bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pojištění asistence úamk Motohelp

15.9.2019 v 10:26
Nazdar všem na dvou kolech, nenašel jsem nikde téma, které je pro cestování důležité a nikdo nemá zatím žádné zkušenosti. Po negativních ohlasech na pojištění asistence pro motorky od Europassistance jsme se letos rozhodli pořídit si pojištění MOTO HELP od ÚAMK, protože se jedná o seriozní a oficiální sdružení, které slouží motoristům. Tedy...mělo by sloužit. Koupili jsme si 6 asistenčních kartiček a pročetli si řádně všeobecné podmínky, které v sobě neobsahovaly žádné záludnosti. Třetí den našeho výletu poblíž rumunského města Drobeta jeden z pojištěných nezvládl na špatné cestě ostrou zatáčku a vyjel s motocyklem mimo komunikaci na louku kde narazil předním kolem do betonového tarasu. Došlo k několika drobným poškozením a hlavně k prasknutí ložiska v řízení a naražení disku kola. S motocyklem se již nedalo pokračovat a tak jsme využili pomoci asistence MOTO HELP.
Po prvotním kontaktu a nahlášení poruchy na asistenční lince jsme asi hodinu čekali na krajnici nebezpečné silnice a po vyzkoušení všech možností, přejeli jsme asi 5 kilometrů pomalou jízdou na okraj města k místnímu Kauflandu, kde jsme měli zajištěny alespoň základní potřeby. Zde jsme se dočkali pomoci v podobě dvou mladých Rumunů, kteří tvrdili, že zastupují rumunskou asistenci. Ofotili si náš TP, VIN motorky a potom po asi 2 hodinách, kdy se chovali spíš jako zloději motorek než pomoc v nouzi, nám navrhli, abychom je následovali po vlastní ose do servisu. Po dalších asi 3 kilometrech jsme se dostali na betonový plac s dílnou a štěkajícím psem. Mechanik, který mluvil česky, protože se narodil v Banátu, nám sdělil, že on motorku neopraví a sdělil to i asistenci v Čechách. Potom odjel a nechal nás na dvoře bez informace co dál. Našli jsme si tedy sami ubytování v místě se zajištěným dvorem pro motorku a požádali operátora v Čechách o zajištění odtahu domů. A začali se dít věci...........
Operátor nás ujistil, že odtah domů je až poslední věc, kterou bude řešit a do té doby bude řešit možnou opravu motorky v místě. Navíc odkázal na dodatek všeobecných podmínek, kde se píše, že repatriace je možná až po 10ti dnech od nahlášení poruchy a po vyčerpání všech ostatních možností!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Což už samo popírá důvod sjednání takové pojistky na motorku.
Nabídl nám ohledání motorky mechanikem u penzionu další den ráno. Protože jsme chtěli dodržet všechny podmínky asistence, počkali jsme do rána, kdy přijel jiný mechanik se synem a současně konečně s vozíkem na moto. Prohlédl poškození a sdělil, že opravu provede jak mu přijde díl. Když nám potvrdil, že motorka bude opravena přesně devátý den od nahlášení, věděli jsme, že neuspějeme. Oprava nebyla možná ani dřív, ani později. 9 dní bylo pro mechanika dogma a po spojení s deklarovanými 10ti dny potřebnými na odtah nám začínalo být jasné, jak tato asistence funguje. Čekáním na mechanika jsme pouze ztratili den, kdy mohlo být na cestě již auto, které nám přijelo na pomoc z Čech a za naše vlastní peníze. Operátor v Čechách se pouze usmál do telefonu a nabídl nám odtah hned za cca 36000,-, nebo zapůjčení auta na 3 dny (což úplně nevím co by řešilo).

Jednoduše zhrnuto. Při ukázkové události jsme měli mít zajištěno:
služby asistence / bylo využito pro nahlášení a zkontaktování se srevisem v Rumunsku
silniční asistence / museli jsme přejet na poškozené motorce sami, odtah nám neposkytli ani do servisu
repatriace stroje domů / byli jsme 890 km od domova, asistence tuto službu zamítla pro výše uvedené
náhradní auto na 3 dny / bylo nabídnuto, ale neřešilo danou událost
uskladnění na 3 dny / zajistili jsme si sami, následně asi možné v servisu
náhradní ubytování / zajistili jsme sami, následně se patrně proplatí
přeprava osob a zavazadel / nebylo využito, zajistili jsme si sami pro časovou náročnost ze strany asistence
jízdné pro opravený stroj / bylo požadováno, ale asistence omezila limitem
služby tlumočníka / nevyužito, překládali jsme si sami v angličtině

Pro cestovatele na motorce, skupinové i samotáře je toto pojištění úplně k ničemu, protože kombinuje asistenční postupy tak, aby nebyly vhodné pro řešení události. U nabourané motorky věděl mechanik bez kontroly vidlice a kola ihned že to bude 9 dní do zpojízdnění. Nevím, jak by se asistence chovala na západ od našich hranic, ale na východě jsme tuto službu vyhodnotili jako ,,šmejdský,, produkt, který se nebojí vám to téměř říct do telefonu. O to hůř, že ho nabízí všemi známý klub s dlouhou historií.

Řešení: Po této zkušenosti, kterou sledovali v přímém přenosu všichni noví abonenti pojištění (pořídili jsme 6 karet) jsme nenašli na trhu funkční pojištění a založili jsme fond, do kterého dáme každý stejnou částku před cestou, za kterou se pomůže postiženému (spoustu věcí si zajistíte sami lépe než přes asistenci) a v případě šťastného návratu si vybrané peníze vrátíme zpět (nebo se za ně pomějeme).

Snad tento článek pomůže všem, kteří se rozhodují pořídit si asistenci od českého autoklubu a vlastně od kohokoli jiného. Díky za další zkušenosti s tímto pochybným produktem a všem minimum těchto zkušeností!

Petr

Anketa: MOTO HELP asistence od ÚAMK
zkušenost s asistencí MOTO HELP
100%
1 2 3

6.2.2020 v 16:17 | Nahoru | #61
Než si našetřím na káru za auto , tak jsem se dnes pídil po možnostech rozšíření asistenčních služeb nad nuzný základ vyplývající z povinného ručení, které mám u Generali (tu nemohu změnit, vyplývá z úvěrového doplatku):
Generali - nově po spojení s Českou pojišťovnou od 1/1/2020 rozšíření asistenčních služeb neposkytují.
Česká pojišťovna - samostatně neposkytují.
Allianz - bez povinného nebo havarijního pojištění - od roku 2019 už sjednat nemožné.
Kooperativa - bez povinného nebo havarijního pojištění - sjednat nemožné.
ÚAMK - webové stránky www.uamk.cz nedostupné

Tak to abych se během cestování alespoň hodně modlil...

Naposledy editováno 06.02.2020 16:23:02

6.2.2020 v 22:16 | Nahoru | #62
Šetřit na káru nemusíš, v Bikerscrouvnu a i jinde jí půjčují od 300(350)Kč/den.
Většina pojišťoven má asistenční programi vázané s pov. ručením, takže buď Motocare nebo Allianz má možnost asistance v rámci cestovního připojištění....

7.2.2020 v 06:51 | Nahoru | #63
Většina lidí špekuluje, jaké připojištění koupit, ale moc jich nenapíše dobré i špatné zkušenosti. To se pak blbě vybírá.
Já si na dovolenou koupil tohle:
ale nepotřeboval jsem to.
EDIT:
Našel jsem v historii vlákna, kde se pojistky řeší + jsou tam i zkušenosti s jednotlivýma "firmama":
https://www.motorkar.../?t=209744&pgr=1 <= doporučuju příspěvek Osirise č. 55

Naposledy editováno 07.02.2020 07:07:01

(reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp

13.3.2020 v 20:38 | Nahoru | #64

MrZman píše: Firecracker> tak bylo by samozřejmě hezké, pokud vyjdou vstříc. Netvrdím, že se tak nemůže stát. Ale jsem v tomto směru spíš skeptický, a smlouva je smlouva, když dojde na problém, bude to s tebou od pojišťovny pravděpodobně řešit někdo jiný. Ale určitě dej info o výsledku, mám povinné taky u koop.

takže Kooperativa upravila smluvní podmínky a je to v suchu motorky nyní spadají do kategorie do 3500kg a jiné omezení tam nemají(na váhu)

1 reakcí na tento příspěvek pojištění asistence úamk Motohelp

19.3.2020 v 09:46 | Nahoru | #65
bacha, taky zmenila kdy se asistance proplaci .... a ne k lepsimu

(reakce na) pojištění asistence úamk Motohelp

19.3.2020 v 10:27 | Nahoru | #66

helioland píše: bacha, taky zmenila kdy se asistance proplaci .... a ne k lepsimu

Můžeš to konkretizovat....?

20.3.2020 v 19:27 | Nahoru | #67
v základu jen 0.5 hodiny práce mechanika (ztuha stačí na naložení motorky) už nehradí vyproštění a podobně. Nedávno jsem povko + asistence řešil na auto (ta mrcha nemá rezervu, takže asisence je krirická) a i když u koop druhý auto mám, nový jsem už k nm nedával.

20.3.2020 v 22:44 | Nahoru | #68
Tak pokud máš jen tu základní asistenci tak asi za málo peněz málo muziky
V Max je práce mechanika 3h a vyproštění v ČR bez limitu a venku do 500 Euro
Co jsem zjišťoval tak Kooperativa je snad jedinná s neomezenou repatriaci vozidla.