bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)
Ahoj

Snad naposled se vracím k tématu výběru motorky - posledně jste mě přesvědčili, že starší Japonec není na denní dojíždění, takže jsem se rozhodl si pořídit motorky dvě. Nejprve skůtr pro denní (praktické) ježdění a až pak budu řešit pořádnou mašinu jako koníčka.
Teď tedy skůtr - do závěrečného výběru propadly stroje s objemem 125ccm (musí to být, bude na tom jezdit i manželka s Bčkem a mě to zcela na to, co potřebuji, stačí) a to konkrétně Japonské Yamaha a Honda.

- S Hodnou PCX jsem měl problém se poskládat (mám 194cm) - koleny jsem trošku tlačil do plastů + v pozici natažených nohou se mi nedokázaly do kapoty schovat chodidla (podrážky bot),
- Na starší Hondu SHčko jsem se vešel dobře
- Na Yamahu nmax jsem se naskládal pohodlně s rezervou, chodidla schovám, skůtr skvěle jezdí i brzdí a nejvíc se mi líbí - horký kandidát
- Yamahu Xentera měli na prodejně, ale na živo vypadal dost děsně + je ještě o chlup dražší a vzadu s bubnem, tak jsem na to ani nesedal, bo nmax mi vyhovoval, ale zjevně bych se poskládal bez problémů

Tak a teď řeším dilema: skůtr s tunelem (nmax) nebo bez tunelu s podlážkou (SH) ? Yamaha se mi o dost víc líbí, poloha s nataženýma nohama je návyková a dle vyčtených recenzí by měla mít dravější motor, ale co praktičnost při absenci podlážky ? SHčko se mi také líbí, mělo by mít trochu tupější a slabší motor, ale zase by mělo být celkově o něco pohodlnější + praktičnost podlážky.
Dva prodejci Hondy nezávisle na sobě mi říkali, že moc nechápou, co lidi vidí na PCXkách, oběma (pánové v letech 50+) přišlo SHčko o dost lepší a prej i jinak ve světě je celkově SH oblíbenější (ale možná jenom chtěli prodat dražší stroj s vyšší marží ?).
Já jsem zvyklý ze současné Betky (kentoya twincup) na úložný prostor v předu, který odveze např. 2kg propanbutanovou flašku, 10l kanystr s benzínem, věci ze stavebnin atd... Zatím si nedokážu představit, kam se dají taková zavazadla na nmaxe naložit. Řešil někdo už podobné dilema (podlážka vs. tunel) a jak se rozhodl ?

Díky

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

22.10.2019 v 10:05 | Nahoru | #1
víceméně Už sis ve svém příspěvku odpověděl. Pokud chceš praktičnost lepší ovladatelnost převážet zavazadla pohodlněji nastupovat Vem SH.

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

22.10.2019 v 11:14 | Nahoru | #2
Také bych vzal v potaz podle roku, pcx nemá ABS a SHcko má.A má vzadu kotouč. Mám pcx 2013 a pokud bych měl volit,jen do města, tak za mne SH. Nastupování dobře a taška k nohám... ABS a dát vysoké plexi.

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

22.10.2019 v 12:10 | Nahoru | #3
jj všechno to uvažuji nové, tj. teď nejnovější generace rok 2019/2020
nmax = kotouče vpředu/vzadu, ABS na obou kolech (zkoušel jsem a považuji za velké +)
SH = kotouče vpředu/vzadu, ABS asi na obou kolech (píšou "dvoukanálové")

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

22.10.2019 v 17:02 | Nahoru | #4
Mám SH a díky podlazce jsem už odvezl hafo věci. Za mě správná volba))

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

22.10.2019 v 18:51 | Nahoru | #5
Řešil jsem podobný problém a rozhodl jsem se pro Suzuki Address 110. Mám plexi, sloní uši i návlek na nohy, který moc nefunguje, když nemáš normální podlahu. Díky tomu mohu jezdit za každého počasí, což je super výhoda, protože jak zaprší, jsou u nás hrozné zácpy.
Do práce jezdím po dálnici, takže je fajn, že motorka na 3/4 plynu jede mírně přes 100km/h. Má pod 100kg, takže i když má vzadu buben, brzdí skvěle a ABS mi ani na vodě nechybí, je to blíže kolu, než motorce.
Velkou výhodou jsou větší kola a hlavně super cena. Je to vzducháč, takže údržba i přístup ke komponentům je o to snazší, stejně tak je jednodušší celá konstrukce motorky. Spotřeba 2.7 na dálnici, mírně pod 2 ve městě, nemohu si ji vynachválit .

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

22.10.2019 v 22:08 | Nahoru | #6
Na obou skutrech mám odjeto hodně přes 20tkm...
Nmax je pohyblivejsi, ovladatelnejsi. SH je fajn na nastupovani a převážení krámů na podlaze.
A POZOR: manželka si zdaleka tolik neoblibila SH jako teď Nmaxe a rozdíl nadšeně sdělovala po první jízdě. Co ho máme, furt chce jezdit
Je prostě o dost ovladatelnejsi, což ženská ocení. A to ta moje není úplně drobeček

Naposledy editováno 22.10.2019 22:09:42

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

22.10.2019 v 23:35 | Nahoru | #7


hustý čtyřválec jak uvádí na webu))

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

23.10.2019 v 00:21 | Nahoru | #8
Na pcx odvezu i dve baleni 1.5l vod,z kazdy strany tunelu jednu,pricvaknu nartama a hotovo.Je teda fakt,ze se u marketu rozjedu na hlavni a zastavim az za 6km u baraku,ale da se

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

23.10.2019 v 10:28 | Nahoru | #9
Podľa mojich skúseností, ak máš veľké nohy, tak je občas problém ich na tie nášľapy na malých skútroch dať - keď je tam rovina, tak si to nejak šikmo naskladáš. Ale s tými konkrétnymi skúsenosť nemám.

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

24.10.2019 v 20:09 | Nahoru | #10
Udělal jsem si i čistě "papírový" výběr. Sepsal jsem si od každého skůtru (nmax, xenter, PCX, SH, nějaké ty Peugeoty) hlavní parametry (výkon a kroutící moment motoru, hmotnost, poměr výkon/hmotnost, celkovou délku, rozvor, výšku sedla, typy brzd, cena ...). Některé parametry pro mě byly důležitější než jiné, ty dostaly vyšší "váhu" (násobící koeficient) a pak už jsem jen určoval v jednotlivých parametrech pořadí. 1. místo dostal 3 body, 2. místo dostal 2 body, 3. místo dostal 1 bod, poslední pak dostal -2 body, ostatní 0. U každého skůtru se mi tak sešly body, ty jsem pronásobil příslušnými koeficienty a výsledek byl následující:

celkově se na 1. místě umístil nmax s 15,1 body
na 2. místě se umístil Peugeot tweet s 11,7 body
3. místo pak získal SH s 9,6 body
4. místo pak v těsném závěsu dostalo PCX s 9,4 body
a 5. místo xenter s 8,8 body

Zajímavé je, že nmax se umístil 1. pouze v jediné kategorii a to poměr výkon/hmotnost, které jsem ale shodou okolností přikládal hned po rozvoru druhou nejvyšší váhu, jinak jeho předností je, že se v hodně kategoriích umístil na 2. nebo 3. místě => v ničem extra nevyniká, mimo motoru, ale má hodně vyvážený zbytek.
To třeba xenter vyhrál ve třech kategoriích (výkon, kroutící moment a rozvor - ten dostal nejvyšší váhu), což je opticky pasuje na jasného vítěze, ale pro změnu ve dvou poměrně důležitých prohrává (hmotnost a poměr výkon/hmotnost) a pak se již neumisťuje, což ho ve finále stálo cenné desetiny a odsunulo až na 5. místo.
Peugeot tweet je pak statistická odchylka - zabodoval v pořizovací ceně, výšce sedla a hmotnosti, díky čemuž dosáhl i na slušný poměr výkon/hmotnost a byl i druhý nejdelší z porovnávaných skůtrů, tak proto ten slušný výsledek - ale je fakt škaredý a "babský", tak jej prostě neberu.
Zajímavostí byl také Peugeot speedfight 4, který moc nepřesvědčil, ale k jeho smůle byl hned ve 4 kategoriích nejhorší a tak dostal dokonce záporné skóre -3,3 bodů, což jej s přehledem odsouvá na poslední místo

Je jasné, že váhy jsem si nastavil čistě subjektivně podle toho co zrovna já preferuji a i výběr skůtrů byl ryze můj osobní podle mých sympatií (zdaleka tam nebyly všechny 125tky). Stejně tak je třeba brát s rezervou i rozdíly v pořadí, např. u výkonu byl rozdíl mezi prvním a druhým pouhých 0,2kW a třeba rozdíl v délce jen 3,4cm => rozdíly jsou celkově minimální, ale přeci jen jsou a mě zajímalo jak si to povede čistě papírově/statisticky

Co se cen týká, tak nmax
skůtr: 75 900Kč
origo kufr 30l: 2345Kč
držák 30l kufru: 196Kč
origo vysoké plexi: 4743 Kč
origo chrániče rukou: 1816 Kč
sleva na příslušenství 10%: -910 Kč
montáž: v ceně (0 Kč)
CELKEM: 84 090 Kč

SH125
skůtr s kufrem: 84900Kč
origo vysoké plexi: 4990 Kč
origo chrániče rukou: 1480 Kč
montáž: ?
CELKEM: 91 370 Kč

Rozdíl 7280 Kč sice není nic co by mě mělo extra vytrhnout, ovšem nevím jestli ta Honda za ty peníze navíc opravdu stojí. Převedeno na palivo při ceně 32,5Kč/l a spotřebě 2,5l/100km je to totiž nějakých 8960 km, což je u mě sezóna a půl až dvě. To už asi stojí za zvážení, zvlášť když trošku víc tíhnu k nmaxu...

Skůtr s tunelem nebo bez (Yamaha nmax vs Honda SH125)

24.10.2019 v 20:20 | Nahoru | #11
Poptej se na urade,treba na takovej vyzkum pujde zazadat o dotace z EU a nakoupis vsechny
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Yamaha n max 125 variator Yamaha NMAX 125, Yamaha NMAX 155 irmscher1000 8 28.3.2024 v 11:43 Wolf33
stoupá teplota NA MAX Yamaha NMAX 125, Yamaha NMAX 155 MAKRAS75 7 3.2.2024 v 18:15 NUTELIER
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 Kafr22 20 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD
Parkovani skutru v mrazech pres dov... Yamaha NMAX 125 Tomas737 7 6.1.2024 v 00:20 ktm525smerák


TOPlist