Řeším úvahu o změně způsobu chlazení oleje u svého stroje.Abych předešel nedorozumění,v motorce mám kapalinou chlazený motor,který krom kapalinového chladiče má i chladič olejový.Bohužel,jeho umístění je dost "na raně",přemístění by bylo obtížné a navíc tak nějak pochybuju o jeho nutnosti.Uvažuji o záměně za výměník.Slibuju si od toho větší svázanost teploty oleje a "vody" ,rychlejší zahřívání oleje a jeho podstatně větší stálost teploty.Jezdím často jen krátké trasy (cca 10km) do práce i za chladného počasí a tato úprava by mohla pomoci.
Vás poprosím o případné komentáře,především pokud víte o nějakém zásadním problému proč ne,díky.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
Origo výměník vzduch-olej se zasírá bahnem a je z toho spíš pálená cihla, než chladič. Proto jsem se rozhodl pro zmenšení a zefektivnění. Nešlo mi ani tak o ohřívání oleje v zimě, ale naopak o chlazení za horkého letního dne, při hrabání se z bahna, nebo skákání po kládách.
Jde o sednvičový výměník na Opel COMBO, 1.6 Diesel, na něj jsem si navařil příruby. Vstup a výstup vody, vstup a výstup oleje a čidlo teploty.
pro koso. Nyní tedy měřím i teplotu vody v termostatu a oleje na vstupu do výměníku. Olej se ohřívá o něco pomaleji než voda i tak, ale pořád nemám porovnání s origo řešením chlazení.
Ze schématu jde vyčíst, že přes chladič jde jen část oleje, při max tlaku 6Bar. Vyzkoušené to mám zatím jen v garáží na stojanu. Motorka je stavba a ještě to nejezdí, ale funguje to v celém otáčkovém spektru.
Mimochodem chladič je z Aliexpressu, za cca 8 USD
schéma
obr
obr
obr
obr
Naposledy editováno 25.09.2019 10:40:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
Nejvíc se mi líbí tenhle .Není potřeba nic vařit...
Naposledy editováno 25.09.2019 12:51:36