bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

13.11.2020 v 23:20 | Nahoru | #781
Kohlstein> Stane se, že ho nepřitlačíš na doraz a střelka místo aby šla pod plech se "zamkne" nad plechem a za jízdy sedačka ulítne a je vyděláno - vlastní zkušenost.

Dva takty jsou víc než dost

19.11.2020 v 18:32 | Nahoru | #782
Gas Gas 125 Halley, je tady na webu, ale dám odkaz na bazoš , jsou tam lepší fotky. Za 95 tisíc, skoro nová motorka.

Musel jsem procvičit španělštinu, abych zjistil co je to zač. Pohledem do historie , firma prodávala lokálně Bultaca, když v tom šlo Bultaco v roce 1979 do kytek. Tak vsadili na italské stroje SWM, když v tom šlo SWM v roce 1984 do kytek. Pánové se naštvali, a začali dělat motorky svoje vlastní, endura a trialky. Během prvního roku udělali nějakých 200 kousků, když v tom přiletěla Halleyova kometa. Tak pro jistotu nazvali jednu serii trialek Halley, snad aby odvrátili případnou další katastrofu, a asi udělali dobře, v trialu a v enduru se zapsali úspěšně.
V roce 2008 si řekli, že kromě závodních EC (EnduroCross) by mohli udělat ještě civilní verzi, a nazvali to opět Halley - kde to šlo (rám, motor, plasty) využili technologií pro EC a použili levnější ostatní komponenty, aby se s cenou dostali tehdy na 4200 euro.
Ta v inzerátu má nasazenou přední gumu z původní výroby.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

20.11.2020 v 10:47 | Nahoru | #783
Tak opravuji cenu. Tramvaje už nejsou za 100 ani za 120 jak jsem omylem uvedl v #112 , ale aktuálně za 270, bazoš a soutěžní Jawa 360.




(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.11.2020 v 20:31 | Nahoru | #784
Beranidlo> Tak tramvaj tam nevydržela ani týden.
Znovu je v inzerci Beta , už jednou zmíněná v #282 a teď i ta Villa 250 , které stála původně vedle té Bety. Cena 85 tisíc. Podle motodacross by to mohlo být nejpodobnější MX modelu 1981.




Naposledy editováno 27.11.2020 20:32:49

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

28.11.2020 v 16:44 | Nahoru | #785

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.11.2020 v 18:15 | Nahoru | #786

PinkPanther píše: Jedno malé RD:
https://www.motorkar...1573013.html [/quote]

Chudinka zbastlená. Pravidelně se objevuje snad už rok. Sám jednu vlastním. Yamaha RD 125 DX, typ 1E7. Podle těch litých kol poslední model 1978+.
Tyhle vzduchem chlazený dvouválce se přestaly dělat v roce 81/82, pak přišly jednoválc. vodníky typ LC.

Tenhle typ má vypadat takhle: http://superfurax.free.fr/125RDXGalerie.htm

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

2.12.2020 v 22:42 | Nahoru | #787
KTM MX 250, model 1982, na bazoši za 58.


(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

2.12.2020 v 22:56 | Nahoru | #788
Kohlstein> Kdo chce zabádat v historii roku 1982, tak může třeba tady: http://mxgphistory.com/1982-250cc/
Probral jsem se tam fotkama a vybral následující, který pěkně demonstrují, kudy šel vývoj - mistr světa Danny LaPorte na vzduchem chlazené Yamaze s YPVS přívěrou

Druhý celkově Jobé na Suzuki s vodním chlazením

Třetí Van der Ven na KTM podobné té z inzerátu

Čtvrtý Watson, Yamaha, stejná jako LaPorte

5. Dieffenbach (č.4), 6. Laquaye (č.7), oba vodou chlazená Honda, 7. Guerra na Husqvarně


Devátý Kinigadner, Yamaha, prodejní byla vodou chlazená

Dva takty jsou víc než dost

3.12.2020 v 13:38 | Nahoru | #789

Dva takty jsou víc než dost

3.12.2020 v 13:39 | Nahoru | #790

Dva takty jsou víc než dost

4.12.2020 v 12:59 | Nahoru | #791
Husqvarna 250, enduro z roku 1992 za 38, bazoš . U čtvrtým nebo pátým rokem vyráběná v Itálii u Cagivy. Co si pamatuju, tak byly dobré, akorát neměly dobrou pověst, třeba jak s naším Trophy týmem a Bohoušem Posledním vyjebali na ISDE 1991 v Povážské Bystrici, kde nakonec u půllitru křuplo v převodovce.


Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 11:24 | Nahoru | #792
Drak-09 ji nekoupil za 40 (doporučoval jsem ), tak je teď v inzerci za 45 - Husqvarna WRE 125 .na bazoši Při té bídě, co teď vládne, je to vlastně rozumná nabídka, jaká už dlouho nemusí přijít.

Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 13:29 | Nahoru | #793
Že ani Euro5 nám dvoutakty nezruší může být vidět na příkladu tohoto Fanticu XE 125, bazoš . Cesta vede do Prostějova k Airmoto .

Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 16:07 | Nahoru | #794
Z jiné diskuse:

mito7 píše: Ale u motorek ladím jen 2T a tam jsem hodně překvapenej co se z toho dá dostat. Nechápu proč jsme jako dvoutaktní velmoc nedokázali něco takového také kdysi vyrábět. Jawa, ČZ.


Dvoutaktní velmoc byli svého času kde kdo. Třeba západní Němci, než jim v šedesátých letech nabídka aut zdecimovala motocyklové firmy a zbytek (Zundapp, Kreidler, Sachs) šel do kolen v osmdesátkách. Nebo východní Němci, kde to nepřižilo sjednocení. Nebo Španělsko (Ossa, Bultaco) po roce 1980. Jedinou vyjímkou se stala na krátkou dobu deseti roků Itálie, kde k tomu napomohly místní specifika, a tím nemyslím jenom podnebí. Stejně jako jinde v Evropě tam trh s motorkama od roku cca 1980 stagnoval a pak hodně klesal. Zásluhu na tom měla místní DPH na motorky nad 350ccm ve výši 38%. Od roku 1986 zavedli povinně přilby, což málem nepřežila Vespa a jejich skútry. Jedinou kategorií, která se jakž takž prodávala, byly stopětadvacítky, které byly od 16 let bez omezení výkonu a proto se na ně všichni zaměřili. Překotný vývoj odstartovala Gilera RV (kterou měl DRN, jak píše v #93 ), ale hlavně od sezóny 1985 italská Honda NS125F, #285 . Najednou tady byla motorka, která nevibrovala, nepřehřívala se, neřinčela jako pojízné železářství, vydržela jet trvale 130km/h a měla opravdu šmrnc. Deset roků trvalo šílenství, kde v tvrdé konkurenci uspěla ještě Cagiva, Aprilia a Yamaha, nevydržela Gilera, hned na začátku odpadla Laverda nebo Garelli, u endur zbylo trochu prostoru pro Suzuki a Kawasaki. Když se v roce 1996 zavedl i v Itálii limit 11kW, skončila i poptávka po dvoutaktech, protože i ceny se mezitím vyšplhaly z 3,5M lir na 7M lir.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 16:59 | Nahoru | #795
Ta Honda NS125 má naprosto přesně stejné vrtání a zdvih jako Mito. To je náhoda? Proč naši dělali u všeho dlouhozdvih? Zvláštní je, že Mito/Raptor při takhle krátkém zdvihu solidně zabírá i v nižších otáčkách - to mě dostává.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 17:45 | Nahoru | #796
mito7> Ve stopětadvacítkách se u sportovních motorů ustálilo vrtání a zdvih v těchto poměrech: 55x52mm (např.Jawa, ČZ), 54x54mm (např. Rotax) a 56x50mm, plus nějaké desetinky na zdvihu pro využití objemového limitu. Důvodem je dosažení co největších otáček motoru. Větší vrtání se nepoužívají, protože se pak značně zhoršuje výplach motoru. Cestovní 125ccm mají třeba těch 52x58mm a důvodem je to, co jsem již uvedl - lepší výplach, ale taky nižší tepelné zatížení menšího pístu, menší rozptyl v časování kanálů při nějaké výrobní toleranci výšky kanálu.
V 250ccm motokrosech je už hodně dlouho ustálená dlouhozdvihová koncepce, vrtání 66,4 x zdvih 72mm, namísto dřívějších 70x64mm, 68x68mm, 67,5x69mm (KTM). Přináší to vyšší výkon díky účinnějšímu výplachu.
Při zachování časování kanálů nemá samotný poměr vrtání a zdvihu vliv na to, jestli jede motor líp nebo hůř z nižších otáček, pokud pomineme nějaké extrémy, kdy je kvůli krátké ojnici nebo velkým ložiskám zvětšené tření. Na tohle má vliv pouze velikost setrvačníku, jeho schopnost absorbovat energii od tlaku plynů, aby byla přijatelná nerovnoměrnost chodu. S velmi malým setrvačníkem se bude motor v nízkých otáčkách jenom třást a spousta energie se přemění na deformace v převodech, prokluz spojky a deformace a prokluz pneumatiky. A protože akce a reakce jdou vždy spolu, tak při zvýšení točivého momentu (nebo středního efektivního tlaku) má být nejenom těžší setrvačník, ale i těžší zbytek motoru, nejlépe válce. Těžším myslím se zvětšeným momentem setrvačnosti k danému bodu otáčení, pro rejpaly. A bavíme se stále o jednom válci.

Naposledy editováno 08.12.2020 17:47:01

Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 18:36 | Nahoru | #797
Tak to je paradox. Ta ČZ 125 měla 52x58, težký setrvák velkého průměru, těžký litinový válec a jelo to mizerně. Kdyby mělo Mito tyto rozměry, jak by asi jelo?
Když spolu někam jedem, tak se většinou pohybujeme do 6000 otáček, pokud nejsme na dálnici. To vlastně jedem úplně v nejhorších otáčkách, z hlediska konstrukce tohoto motoru. A přitom se to tak pěkně pere i se stoupáním.

Naposledy editováno 08.12.2020 18:39:19

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 20:52 | Nahoru | #798
Sakra to wre vypadá dobře. Taky se mohlo objevit než jsem koupil nx. A teď jsem ještě naobjednal mraky věci na servis... No popremyslim, jak je to s dostupností nd?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

8.12.2020 v 21:39 | Nahoru | #799
DRN.> Budeš k tomu WRE potřebovat ještě nějakou zahrádku nebo kopřivy za garáží, abys se měl kam zbavit dvou a nebo taky pěti lopat hnoje a bahna po každé vyjížďce.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.12.2020 v 09:05 | Nahoru | #800
Beranidlo> To znám. Z Domina se to snažím trochu očistit po vyjížďce. Parkuju v řadovejch garážích a máme u nich takovej pruh trávy. Ještě pár let a vznikne tam díky mě kopec. Domin je dobrej, ale těžkej, koukal jsem na Oulehlu a písty a ojnice jsou, zbytek (třeba spojku) tam nemá.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.12.2020 v 09:32 | Nahoru | #801
DRN.> U mě píšou: Peso a secco 118kg. Váha bez paliva. S plnou nádrží, vercajkem, tlustýma dušema v kolech a náhradníma dušema se dostávám možná ke 130kg. A když se na to nalepí 20kg bordelu, tak už je to někdy přes limit. Před týdnem mi to ujelo na hrázi kolem potoka. Pode mnou metr vody, při každém pokusu našlápnout to a pomoct si motorem jsem sklouzával níž, ve svahu jsem se neměl kde opřít. Čtvrt hodiny jsem myslel, že u toho umřu, než jsem to vycukal a metr nahoru a dva dny jsem se z toho dával dohromady.

Dva takty jsou víc než dost

11.12.2020 v 10:57 | Nahoru | #802
Malanca 125 Mark Enduro, 1985, za 600 euro ve Zvoleně . Přeju jí hodného nového majitele. Dva válce, dva karburátory, dva výfuky.



O Malance na 125stradali

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

11.12.2020 v 14:09 | Nahoru | #803
Zvolen píše snad vždy Bazoš. Asi neformální hlavní město
...twin je nejlepší Ale evidentně okopírovaly CZ 180 Jinak moc pěkný

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.12.2020 v 16:59 | Nahoru | #804
Frantas> Chvilku mě to trvalo, než jsem pochopil záměnu předmětu a podmětu, jakože pan Zvolen nic nepíše. Po ověření na bazos.sk je ta Malanca o kousek blíž, Žarnovica.
Ale pro tebe je nachystané pěkné Pegaso v Benešově, bez práce za dvacítku, https://motorky.baz...ia-pegaso-125-2t.php

A podle této fotky to vypadá na tu divočejší verzi s 34mm karburátorem

Dva takty jsou víc než dost

12.12.2020 v 07:33 | Nahoru | #805
... (V aplikaci Bazoš svítí zvolen uplně vždy, když se jedná o slovensko)
.. No to je dost slušnej inzerát Škoda že nepotřebuju.

Dva takty jsou víc než dost

14.12.2020 v 12:19 | Nahoru | #806
Na Bazoši City za dvacku.

Dva takty jsou víc než dost

14.12.2020 v 13:22 | Nahoru | #807
TM 250 EN z roku 1999 za 35 , pěkná motorka s RZ. Průkaz sportovního vozidla. Bohužel, když si o tom člověk něco přečte , tak je to spíš komplikace. Musí na evidenčku na STK, změnu v dokladech provádí komisař autoklubu, na silnici to může jen v rámci sportovního podniku.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.12.2020 v 14:49 | Nahoru | #808
Pánové, obracím se na vás s prosbou o radu. Vrátila se mi k opravě RMX 250. Prej zadřená. Nakonec vysypané magnety rotoru. Koupil jsem nový, ale motorka nechtěla chytit. Podlil jsem svíčku a šla na první šlápnutí. Nicméně hulí jak stará Avia a nechce do otáček. První mě napadl benzín. Výměna téměř beze změny. Rozhozen karbec jestli nevypadla tryska. Na pohled bez problémů. Motor jsem vykopl z rámu s tím, že tahá olej přes gufero. Sundal jsem válec, z klikové skříně vylil trochu jakoby hustějšího benzínu. Nalil jsem skříň po vrch benzínem, ale neztrácí se. Tak, a teď kde hledat problém? Na ose kliky směrem k primáru je lehce volné ložisko, může se stát že to bere olej přes gufero pří pohybu a tlaku? Dále jsem si všiml že jedna strana klapek nedovírá, může to mít vliv? Nebo se prostě přechlastává to Mikuni co tam je?
Budu vám povděčen za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.12.2020 v 16:53 | Nahoru | #809
Anti> Viděl jsem ulámané klapky, ale nedovírající jenom když se pod ně při montáži dostalo nějaké smítko z hadru a podobně. Kdyby propouštěly klapky, tak se to obohatí, s bohatou směsí a s vynecháváním zážehů se ochlazuje spalovací prostor a nespaluje se olej, a pak hulí jak svině.
To gufero by to taky mohlo být. Vím, že když je volné ložisko a kmitá čep u zapalování, tak jde blbě na volnoběh, jak přisává vzduch. Zkouška benzínem do klikovky nemusí vyjít, přece jenom při chodu motoru je vklikovce přetlak až 0,3 atm, gufero se zdeformuje a jak tlak poklesne, mohl by si motor přisát olej. 10cm benzínu vytvoří tlak asi 0,007 atm.
Ještě by to mohl být glykol v té skříni.

Naposledy editováno 14.12.2020 16:57:03

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.12.2020 v 17:47 | Nahoru | #810
Velká vzácnost se objevila na bazoši . A zároveň příležitost pro malou exkurzi do historie kanálů. Motor pro Suzuki RM 250 1976 za mizerných 15 tisíc. Tohle byl první rok, kdy se Suzuki začala i v obchodech jmenovat RM, předtím to bylo TM, a kdy začalo být potřeba brát ji v motokrosu vážně.

Ročník se pozná podle čísla, série začíná 10001. Válec měl tehdy 6 přepouštěcích kanálů a z hlediska ztrát směsi do výfuku to mělo být to nejlepší, co tehdy existovalo.
(Tady jsem chtěl odkázat na něco, co mělo být v mém pátem článku o výplachu válce, jenže jsem to ještě nenapsal, tak mi zbývá jenom díl 4 a něco o zachycovací účinnosti.)

Na sání byly klapky a celý systém dostal jméno Power Reed. V té době byly obavy (a oprávněné), že samotné klapky nestíhají v otáčkách dostatečně otevírat a proto zůstaly jen jako doplněk k standarnímu sání řízenému pístem. V tomto případě byly spíš takový posilovač pro nižší a střední otáčky, než aby přidávaly na maximálním výkonu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist