Někde ve světě, ať už v EU či mimo EU se mi zalíbí nějaký veterán, třeba v nálezovém stavu, nepojízdný - bez dokladů.
Je nějaká možnost jak ho k nám legálně dovézt a dostat u nás na papíry? Ať už klasické či veteránské?
Co by k tomu bylo všechno třeba?
2 reakcí na tento příspěvek Dovoz nepojízdné motorky bez papírů
Naopak na veterány to jde i bez žádných dokumentů, ale zase je tam spousta požadavků na originalitu atd... což nemusí být snadné dodržet, protože už jen posoudit laicky, co je a není původní je složité. Tady to cca píšou třeba: http://www.ams-clas...a-veteranske-doklady
Já osobně jsem před časem zkoušel dát do úplně originálu soutěžní Jawku , obsah 511 ccm. Nikdy se to nepovedlo, protože některé díly se prostě nedochovaly a ti kdo tomu rozumí to velmi dobře vědí... Ale to byla kusovka, vzniklo jich míň než 5. Problém byla nádrž a náboj zadního kola, plyn s dekompresem…. jde o detaily.
U běžných sériových motorek to bývá snazší v tom smyslu, že je většinou šance ty díly sehnat časem, ale může to být taky pakárna. Ale když to klapne, tak paráda
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz nepojízdné motorky bez papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz nepojízdné motorky bez papírů
- záleží na testační komisi
- k Jawám se staví extrémně
- u Japonců/Evropským/US je to volnější
- projdou i dobové ( doložitelné ) úpravy ( výfuk, řídítka, tlumiče, kapoty, ..)
- minimálně nějaký origo doklad potřebuješ, ve Tvém případě kupmí smlouvu, pak z veřejné databáze už doložíš technická data
- při přihlašování musí být Ok, pojízdný, v cajku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz nepojízdné motorky bez papírů
DVI píše: Na klasický papíry to je prakticky nemožné...
Naopak na veterány to jde i bez žádných dokumentů, ale zase je tam spousta požadavků na originalitu atd... což nemusí být snadné dodržet, protože už jen posoudit laicky, co je a není původní je složité. Tady to cca píšou třeba: http://www.ams-clas...a-veteranske-doklady
Já osobně jsem před časem zkoušel dát do úplně originálu soutěžní Jawku , obsah 511 ccm. Nikdy se to nepovedlo, protože některé díly se prostě nedochovaly a ti kdo tomu rozumí to velmi dobře vědí... Ale to byla kusovka, vzniklo jich míň než 5. Problém byla nádrž a náboj zadního kola, plyn s dekompresem…. jde o detaily.
U běžných sériových motorek to bývá snazší v tom smyslu, že je většinou šance ty díly sehnat časem, ale může to být taky pakárna. Ale když to klapne, tak paráda
A je problém, když se udělají repliky pár dílů třeba podle fotografie?
(např. proreznutá nádrž, blatník, sedlo atp...)
CRF1000 píše: assassin> stejní lidé? o tom pochybuji, tvrzení o uplácení, to je jen obecná špína
No treba odbory dopravy jsou statni, ne? Ikdyz teda oni sami si říkají, ze nejsou, ze jsou samospráva či co... no a tam se taky ze známosti da zaridit kde co...
CRF1000 píše: assassin> stejní lidé? o tom pochybuji, tvrzení o uplácení, to je jen obecná špína
Samozřejmě když dáš "babě za přepážkou" pětikilo, tak ti nepomůže, ale když NAPŘÍKLAD , pravidelně jezdíš do jednoho servisu nebo se znáš se servisákem, tak nebývají problémy domluvit STK, přihlášení apod. Stále je to jen o tom znát správného člověka...
státní je ministerstvo
servis není státní a o korupci na STK vůbec nepochybuji, technik STK na Slovensku v případě pochybností o identifikátorech ze zákona okamžitě volá policejní zbor, technik STK v ČR obratem volá překupníka
Ale pořád nevím jak je to s dovozem.
Jestli dovážený veterán musí být pojízdný a funkční, jestli se nějak řeší clo, jestli musím mít nějaký doklad o nabytí,...
Např. příklad postupu u nepojízdného veterána bez dokladů, kterého bych si chtěl třeba nechat odněkud poslat (přivézt).
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz nepojízdné motorky bez papírů
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz nepojízdné motorky bez papírů
A ze zemí mimo EU?