globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
 
23.9.2019 v 10:38
O co jde:
Řeším úvahu o změně způsobu chlazení oleje u svého stroje.Abych předešel nedorozumění,v motorce mám kapalinou chlazený motor,který krom kapalinového chladiče má i chladič olejový.Bohužel,jeho umístění je dost "na raně",přemístění by bylo obtížné a navíc tak nějak pochybuju o jeho nutnosti.Uvažuji o záměně za výměník.Slibuju si od toho větší svázanost teploty oleje a "vody" ,rychlejší zahřívání oleje a jeho podstatně větší stálost teploty.Jezdím často jen krátké trasy (cca 10km) do práce i za chladného počasí a tato úprava by mohla pomoci.
Vás poprosím o případné komentáře,především pokud víte o nějakém zásadním problému proč ne,díky.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

23.9.2019 v 22:10 | Nahoru | #1
napad to neni zlej ale zrovna rychlejsi zahrati oleje si myslim neni treba, olej ma horsi teplotni kapacitu a je bliz ke zdroji tepla.. to mereni teplot je asi zaklad pro pouzitelnost...
ja to mam zapojeny viz jine tema , voda z motoru jde do chladice, a z chladice jednou vetvi pres vymenik a druhou primo.. tzn chci vyuzit spad na chladici ale neprivadet do motoru uplne studenou vodu, a castecne tim prichladit i olej (pres vymenik.. ten pod filtr co psies ze nemuzes pouzit) ale mam pripravenou jednotku se zaznamem nekolika teplot na eeprom (olej 2x hlava, a voda na vystupu z motoru, na vystupu z chladice, a potreti za pumpou po smiseni vody ktera pujde pres vymenik) podle teplot chci upravit clonku ktera bude omezovat rutok ve vetvi s vymenikem.. bez teplot je to ale dle me dost alchymie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

24.9.2019 v 07:29 | Nahoru | #2
kerut> Alchymie to je,pokud se takto upravuje motorka na závody,ale ne v případě stroje požívaného důchodcovským stylem...
Mě prostě irituje,že sotva se rozjedu,už mám náporové chlazení oleje.Což v případě pěti nad nulou není ideální.Je to jeden z důvodů,proč jsem použil vodou chlazený motor kde je situace podstatně lepší.Vycházím z faktu,že i olej by měl mít nějakou teplotu kde funguje optimálně,a rozhodně to není těch pět nad nulou.Měření teploty oleje mám nachystané,a přes zimu ho nainstaluju,ale co jsem měl možnost monitorovat vodu,tak s tou jsem se nedostal přes 70 stupňů,za jízdy se to drží tak na šedesáti.Navíc se zbavím "hroudy" za předním kolem,která je tak na raně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist