globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
 
23.9.2019 v 10:38
O co jde:
Řeším úvahu o změně způsobu chlazení oleje u svého stroje.Abych předešel nedorozumění,v motorce mám kapalinou chlazený motor,který krom kapalinového chladiče má i chladič olejový.Bohužel,jeho umístění je dost "na raně",přemístění by bylo obtížné a navíc tak nějak pochybuju o jeho nutnosti.Uvažuji o záměně za výměník.Slibuju si od toho větší svázanost teploty oleje a "vody" ,rychlejší zahřívání oleje a jeho podstatně větší stálost teploty.Jezdím často jen krátké trasy (cca 10km) do práce i za chladného počasí a tato úprava by mohla pomoci.
Vás poprosím o případné komentáře,především pokud víte o nějakém zásadním problému proč ne,díky.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

23.9.2019 v 10:43 | Nahoru | #1
Asi bych začal měřením teplot, zda je to skutečně nutné... A otázka zda v létě vodní chladič bude mít kapacitu na odvod dalšího tepla z oleje... Třeba by na zimu stačil vsadit jen nějaký by-pass. Ebo ho zakrýt či úplně odpojit.

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

23.9.2019 v 11:36 | Nahoru | #2
karavanista> Už jsem laboroval s variantou olejového termostatu,ale je to další krabička kterou je potřeba někde umístit a neřeší vlastní olejový chladič.Kapacity vodního se nebojím,je původem z Ducati 1098,takže uchladí i mnohem výkonnější stroj.S měřením se počítá....
Ono to nutné určitě není,ale určitě by to motoru prospělo.Pokud člověk vyjede ráno při pěti stupních a olej je od začátku náporově chlazen,tak to určitě není ideální..

Naposledy editováno 23.09.2019 11:38:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist