Asi nejjednodušší je samozřejmě mít zapnutou GPS v mobilu. To ovšem dost žere baterku a já potřebuji kapacitu telefonu k jiným účelům.
Napadají mne teda různé náramky, či hodinky s GPS. Mělo by to být co nejmenší, nejlehčí a nejlevnější.
Nějaké nápady, zkušenosti, rady?
Jarrinn píše: predpokladas spatne
e: tady neco k tomu
ten vzorec pro výpočet kapacity nabití telefonu se mi nezdá, v příkaldě uvádí u článku PB 5V což není pravda
2 reakcí na tento příspěvek Trasování
Motobaterku taky nabijis vyssim proudem nez 12V.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trasování
spike-cz píše: Potvrzuju, moje zkušenost.. z powerbanky 20000mAh natluču mobil (Evolveo Q8) čtyřikrát a banka je vyšťavená.
A kapacita baterie v mobilu? Bez této informace je ten příspěvek k ničemu.
Danny350 píše: A kapacita baterie v mobilu? Bez této informace je ten příspěvek k ničemu.
Já myslím že ta rovnice co posílal Jarinn je platná, jen bych do toho nemotal ty napětí (oni se navzáájem vykrátí)
Čili ztráta na PB je 15% a na telefonu 20, Když si kapacitu powerbanky vynásobíš 0,68, a porovnáš s kapacitou baterky v telefonu dostaneš ten počet nabití
2 reakcí na tento příspěvek Trasování
Trasa Židlochovice - Strachotín a zpět cca 40 km mi to ukázalo 501 nastoupaných a 508 naklesaných metrů. Což je v téměř rovinatým terénu holej nesmysl.
Když tu trasu zadám ručně do mapy.cz vypočítá se z vrstevnic 90 nastoupaných a 90 naklesaných metrů. Což už zní reálně.
Kde teda ta GPS vzala 500 výškových metrů netuším. Leda by to bylo tak citlivý, že jak se jede terénem, bere to každej přejetej kamen jako výškovej rozdíl.
No nevím, zatím teda to nevypadá na optimální řešení...
Danny350 píše: Tak jsem zkusil na cyklovejletě mít puštěnou GPSku v mobilu a vzít to přes mapy.cz stopař.
Trasa Židlochovice - Strachotín a zpět cca 40 km mi to ukázalo 501 nastoupaných a 508 naklesaných metrů. Což je v téměř rovinatým terénu holej nesmysl.
Když tu trasu zadám ručně do mapy.cz vypočítá se z vrstevnic 90 nastoupaných a 90 naklesaných metrů. Což už zní reálně.
Kde teda ta GPS vzala 500 výškových metrů netuším. Leda by to bylo tak citlivý, že jak se jede terénem, bere to každej přejetej kamen jako výškovej rozdíl.
No nevím, zatím teda to nevypadá na optimální řešení...
NO ono ten signál GPS je někdy špatně zpracovanej, tak si to dopomáhá různým způsobem. Já jsem onehdá tracoval cestu mezi skálama a vyšlo mě že jsem na půlku z nich vylezl a zaznamenaná trasa se vlnila tak, že by i notorik záviděl.
1 reakcí na tento příspěvek Trasování
Jinak teda spotřeba GPSky v mobilu není zas tak velká, sežralo mi to za den 25% baterky (všechno ostatní je vypnutý).
Trasovat to on-line je podle mě úplnej nesmysl, páč na půlce cesty stejně signál nebude a akorát mi to bude žrát baterku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trasování
Jarrinn píše: tech 5V si bere telefon pri nabijeni.
Motobaterku taky nabijis vyssim proudem nez 12V.
To je ovšem perla!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trasování
Mně Endomondo zobrazuje výškový profil dobře - pokud mám kvalitní signál. Ale občas mi trasa uhne až o desítky metrů a pokud je tam zrovna svah nebo kopec, tak to pochopitelně počítá tamtudy a výsledek je nesmyslný.
A ještě je otázka, jak to ty mapy.cz berou (nepoužívám je, tak nevím): Když pěstetkrát vyjedeš na metrový hrbol a zase sjedeš - je to převýšení 1 metr, nebo 500 metrů? Endomondo to počítá jako rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem, ale ty mapy.cz to fakt můžou brát jako že jsi vystoupal a naklesal 500 metrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trasování
Když se dívám na výškový profil poslední vyjížďky, tak mám taky nahoru 2 891 m, dolů 2 787 m, v grafu mám pak nejnižší bod 214 mnm a nejvyšší 917 mnm, což, když v prohlížeči po přihlášení jedu po daném výškovém profilu kurzorem myši a na mapě se zobrazuje bílé kolečko, kde se daný výškový bod nachází, tak odpovídá...
e-když jsem si to natrasoval přesně podle skutečně ujeté trasy i v prohlížeči, tak mi to hodilo 2 914 m "nahoru" a 2 814m "dolů"...což je rozdíl ani ne 1%...takže nejspíš z toho můžeš vinit tak svůj telefon a ne mapy.cz?
Naposledy editováno 17.09.2019 12:57:15