globalmoto_duben_nolan





Téma: Bautistova zpověď
18.9.2019 v 20:55
Protože tento rozhovor s Bautistou o jeho údělu s Ducati tady česky nevyšel, rozhodl jsem se to trošku napravit. I podle jeho slov Ducati V4 není ta úplně nejlepší motorka. Zdroj v italštině je tady, na moto.it :
SBK 2019. Bautista: “Ducati conosce i problemi della V4, ma forse non sa come risolverli”
SBK 2019. Bautista: Ducati ví o problémech V4, ale možná neví, jak je vyřešit.
9.9.2019- Po svém dvanáctém vítězství se Bautista rozhodl vyčistit trošku vzduch a ukázal na problémy V4, které Ducati dosud nevyřešila. V krátkosti se také vyjádřil o svém přestupu k Hondě.
Několik minut po svém vítězství ve druhém závodě podstoupil Álvaro Bautista křížové palbě otázek novinářů. Jako vždycky se neschovával za diplomatické odpovědi, ale napřímo vysvětloval svoje postoje a důvody všeho, možná i proto, že po skončení šampionátu mění barvy, aby se stal jedničkou v novém projektu superbikové Hondy. Šťastný za vítězství, ale jeho tvář zračila trápení od bolesti v rameni, kterou během závodu potlačoval adrenalin, ale která se znovuobjevila plnou silou ihned poté, co Španěl projel cílem.

Naposledy editováno 18.09.2019 22:04:12

1 reakcí na tento příspěvek Bautistova zpověď

18.9.2019 v 21:01 | Nahoru | #1
Na začátku tréninků jsi naznačoval, že jsi připraven vyhrát zde v Portimao, ale vítězství přišlo až v závěrečném závodě tohoto víkendu.
“V prvním závodě došlo k nedorozumnění s Daviesem, které mi upřelo šanci bojovat o vítězství. Také v Superpole Race jsem musel zaklapnout plyn, abych předešel kontaktu a ztratil jsem spoustu pozic, což je v tak krátkém závodě obtížné dohnat, takže jsem skončil na druhém místě.

Také ve druhém závodě jsi neměl příliš dobrý start.
“To je pravda. Zvedla se mi motorka, takže jsem neodstartoval nejlíp, ale byl jsem pořád součástí vedoucí skupiny, takže jsem si nedělal starosti. Nebo spíš dělal, ale spíš kvůli kondici mého ramena, které mě od rána bolelo daleko víc, než včera. Během Superpole Race jsem přišel snad o 90% svých sil, ale bylo důležité v něm dosáhnout co nejlepšího umístění a tak mít možnost odstartovat z čela do druhého závodu. Po pár kolech, kdy jsem byl za zadkem Razgovy a Reovy Kawasaki, jsem viděl, že jsem rychlejší než oni, takže jsem se rozhodl zatlačit na to na maximum, předjet je a udělat si nějaký náskok pro případ, že by se mi v závěru závodu více rozbolelo rameno. Což jsem i provedl a jelo se mi skvěle. Na konci jsem už byl skutečně zničený, ale zároveň spokojený, protože jsem věděl, že jsem do toho dal opravdu všechno, co jsem mohl."

Tvoje motorka působí jako dragster. Velmi rychlá v přímém směru, ale je obtížné s ní zatočit ...
V televizi se to možná zdálo snadné, překonat svoje protivníky. Někdo by si mohl myslet, že stačí otevřít plyn a předjet ostatní jezdce ... Ve skutečnosti to samozřejmě až tak snadné není, proti tomu, co je vidět zejména v televizi - motorka musí taky brzdit a najet do zatáčky. "Bautista vyhrává, protože má nejrychlejší motorku.” Ano, ale na trati jsou taky zatáčky a technické části, kde to s mojí Panigale nejde tak snadno a rychle.

To jsou stejné problémy, jaké jsi mi vysvětloval na konci února v Austrálii ...
"Moje motorka je stejná, jakou jsem měl na prvních závodech v Austrálii. Nikdy jsme nedostali žádné vylepšení a tak problémy zůstávají ty samé, které jsme měli na začátku sezóny, a které se týkají brzdění, trakce, stability. Je několik tratí, kde jsou tyto problémy nejzřetelnější, a jiné tratě, kde jsou méně patrné. Už od prvních testů v Jerezu v lednu jsme Chaz i já žádali motorku, která lépe zatáčí a má větší stabilitu. Ale za celou dobu jsme neviděli žádné zlepšení, nic, co by tyto problémy vyřešilo."

Myslíš si, že je nemožné je vyřešit, že V4 je takto na konci vývoje, nebo si myslíš, že Ducati nechtěla zasáhnout?
"Nevím. Jistě, když vyhrajete všechny závody, můžete si myslet, že vaše motorka je v pořádku a není třeba zlepšovat. Možná Ducati ví, jaké jsou problémy s tímto motocyklem, ale pravděpodobně neví, jak je vyřešit. V minulosti jsme se pokusili o jiné nastavení motocyklu, ale bylo to jako mít krátkou deku: pokud jste vylepšili jednu část, zhoršili jste druhou. Vždy jsme museli dělat kompromisy, které naše problémy nikdy nevyřešily úplně.“

Ale vyhrával jsi ...
"Na začátku mistrovství jsme závodili na tratích, které byly pro náš motocykl mnohem příznivější, a tím se skryly naše problémy. Pak přišly odlišné okruhy, které naopak odhalily všechny negativní aspekty.“

Naposledy editováno 18.09.2019 21:37:59

(reakce na) Bautistova zpověď

20.9.2019 v 07:57 | Nahoru | #2
Kohlstein> Děkuji za článek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
projekce Moto GP v neděli 6-listopadu Ducati Panigale V4 R Dainese Ducati I Dainese Ducati I spikey 5 6.11.2022 v 20:50 Ozzy_
Máte někdo film Já,superbiker Ducati Panigale V4 R Neptun81 7 5.11.2022 v 22:11 spikey
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET


TOPlist