plynu hoří pomaleji - logicky menší stlačení, tak se musí zapálit dřív, aby se stihla rozhořet a tlak využil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 14:09 | Nahoru | #1251
Bakoun> necelých 5000,- Kč vč. redukce, programu a kabelu do PC a pošty.

Naposledy editováno 06.05.2021 14:10:46

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 14:13 | Nahoru | #1252
mito7> Fajn, tesim se na zkusenosti s ladenim, zebych do ni pak sel taky.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 14:15 | Nahoru | #1253
mito7> Opraveno, tady je vidět, kdo to čte

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.5.2021 v 16:00 | Nahoru | #1254
Bakoun> Možná je to opravdu složitější. Odkaz na pdf , ze kterého jsou následující obrázky.
Když to vezmu po lopatě Benzín je směs různých uhlovodíků, ve které by měly převládat molekuly podobné isooktanu (OČ 100) až heptanu (OČ 0). Benzín musí mít vlastnosti podle ČSN, třeba hustotu, výhřevnost, poměr se vzduchem pro dokonalé spálení, oktanové číslo.

Ve spalovacím prostoru by měl být benzín odpařený, homogenicky promíchaný se vzduchem. Stlačením při kompresi se molekuly kyslíku a uhlovodíků dostanou blíž k sobě a zahřejí, ale je potřeba nějaká další iniciační energie pro spuštění chemické reakce, nejlépe řízeně elektrickou jiskrou. Čím těsněji jsou molekuly stlačené k sobě, tím líp prohořívá. Čím vyšší je oktanové číslo, tím víc odolává molekula uhlovodíku slučování s kyslíkem. Při chudé směsi nemusí být molekuly uhlovodíku dostatečně blízko jiné molekule, která už "hoří", a tím se spalování prodlužuje.
Protože benzín je směs, záleží na komponentách směsi, jak rychle proběhne úplné shoření nebo částečné shoření směsi. V odkazu výše jsou zkoušeny 4 komponenty a jejich směsi: isooktan (OČ 100), heptan (OČ 0), toluen (OČ 121) a líh (OČ 108). Směsi mají OČ 94,5 RON, ale různé číslo motorovou zkouškou.
Podle prvního grafu hoří nejrychleji dle očekávání heptan, nejhůř toluen. Líh díky kyslíku v molekule líp, než isooktan. Equivalence ratio je směšovací poměr Fuel to Air Ratio, větší než 1 je bohaté.

V různých směsích se stejným oktanovým číslem hoří nejlépe PRF, tedy směs isooktanu a heptanu. Směsi s větším obsahem toluenu hoří nejhůř. Jakmile se k tomu přidá líh (nebo ETBE), tak ty zpomalovače hoření jako toluen (aromatické uhlovodíky) už nezpomalují tolik.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.5.2021 v 01:22 | Nahoru | #1255

Beranidlo píše: Nikdy nerozbalený motocykl ČZ z roku 1972 míří do aukce


Vypadá, že je rezatá jak liška. A model 1972 byměl být žluťák, ne? Takže je to 1973 s rakvičkou a černým rámem? Tahle?



rezatá není, špinavá od zažloutlého konzervacního oleje bych to viděl, a jo je to čistá '73, rakev, husté žebro na válci ale už radiální hlava s tenkým spojovacim žebírkem a žluťák rám

Dva takty jsou víc než dost

7.5.2021 v 13:11 | Nahoru | #1256
Tak trochu jiný obchod, Suter MMX 500 za 142 tisíc (euro )


Stránky s více údaji https://www.suter50...gineering/index.html

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

7.5.2021 v 13:26 | Nahoru | #1257
Toho Sutera sem viděl jet na Manu a žádnou hitparádu to nepředvádělo a nebylo to vůbec slyšet

Dva takty jsou víc než dost

7.5.2021 v 14:25 | Nahoru | #1258
Ale výkon z daného objemu je impozantní...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.5.2021 v 22:21 | Nahoru | #1259

kuba350 píše: Toho Sutera sem viděl jet na Manu a žádnou hitparádu to nepředvádělo a nebylo to vůbec slyšet


Představ si, že jsi milionář středního věku, pořídíš si Suter a pak se s tím jedeš projet na Man. Jakože závodíš, ale trať neznáš a umřít se ti nechce. A ještě máš pod sebou takovou svini.

Dva takty jsou víc než dost

7.5.2021 v 22:26 | Nahoru | #1260
Co jsem cetl tak se to lidem dost sype. Ale je to hezky to zase jo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist