Řeším úvahu o změně způsobu chlazení oleje u svého stroje.Abych předešel nedorozumění,v motorce mám kapalinou chlazený motor,který krom kapalinového chladiče má i chladič olejový.Bohužel,jeho umístění je dost "na raně",přemístění by bylo obtížné a navíc tak nějak pochybuju o jeho nutnosti.Uvažuji o záměně za výměník.Slibuju si od toho větší svázanost teploty oleje a "vody" ,rychlejší zahřívání oleje a jeho podstatně větší stálost teploty.Jezdím často jen krátké trasy (cca 10km) do práce i za chladného počasí a tato úprava by mohla pomoci.
Vás poprosím o případné komentáře,především pokud víte o nějakém zásadním problému proč ne,díky.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
ja to mam zapojeny viz jine tema , voda z motoru jde do chladice, a z chladice jednou vetvi pres vymenik a druhou primo.. tzn chci vyuzit spad na chladici ale neprivadet do motoru uplne studenou vodu, a castecne tim prichladit i olej (pres vymenik.. ten pod filtr co psies ze nemuzes pouzit) ale mam pripravenou jednotku se zaznamem nekolika teplot na eeprom (olej 2x hlava, a voda na vystupu z motoru, na vystupu z chladice, a potreti za pumpou po smiseni vody ktera pujde pres vymenik) podle teplot chci upravit clonku ktera bude omezovat rutok ve vetvi s vymenikem.. bez teplot je to ale dle me dost alchymie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
Mě prostě irituje,že sotva se rozjedu,už mám náporové chlazení oleje.Což v případě pěti nad nulou není ideální.Je to jeden z důvodů,proč jsem použil vodou chlazený motor kde je situace podstatně lepší.Vycházím z faktu,že i olej by měl mít nějakou teplotu kde funguje optimálně,a rozhodně to není těch pět nad nulou.Měření teploty oleje mám nachystané,a přes zimu ho nainstaluju,ale co jsem měl možnost monitorovat vodu,tak s tou jsem se nedostal přes 70 stupňů,za jízdy se to drží tak na šedesáti.Navíc se zbavím "hroudy" za předním kolem,která je tak na raně.